Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Перелік тем практичних керівництв серії «Бібліотека «Баланс» (III квартал 2023 року)

July 4, 2023

ПК, 2023, № 13 «Облік палива на підприємстві: від придбання до списання» (липень)

Чому зараз? Практично на кожному підприємстві є автомобіль (власний або орендований), а отже, у бухгалтера неминуче виникають запитання про документальне оформлення, відображення в бухобліку та оподаткування операцій, пов'язаних із придбанням та списанням палива. Розглянемо кожен етап, з яким стикається підприємство при обліку палива, дамо рекомендації та наведемо зразки оформлення документів.

Яку проблему вирішуємо? Розкажемо бухгалтеру, як оформити та відобразити в обліку основні операції, пов'язані з обліком палива. Докладніше зупинимося на моментах, на які звертають увагу перевіряючі.

Перелік основних питань, які будуть висвітлені у виданні:

  • документальне оформлення та облік різних способів придбання палива (готівка, розрахунки пластиковими картками, талони та паливні картки);
  • оформлення подорожніх листів та інших документів, що підтверджують списання палива;
  • установлення норм списання палива;
  • облікові та податкові наслідки наднормативної витрати палива;
  • документальне оформлення списання палива за даними GPS-навігатора;
  • особливості роботи з паливом в агросекторі.

ПК, 2023, № 14 «Розрахунок резерву оплати відпусток в умовах воєнного стану» (липень)

Чому зараз? Незважаючи на воєнний стан, більшість співробітників йде у відпустку саме влітку. Тому безліч питань, які необхідно зараз вирішувати бухгалтеру, пов'язані саме з нарахуванням та виплатою відпускних. Відповідно до НП(С)БО 11 «Зобов'язання» та НП(С)БО 26 «Виплати працівникам» у загальному випадку під виплати за невідпрацьований час має створюватися резерв, за рахунок якого і нараховуються відпускні. Тому, нараховуючи відпускну чи грошову компенсацію за невикористані дні відпустки при звільненні працівника, будь-який бухгалтер ставить собі запитання: а чи правильно розраховано резерв відпускних? Адже від цього залежить сума видатків поточного періоду, яку не можна завищувати.

Яку проблему вирішуємо? Розповімо бухгалтеру, як щомісячно нараховувати суми резерву відпускних, як провести його інвентаризацію згідно з нормами Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі – Положення № 879). При цьому окремо зупинимося на специфіці нарахуваннярезерву відпускних, пов'язаної з періодом воєнного стану (наприклад, багато працівників, які перебувають у відпустках без збереження зарплати, за період такої відпустки «заробляють» собі дні основної щорічної оплачуваної відпустки, і при нарахуванні резерву відпускних цей факт потрібно врахувати).

Перелік основних питань, які будуть висвітлені у спецтемі:

  • поняття забезпечення оплати відпусток та економічний зміст його формування;
  • види відпусток, під які формується резерв;
  • щомісячний розрахунок резерву протягом року за нормами п. 13 НП(С)БО 11: розрахункова формула та порядок визначення її показників (планова сума оплати відпусток, плановий фонд оплати праці), у тому числі в умовах воєнного стану;
  • інвентаризація резерву відпускних згідно з п. 8.2 розд. III Положення № 879 (на яку дату та за якою формулою проводити розрахунок, як визначити кількість невикористаних днів відпустки та розмір доходу, що бере участь у розрахунку середньоденної зарплати, у тому числі в умовах воєнного стану);
  • бухгалтерський облік нарахування та використання резерву відпускних (у тому числі як бути, якщо раніше нарахованого резерву не вистачає для виплати відпускних або компенсації за невикористану відпустку);
  • наслідки формування резерву відпускних для платників податку на прибуток;
  • особливості формування резерву відпускних для підприємств, що змінили розмірну категорію (з мікропідприємств, які мали право не формувати резерв, стали малими);
  • що робити, якщо резерв відпускних не нараховувався, і які при цьому наслідки виникають.

ПК, 2023, № 15 «Податкові перевірки та відповідальність» (серпень)

Чому зараз? З 01.07.2023 карантин, пов'язаний із епідемією COVID-19, закінчиться. Крім того, очікується, що з 01.08.2023 скасують більшість податкових пільг, пов'язаних із запровадженням воєнного стану. Все це призведе до відновлення податкових перевірок, від яких більшість бухгалтерів уже встигли відвикнути, а також зміни правил застосування штрафних санкцій за податкові порушення.

Яку проблему вирішуємо? Розкажемо бухгалтеру, які періоди зараз можуть перевіряти і за які порушення можуть оштрафувати. Підкажемо, як діяти, якщо ви не погоджуєтесь з результатами перевірки, і як реагувати на дзвінки, письмові запити перевіряючих, щоб не нашкодити ні собі, ні своєму підприємству.

Перелік основних питань, які будуть висвітлені у виданні:

  • які особливості проведення податкових перевірок;
  • що потрібно знати про підстави та нюанси проведення позапланових перевірок органами ДПС;
  • чи дозволені зараз фактичні перевірки та що можуть перевірити під час їх проведення;
  • як діяти при отриманні письмового запиту від податкової;
  • яка відповідальність за податкові порушення, у тому числі неподання (несвоєчасне подання) декларації, заниження об'єкта оподаткування, несплату (несвоєчасну сплату) податків, ЗЕД-порушення;
  • як можна оскаржити рішення органу ДПС, винесене за результатами перевірки;
  • як відобразити результати перевірок в обліку.

ПК, 2023, № 16 «Засновник-фізособа виходить зі складу учасників ТОВ: документальне оформлення та облік» (серпень)

Чому зараз? За час широкомасштабної війни з РФ багато що змінилося у планах українців, у тому числі тих, хто веде бізнес в Україні та входить до складу засновників українських підприємств. Багато засновників-фізособ, які не бажають або не мають можливості далі брати участь у діяльності підприємства, виходять зі складу учасників. У такій ситуації у директора та бухгалтера виникає чимало запитань про оформлення, облікові та податкові наслідки такої операції, адже найчастіше йдеться про значні суми..

Яку проблему вирішуємо? Дамо чіткий алгоритм дій щодо документального оформлення, розрахунку частки, що підлягає виплаті учаснику-фізособі, а також розповімо, що потрібно зробити, щоб не було претензій ні в учасників, ні у контролюючих органів. Виходячи з наданої інформації, ви зможете оцінити податкові наслідки виплати частки учаснику та попередити засновника про необхідність декларування доходів.

Перелік основних питань, які будуть висвітлені у спецтемі:

  • оформлення виходу учасника з ТОВ та реєстрація змін до установчих документів, у тому числі в умовах воєнного стану;
  • розрахунок суми, що підлягає виплаті учаснику, строк та форма виплати частки (грошової, майнової);
  • податкові наслідки виплати у грошовій та майновій формі для підприємства, у тому числі сплата ПДФО та порядок заповнення додатка 4ДФ до Податкового розрахунку;
  • оформлення та облікові наслідки повернення повністю замортизованого у бухобліку майна, внесеного засновником;
  • бухгалтерський облік повернення частки засновнику;
  • вихід засновника з ТОВ без повернення частки: які облікові наслідки для підприємства;
  • ПДФО та військовий збір у засновника-фізособи, який виходить: коли подавати декларацію про доходи та як визначити об'єкт оподаткування.

ПК, 2023, № 17 «Практичні аспекти оформлення товарно-транспортної накладної» (вересень)

Чому зараз? Товарно-транспортна накладна (далі – ТТН) – важливий документ, що підтверджує не лише реальність здійснення перевезення, а й у принципі підтверджує, на думку фахівців ДПС, факт придбання товарів. ТТН надається за будь-якої податкової перевірки, у тому числі і при розблокуванні податкових накладних. Не кажучи вже про те, що відсутність ТТН під час руху транспортного засобу з вантажем, як і недостовірні відомості про габаритно-вагові параметри, караються значними штрафами. Тому перевірці правильності заповнення реквізитів ТТН бухгалтери всіх учасників транспортного перевезення приділяють особливу увагу. Крім того, з 01.08.2023 року має запрацювати повною мірою оформлення ТТН в електронному вигляді. З цієї дати буде важко внести зміни до ТТН, як і оформити її заднім числом. Крім того, потрібно буде знати і дотримуватися порядку взаємодії при роботі з електронною ТТН між відправником вантажу, вантажоодержувачем і перевізником.

Яку проблему вирішуємо? Розповімо бухгалтеру, як правильно заповнити реквізити ТТН, у тому числі звернемо увагу на нестандартні ситуації із практики. Приділимо увагу ключовим особливостям, які потрібно врахувати під час заповнення ТТН в електронному вигляді.

Перелік основних питань, які будуть висвітлені у виданні:

  • механізм роботи з електронною ТТН: у кого мають бути електронні підписи, у який строк має бути оформлена ТТН та ін.;
  • загальний порядок заповнення реквізитів ТТН (зокрема які реквізити є обов'язковими, чи можна розробити свою форму ТТН);
  • заповнення ТТН під час перевезення власних вантажів;
  • заповнення ТТН у ситуації, коли підприємство забирає свій вантаж у постачальника та везе покупцю;
  • ТТН, видаткова та податкова накладні: чи мають збігатися дати оформлення цих документів;
  • заповнення ТТН у ситуації, коли один транспортний засіб везе вантажі кількох замовників: скільки ТТН оформляти та як у них правильно вказати габаритно-вагові параметри;
  • особливості заповнення ТТН в агросекторі.

ПК, 2023, № 18 «Придбання та експлуатація електромобіля: документальне оформлення, бухоблік, податкові пільги» (вересень)

Чому зараз? Електромобіль – це передовий засіб пересування, який вже придбали або планують придбати багато підприємств. Його покупка вигідна, оскільки на операції з імпорту та постачання електромобілів в Україну зараз діють податкові пільги. Крім того, заправка такого автомобіля в рази дешевша за паливний аналог. І оскільки мережа для заправки електромобілів стрімко розвивається, багатьох уже не лякає відсутність сервісу і бажаючих придбати їх стає все більше.

Яку проблему вирішуємо? Допоможемо бухгалтеру розібратися, які податкові пільги щодо операцій з електромобілями діють сьогодні, як сформувати первісну вартість електромобіля та обліковувати витрати на його експлуатацію та ремонт.

Перелік основних питань, які будуть висвітлені у спецтемі:

  • оформлення договору купівлі-продажу електромобіля та його реєстрація у МРЕВ, сплата пенсійного збору при першій реєстрації електромобіля в Україні;
  • ПДВ-наслідки при імпорті та придбанні електромобіля в Україні: чи є пільга;
  • придбання електромобіля у фізособи: у яких випадках утримується ПДФО та військовий збір;
  • формування первісної вартості електромобіля в бухобліку (числовий приклад зі схемами бухгалтерських проведень щодо оприбуткування та введення в експлуатацію електромобіля);
  • заряджання акумуляторних батарей: як підтвердити витрати, чи потрібні норми;
  • ремонт та заміна акумуляторних батарей: варіанти обліку;
  • електромобіль та транспортний податок: у яких випадках сплачується.

Замовляйте прямо зараз!

 

Передплатіть практичні керівництва через редакцію:
• за номерами (044) 334-62-70, (056) 370-44-25, (067) 544-07-31;
• по електронній пошті product@balance.ua

Працюйте впевнено та без помилок!

⤷ ЗАМОВИТИ ⤶

Новини за темою:
Перелік тем практичних керівництв серії «Бібліотека «Баланс»:
- (ІІ квартал 2023 року);
- (І квартал 2023 року);
- (ІІІ квартал 2022 року);
- (ІІ квартал 2022 року);
- (І квартал 2022 року).

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!