Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Як провести процедуру закупівлі за двома об’єктами з однаковими кодами класифікатора

July 27, 2020

Процедура закупівлі: практична ситуація

Установі потрібно облаштувати тротуарною плиткою пішохідні доріжки на різних вулицях. Вартість послуг за однією доріжкою – 22 000 грн, за іншою – 49 000 грн. Оплата здійснюватиметься за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)». Код класифікатора однаковий за обома закупівлями. Чи будуть ці закупівлі допороговими за двома різними об’єктами, чи потрібно проводити спрощену закупівлю на загальну суму обох доріжок?

Роботи – це розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва, науково-проєктної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація наявних об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, серед іншого й геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі», далі – Закон № 922).

Відповідно до п. 4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 15.04.20 р. № 708, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Мінрегіонрозвитку від 05.07.13 р. № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державтодору від 23.08.11 р. № 301 (далі – ГБН Г.1-218-182:2011).

Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем постачання товарів, виконання робіт або надання послуг.

У галузевих будівельних нормах ГБН Г.1-218-182:2011 виділено такі різновиди ремонту: капітальний, поточний середній та поточний дрібний.

Капітальний ремонт – запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг та інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів, з урахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень, до діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг.

Поточний дрібний ремонт – підтримання транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг шляхом усунення незначних пошкоджень окремих елементів дороги, що виникли в процесі експлуатації.

Поточний середній ремонт – відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом улаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів, виїмок та насипів, водовідведення, штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог.

Відповідно до ч. 3 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівель під час здійснення закупівлі послуг із поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку від 04.06.14 р. № 163, та/або галузевих будівельних норм БН Г.1-218-182:2011.

У Законі № 922 поточний ремонт віднесено до послуг.

Нагадаємо, що послуги – це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт (п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Ураховуючи зазначене, спочатку замовник має визначитися, до якого виду ремонту належить облаштування пішохідних доріжок тротуарною плиткою на різних вулицях.

Слід зазначити, що відповідно до пп. 5.2.2 ГБН Г.1-218-182:2011 дорожній одяг та покриття згідно з ВБН В.2.3-218-186 та ВБН В.2.3-218-008: це, зокрема, влаштування тротуарів, а відповідно до пп. 6.3.4 дорожні пристрої та облаштування доріг передбачають влаштування та ремонт тротуарів, велосипедних доріжок, майданчиків для вагового та габаритного контролю.

З огляду на те що в запитанні йдеться про оплату за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» розглянемо ситуацію з поточним ремонтом.

Основним у визначенні предмета закупівлі поточного ремонту є те, що він визначається за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку від 04.06.14 р. № 163 (далі – ДБН А.2.2-3-2014), та/або ГБН Г.1-218-182:2011.

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Мінрегіонрозвитку від 05.07.13 р. № 293, не містить поняття «об’єкт», але посилається на ДБН А.2.2-3-2014, зазначаючи, що терміни використовуються саме відповідно до цього держстандарту. ДБН А.2.2-3-2014 передбачає, що поняття «об’єкт» – це будинок, будівля, споруда, їх частина, лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури (пп. 3.2.111 ДБН А.2.2-3-2014).

Лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури – наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії.

Отже, кожна із складових поняття «об’єкт» може бути окремим предметом закупівлі за наявності стосовно нього окремого проєкту і кошторису або кошторисного розрахунку (об’єктний кошторис або об’єктний кошторисний розрахунок).

В Інформаційному листі Мінекономрозвитку від 25.11.16 р. № 3302-01/38216-06 зазначено: «якщо послуги з поточного ремонту проводяться за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури, їх закупівлю замовник здійснює, керуючись вартісними межами, установленими частиною першою ст. 2 Закону для кожного окремого будинку, будівлі, споруди, лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури».

І хоч цей інформаційний лист Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель було надано ще 2016 року, принцип визначення предмета закупівлі поточного ремонту не змінився.

Тому можемо визначати предмет закупівлі поточного ремонту за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури.

Джерело: "Баланс-Бюджет" № 31, який вийшов з друку 27.07.20 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!