Перелік тем практичних керівництв серії «Бібліотека «Баланс» (IV квартал 2020 року)
ПК № 19 «Інвентаризація-2020: організація, оформлення, облік» (жовтень)
Проведення річної інвентаризації є обов'язковим для підтвердження достовірності даних річної фінзвітності, у тому числі й Звіту про фінрезультати, показники якого ви будете використовувати для заповнення декларації з податку на прибуток. У нашому практичному керівництві ви знайдете:
• зразки документів (накази про проведення інвентаризації та формування інвентаризаційних комісій, інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, порівнювальні відомості, акти звірок);
• підказки щодо особливостей відображення в обліку результатів інвентаризації основних засобів, запасів, нематеріальних активів, коштів, фінансових інвестицій, розрахунків із контрагентами і т. д.
Будьте впевненими та спокійними – з нами ваші інвентаризаційні документи та облік будуть у повному порядку!
ПК № 20 «Офісні витрати: як вести облік топ-об'єктів» (жовтень)
На будь-якому, навіть невеликому підприємстві є офіс, а в ньому – витрати, облік яких іноді викликає запитання навіть у досвідчених бухгалтерів. Ми розповімо вам про правила обліку найбільш проблемних об'єктів обліку та які найбільш часто зустрічаються на практиці, зокрема, таких, як:
• комп'ютерні програми;
• мобільний зв'язок;
• ремонти та поліпшення орендованого офісу;
• соцпакет для працівників (матеріальна допомога, подарунки, витрати на страхування життя працівників, медичні обстеження, щеплення та ін.).
Тримайте завжди під рукою наш офісно-витратний довідник, адже ви користуватиметеся ним постійно!
ПК № 21 «Створення, реорганізація та ліквідація підприємств: алгоритм дій та облікові наслідки» (листопад)
У кризу, спричинену пандемією COVID-19, багато підприємств не витримують удар у вигляді падіння обсягів діяльності. Деякі навіть приймають рішення щодо ліквідації. Ми допоможемо директорові, бухгалтерові та юристові швидко, правильно та без штрафних наслідків звільнити працівників, урегулювати розрахунки з контрагентами та засновниками, скласти ліквідаційну звітність.
Інші, щоб вижити на ринку, вдаються до реорганізації (переважно це злиття, але є й інші варіанти). Тут ми порекомендуємо, як правильно скласти передавальний баланс, забезпечити наступництво бухобліку та грамотно відобразити податкові наслідки у всіх підприємств – учасників реорганізації.
А хтось, навпаки, знаходить у карантині нові можливості й виходить на ринок зі своєю продукцією, товарами або послугами. Для новачків ми наведемо алгоритм держреєстрації як суб'єкт господарювання та допоможемо відобразити формування власного капіталу та витрат на створення підприємства, щоб помилки не гукнулися потім штрафами, а також вибрати вигідну систему оподаткування.
ПК № 22 «Облік доходів, витрат і податкових різниць – 2020» (листопад)
Правильний бухоблік доходів і витрат важливий насамперед для платників податку на прибуток. Для них це фундамент, на якому вони будуть «вибудовувати» декларацію з податку на прибуток. Більшість платників здають «прибуткову» звітність раз на рік, а за рік багато чого забувається, і багато моментів залишаються без належної уваги. Тому коли ви почнете готуватися до заповнення декларації, ми:
• нагадаємо вам правила відображення всіх видів доходів і витрат, що формують фінансовий результат підприємства;
• роз'яснимо суть усіх змін у правилах розрахунку податкових різниць, що відбулися в 2020 році (а тим, хто за підсумками 2020 року застосує різниці вперше, допоможемо розпочати з нуля);
• допоможемо сільгосппідприємствам – платникам єдиного податку четвертої групи визначити, які доходи вони повинні включити до свого Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для відповіді на запитання, чи будуть вони мати право перебувати в четвертій групі і в 2021 році.
Ознайомившись із матеріалами цього практичного керівництва, до складання річної звітності ви підійдете у всеозброєнні.
ПК № 23 «Господарські договори: практичні поради та зразки складання» (грудень)
Наприкінці року багато підприємств переукладають старі та укладають нові госпдоговори. Як грамотно сформулювати умови договору, щоб не постраждати від недобросовісних контрагентів, захиститися від форс-мажору та від ризику визнання договору недійсним? Відповіді на ці запитання ви отримаєте в нашому практичному керівництві, де ми розповімо:
• де та як можна знайти інформацію про контрагента та як повинні підтверджуватися повноваження представників сторін договору;
• які істотні умови потрібно внести до договору, у яких випадках обов'язкова письмова форма договору, коли потрібна держреєстрація та/або нотаріальне посвідчення договору;
• за допомогою яких заходів можна забезпечити виконання договірних зобов'язань (неустойка, порука та гарантії, застава, завдаток);
• як розірвати договір та/або укласти до нього додаткову угоду;
• як визначити строки позовної давності та вжити заходів щодо стягнення боргів.
Усе буде розглянуто зі зразками та чіткими формулюваннями, щоб ви могли швидко й упевнено застосувати наші поради на практиці.
ПК № 24 «Наказ про облікову політику в деталях» (грудень)
Кінець року – час розроблення наказу про облікову політику на наступний рік. Під час його складання важливо врахувати як загальні моменти, так і специфіку діяльності вашого підприємства. Адже наказ про облікову політику – це конституція бухобліку на підприємстві на весь рік. І саме в ньому буде зафіксовано, який із варіантів обліку доходів або витрат обрало для себе підприємство в тих випадках, коли норми П(С)БО допускають багатоваріантність (приклад – метод амортизації, метод оцінки вартості запасів, що вибувають із підприємства). І не забувайте: доходи та витрати для складання податкової звітності беруться з бухгалтерського обліку, а значить, без наказу про облікову політику вам не обійтися. Ми наведемо зразок наказу про облікову політику, який можна взяти за основу, і детально розглянемо, як грамотно розробити його основні розділи, зокрема, такі, як:
• основні засоби та нематеріальні активи;
• запаси;
• створення резервів;
• операції з інвалютою;
• склад витрат, що входять до собівартості продукції.
Наші рекомендації допоможуть вам уникнути розбіжностей із користувачами фінансової звітності (у т. ч. аудиторами) і претензій контролюючих органів у випадку проведення податкових перевірок.
Замовляйте прямо зараз!
Передплатіть практичні керівництва через редакцію:
• за номерами (044) 334-62-70, (056) 370-44-25, (067) 544-07-31;
• по електронній пошті product@balance.ua
Працюйте впевнено та без помилок!
Новини за темою:
Перелік тем практичних керівництв серії «Бібліотека «Баланс» (ІІІ квартал 2020 року)