Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Урегулювання питань оплати праці в колдоговорі медичного КНП

December 16, 2021

Проблема: медичне КНП обрало модель оплати праці, відмінну від ЄТС.

Розповімо, як зафіксувати це рішення в колективному договорі.

Призначення колдоговору

Передусім нагадаємо, що колективний договір є угодою між трудовим колективом та адміністрацією КНП – власником або уповноваженим ним органом (особою).

У ст. 3 Закону від 01.07.1993 № 3356-XII «Про колективні договори і угоди» (далі – Закон № 3356) передбачено, що колдоговір укладається між роботодавцем з однієї сторони і одним або кількома профспілковими органами (у разі відсутності таких органів – представниками працівників, обраними й уповноваженими трудовим колективом) – з іншої сторони.

Метою колдоговору є врегулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин, реалізація конституційних прав сторін та узгодження їхніх інтересів.

У колдоговорі КНП сторони можуть систематизувати вимоги трудового законодавства для такого конкретного медзакладу, а також установити форми оплати праці, тарифні ставки, співвідношення тарифних розрядів, посадових окладів, додаткові надбавки та доплати. Дія колдговору поширюється на всіх працівників КНП.

Етапи укладення колдоговору КНП

Рішенням консультативно-дорадчої групи МОЗ із питань удосконалення законодавства у сфері надання первинної медичної допомоги від 02.03.2020 № 1 затверджено Методичні рекомендації та роз’яснення з питань укладення колективних договорів комунальних некомерційних підприємств із (далі – Методрекомендації № 1).

У розд. 1 Методрекомендацій № 1 наведено алгоритм укладення колдоговору КНП (див. схему).

Повідомлення однієї зі сторін колективних переговорів про їх початок

Створення робочої комісії

Затвердження проєкту колективного договору

Схвалення проєкту колективного договору

У разі потреби – поновлення переговорів

Підписання колективного договору

Подання колективного договору на повідомну реєстрацію

Доведення змісту колективного договору до відома всіх працівників під розписку

Розглянемо детально кожен із цих етапів.

Повідомлення про початок переговорів

Отже, процедура укладення колдоговору починається з повідомлення однієї зі сторін у письмовому вигляді про початок колективних переговорів.

Оформлюється таке повідомлення (від роботодавця, профспілкового органу або безпосередньо від найманих працівників) листом про початок колективних переговорів або протоколом зборів (конференції) найманих працівників (якщо ініціатива про початок колективних переговорів виходить безпосередньо від них). Зразки цих документів наведено в додатках 1, 2 до розд. V Методрекомендацій № 1.

Згідно із ч. 3 ст. 10 Закону № 3356 сторони мають розпочати переговори протягом 7 днів із моменту повідомлення.

Керівник може оголосити своїм наказом про початок колективних переговорів. У наказі затверджуються:

  • персональний склад робочої комісії від роботодавця та профспілкової сторони (за згодою відповідно до рішення профкому);
  • строки переговорів щодо розроблення та узгодження проєкту колдоговору;
  • граничний термін проведення загальних зборів (конференції) трудового колективу для ухвалення проєкту.

Створення робочої комісії

До складу робочої комісії включається однакова кількість представників від профспілкової сторони та роботодавця підприємства.

На період переговорів та підготовки проєкту колдоговору членам комісії та запрошеним спеціалістам підприємства надаються гарантії (ст. 12 Закону № 3356):

  • звільнення від основної роботи;
  • збереження середнього заробітку;
  • включення цього часу до трудового стажу.

Зразки наказу про створення робочої комісії, затвердження її складу й терміни підготовки проєкту колдоговору та протоколу засідання робочої комісі про порядок роботи комісії та визначення порядку розроблення проєкту колдоговору наведено в додатках 4, 5 до розд. V Методрекомендацій № 1.

Затвердження проєкту колективного договору

Робоча комісія затверджує розроблений проєкт колдоговору та ухвалює рішення про винесення його на розгляд загальних зборів (конференції) трудового колективу.

Якщо під час переговорів сторони не дійшли згоди з не залежних від них причин, то складається протокол розбіжностей, до якого вносяться остаточно сформульовані пропозиції сторін про заходи, з усунення цих причин. Питання, з яких не дійшли згоди на обговореннях, фіксуються в протоколах розбіжностей (додаток 6 до розд. V Методрекомендацій № 1).

Схвалення колективного договору

Після узгодження всіх розбіжностей комісія скликає останнє засідання, на якому затверджується проєкт колдоговору та передається на розгляд загальних зборів (конференції) трудового колективу. За результатами обговорення проєкту колдоговору деякі його положення може бути змінено. Інформація про такі зміни, нова редакція пунктів або змін до них зазначається у протоколі зборів (конференції) трудового колективу з рішенням про схвалення колдоговору (додаток 7 до розд. V Методрекомендацій № 1).

Згідно зі ст. 20 Закону від 17.06.1983 № 9500-X «Про трудові колективи і підвищення їх ролі в управлінні підприємствами, установами, організаціями» збори вважаються правочинними, якщо в них бере участь більш як половина загальної кількості членів колективу, а конференція – не менш як дві третини делегатів.

Підписання колективного договору

Після схвалення проєкту колдоговору загальними зборами (конференцією) трудового колективу відповідне рішення оформлюється протоколом. Сторони мають підписати колдоговір протягом п’яти днів із моменту його схвалення (ч. 3 ст. 13 Закону № 3356).

Повідомна реєстрація колективного договору

Схвалений колдоговір передається на повідомну реєстрацію (ст. 15 КЗпП, ч. 11 ст. 9 Закону № 3356).

Порядок повідомної реєстрації затверджено постановою КМУ від 13.02.2013 № 115. У серпні 2019 року уряд уніс зміни до цього Порядку і спростив процедуру реєстрації.

Колдоговір має бути зареєстрований протягом 14 робочих днів і набирає чинності з дня підписання або із дня, зазначеного в ньому (ч. 2 ст. 9 Закону № 3356).

Ознайомлення працівників зі змістом колдоговору

І нарешті, роботодавець зобов’язаний ознайомити зі змістом колдоговору усіх працівників.

У колективному договорі КНП визначаються:

  • форми й системи оплати праці;
  • норми праці;
  • умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород, інших заохочувальних, компенсаційних та гарантійнихі виплат тощо.

Основними розділами колдоговору є:

  • «Загальні положення»;
  • «Трудові відносини»;
  • «Забезпечення зайнятості»;
  • «Оплата праці»;
  • «Охорона праці»;
  • «Соціально-трудові пільги»;
  • «Гарантії діяльності профкому».

Урегулювання питань оплати праці в колдоговорі

На сьогодні комунальні некомерційні підприємства (заклади охорони здоров’я) – КНП не є бюджетними закладами. Тому обмежень щодо визначення розміру оплати праці працівників КНП немає. Оплата праці працівників залежить від ефективності роботи керівництва підприємства, обсягу та якості медичної допомоги, що надає заклад, та фактичного навантаження на фахівців.

За такої моделі господарювання в КНП має бути самостійно розроблена система оплати праці, погоджена та затверджена органом місцевого самоврядування (власником КНП).

Моделі мотивації та оплати праці, якими КНП можуть скористатися під час розроблення та запровадження систем оплати праці на своїх підприємствах, наведено в розд. ІІІ Методрекомендацій № 1.

На базі зазначених Методрекомендацій, а також рекомендацій Профспілки працівників охорони здоров’я України Дніпропетровською обласною організацією працівників охорони здоров’я України розроблено зразок проєкту колективного договору для застосування у практичній діяльності КНП та центрів первинної медико-санітарної допомоги.

Цей проєкт пропонує декілька варіантів системи оплати праці в КНП, зокрема:

Варіант 1. КНП, яке фінансується лише за кошти Національної служби здоров’я України (НСЗО), застосовує нормативну базу з оплати праці, передбачену для закладів бюджетної сфери, а саме:

Тобто зберігається Єдина тарифна сітка з оплати праці для бюджетної сфери.

Недоліком цього варіанта є неможливість застосування норм законодавства стосовно таких підприємств. Зокрема, неможливо змінити розмір 1-го тарифного розряду з оплати праці, установити інший тарифний розряд за будь-якою посадою, установити доплату за суміщення професій у розмірі до 100 % посадового окладу тощо.

Варіант 2. Для КНП, яке фінансується лише за кошти НСЗУ, більш прийнятним є урегулювання оплати праці працівників у своїх локальних нормативних актах.

А саме КНП у своєму колективному договорі самостійно визначає тарифну сітку з оплати праці та розмір 1-го тарифного розряду.

Розмір 1-го тарифного розряду може відповідати встановленому розміру мінімальної заробітної плати (далі – МЗП) або тому розміру, який забезпечить розподіл виділених НСЗУ коштів на оплату праці.

У разі визначення розміру 1-го тарифного розряду на рівні МЗП працівникові, який одночасно з основною роботою додатково виконує роботу за іншою професією або обов’язки тимчасово відсутнього працівника, може бути встановлено доплату за таку роботу відповідно до ст. 105 КЗпП у розмірі до 100 % посадового окладу за основною посадою.

Тарифна сітка з оплати праці, яка встановлюється в КНП самостійно, може не відповідати передбаченій для бюджетної сфери. Тобто КНП може встановлювати окремим працівникам вищі тарифні розряди, ніж це передбачено для бюджетної сфери.

Усі без винятку особливості нарахування оплати праці в КНП мають передбачатися колективним договором – в окремому його розділі «Оплата праці» або додатках до нього: Положенні про порядок оплати праці, Положенні про преміювання працівників, Положенні про надання матеріальної допомоги.

Зазначені локальні документи будуть доказом правомірності використання бюджетних коштів, що надходять за договором із НСЗУ, під час перевірки КНП контролюючими органами.

Складаючи наведені зразки цих локальних документів, автор спиралася на матеріали, розроблені Дніпропетровською обласною організацією працівників охорони здоров’я України, що створені на базі рекомендацій Профспілки працівників охорони здоров’я України:

  • Колективний договір комунального некомерційного підприємства, яке обрало модель виплати заробітної плати, відмінну від ЄТС, – зразок 1 можна скачати тут;
  • Положення про порядок оплати праці працівників КНП (додаток до колективного договору) – зразок 2 (див. нижче) можна скачати тут;
  • Положення про преміювання працівників КНП (додаток до колективного договору) – зразок 3 (див. нижче) можна скачати тут.

Зразок 1

СХВАЛЕНО
Загальними зборами трудового колективу КНП
«Центр первинної медико-санітарної допомоги № 5»
31 жовтня 2021 року

Протокол № 14
від 31 жовтня 2021 року
(Н – ск)

(місце складання)

2021 рік

КОЛЕКТИВНИЙ ДОГОВІР
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦПМСД № 5»
на 2022–2025 роки

1. Загальні положення

Колективний договір укладено з метою урегулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів найманих працівників та зазначеної нижче сторони директора і включає зобов’язання сторін, які спрямовані на створення умов для підвищення ефективності роботи комунального некомерційного підприємства – закладу охорони здоров’я, реалізації професійних, трудових і соціально економічних прав та гарантій працівників, установлення для них додаткових, порівняно із законодавством, пільг та компенсацій.

Положення і норми колективного договору розроблено на основі:

  • Конституції України;
  • Кодексу законів про працю України (КЗпП);
  • Законів України:
    – від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон № 108);
    – від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки» (далі – Закон № 504);
    – від 15.09.1999 № 1045-XIV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (далі – Закон № 1045);
    – від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694);
    – від 23.12.2010 № 2862-VI XIV «Про соціальний діалог в Україні» (далі – Закон № 2862);
    – від 19.11.1992 № 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров’я»;
    – від 01.07.1993 № 3356-XII «Про колективні договори і угоди» (далі – Закон № 3356);
    Генеральної, Галузевої та територіальної угод, інших нормативно-правових актів України.

1.1. Колективний договір (далі – Договір) укладено між Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» (далі – Підприємство) в особі директора ПЕТ-РАШКО Юрія В’ячеславовича, який діє на підставі Статуту Підприємства (далі – Керівник), з однієї сторони, та профспілковим комітетом первинної профспілкової організації КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» в особі голови ДЕМЧЕНКА Сергія Івановича, який уповноважений на представництво трудовим колективом (далі – Профспілковий комітет).

1.2. Профспілковий комітет є єдиним представником працівників Підприємства, що здійснює представництво та захист трудових і соціально-економічних прав та інтересів цих працівників за цим Договором.

1.3. Цей Договір схвалено загальними зборами трудового колективу (протокол від 31 жовтня 2021 року № 14).

1.4. Договір укладено на строк із 1 січня 2022 року до 31 грудня 2025 року.

Він набуває чинності 1 січня 2022 року та діє до того часу, поки сторони не укладуть новий або не переглянуть чинний Договір.

1.5. Сторони оперативно вживають заходів щодо усунення передумов виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) під час реалізації зобов’язань та положень колдоговору, надають перевагу розв’язанню спірних питань шляхом проведення консультацій, переговорів і примирних процедур відповідно до законодавства.

1.6. Дія колективного договору поширюється на всіх працівників, які перебувають у трудових відносинах із підприємством, а у випадках, передбачених цим колективним договором, – на інших осіб (членів сім’ї працівників, пенсіонерів, які припинили трудові відносини з підприємством, штатних працівників профкому тощо).

1.7. Адміністрація у п’ятиденний строк після підписання Договору подає його для повідомної реєстрації до органу реєстрації і упродовж 10 днів після реєстрації під розписку доводить його до відома всіх працівників Підприємства та забезпечує протягом усього строку дії Договору ознайомлення з ним під розписку щойно прийнятих працівників.

1.8. Зміни та доповнення до Договору доводяться до відома працівників у порядку, передбаченому п. 1.7.

1.6. Невіддільною частиною цього колективного договору є додатки 1–12.

2. Режим роботи, тривалість робочого часу та відпочинку

2.1. Директор зобов’язується:

2.1.1. Забезпечити ефективну діяльність підприємства за кошти Національної служби здоров’я України та інших не заборонених законодавством коштів.

2.1.2. Режим роботи працівників, час початку й закінчення щоденної роботи визначаються Правилами внутрішнього трудового розпорядку, графіками змінності.

2.1.3. Працівникам Підприємства надається основна щорічна відпустка тривалістю 24 календарних дні (далі – к. д.), особам з інвалідністю I–II груп – тривалістю 30 к. д., особам з інвалідністю III групи – 26 к. д., особам віком до 18 років – 31 к. д. за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.

2.1.4. Працівникам Підприємства надаються щорічні додаткові відпустки відповідно до законодавства України:

  • за роботу з ненормованим робочим днем – до 7 к. д. (перелік посад, для яких може встановлюватися ненормований робочий день, та кількість днів відпустки визначено в Додатку 4 до цього Договору);
  • за роботу, пов’язану з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або яка виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я за Списком виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, затвердженого постановою КМУ від 17.11.1997 № 1290, – працівникам відповідно до додатка 5 до цього Договору;
  • за умови праці працівникам, зайнятим на роботах, пов’язаних із негативним впливом на здоров’я шкідливих виробничих факторів, відповідно до Списку виробництв, цехів, професій і посад, затвердженого постановою КМУ від 17.11.1997 № 1290 залежно від результатів атестації робочих місць за умовами праці та часу фактичної зайнятості працівника в цих умовах, – до 35 к. д. працівникам відповідно до додатка 6 до цього Договору.

2.1.5. Працівникам на підставі їхніх письмових заяв надаються відпустки без збереження заробітної плати (крім відпусток, передбачених законодавством):

  • у зв’язку з ювілейним днем народження працівника – 1 день;
  • у зв’язку з народження дитини – 3 к. д. батькові дитини;
  • у зв’язку з одруженням дітей працівників – 3 к. д.;
  • у разі переїзду на нове місце проживання, не пов’язаного зі зміною місця роботи, – 5 к. д.;

1 вересня – батькам (опікунам), діти яких ідуть до першого класу – 1 день.

2.1.6. Надавати один додатковий день відпочинку працівникові в разі здачі ним крові (її компонентів), який може бути використаний упродовж року з дня здачі крові або її компонентів.

2.1.7. Замінювати за бажанням працівника частину щорічної відпустки грошовою компенсацією за умови, що тривалість наданих працівникові щорічних основної і додаткової відпусток склала не менше ніж 24 к. д..

2.1.8. Не допускати без згоди працівника поділу щорічної відпустки на частини та відкликання зі щорічної відпустки, крім випадків, передбачених чинним законодавством.

2.2. Профспілкова сторона зобов’язується:

2.2.1. Забезпечувати постійний контроль за своєчасним упровадженням та застосуванням Підприємством нормативних актів із питань трудових відносин, організації, нормування праці.

2.2.2. Погоджувати графіки змінності (роботи) та надання відпусток, запровадження підсумованого обліку робочого часу, надавати дозвіл на проведення надурочних робіт, робіт у вихідні дні, якщо відповідні документи не суперечать положенням трудового законодавства та не призводять до порушення прав працівників, на підставі рішень Профкому, оформлених у вигляді протоколів.

2.2.3. Здійснювати громадський контроль за виконанням Директором законодавства про працю, правильним застосуванням установлених умов оплати праці, вимагати усунення виявлених недоліків.

2.2.4.Брати участь у розв’язанні соціально-економічних питань, визначенні та затвердженні переліку і порядку надання працівникам соціальних пільг, а також у розробленні проєкту колективного договору, правил внутрішнього трудового розпорядку.

2.3. Сторони домовилися:

2.3.1. Співпрацювати під час складання, погодження, затвердження правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових (робочих) інструкцій, графіків змінності (роботи) та відпусток та в інших випадках, передбачених законодавством, коли нормативні акти Директора вимагають погодження Профкому.

2.3.2. Разом розв’язувати питання щодо:

  • запровадження, перегляду та змін норм праці;
  • оплати праці працівників, форм і систем оплати праці, схем посадових окладів;
  • умов запровадження та розмірів надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних виплат;
  • робочого часу і часу відпочинку, соціального розвитку підприємства, поліпшення умов праці, матеріально-побутового, медичного обслуговування працівників.

2.3.3. Уживати заходів щодо недопущення виникнення колективних трудових спорів (конфліктів), а в разі виникнення прагнути їх розв’язання у порядку, передбаченому чинним законодавством.

2.3.4. Забезпечити умови для ефективної роботи Комісії з трудових спорів.

3. Оплата праці

3.1. Система оплати праці.

3.1.1. Заробітна плата є обов’язковою винагородою працівникам за виконану ними роботу відповідно до встановлених норм праці, норм часу, посадових обов’язків і встановлюється у вигляді посадових окладів, які розраховуються відповідно до тарифних розрядів, визначених у додатку 1, доплати до посадових окладів, премій та інших грошових винагород.

3.1.2. Формувати фонд оплати праці за кошти, що надходять від Національної Служби Здоров’я України (далі – НСЗУ), залежно від кількості укладених декларацій та коштів місцевих бюджетів (дотацій), що виділяються міською радою відповідно до рішень сесій.

3.1.3. Для повноцінного функціонування підприємства, шляхом розподілу коштів, отриманих підприємством від НСЗУ, формувати фонд оплати праці персоналу амбулаторій загальної практики сімейної медицини, фонд для утримання адміністративно-управлінського персоналу підприємства, резервний фонд (для обов’язкових виплат), фонд для придбання витратних матеріалів та оплати послуг у розмірі:

  • не менше ніж 50 % від коштів, отриманих від НСЗУ, – фонд оплати працівникам амбулаторій загальної практики сімейної медицини;
  • до 20 % від коштів, отриманих від НСЗУ, – для утримання адміністративно-управлінського персоналу (заробітна плата, матеріали, товари, послуги);
  • до 15 % від коштів, отриманих від НСЗУ, – для придбання лікарських засобів і витратних матеріалів та оплати некомунальних послуг для амбулаторій загальної практики сімейної медицини (витратні матеріали для проведення досліджень, передбачених законодавством, послуги Інтернету, поточний ремонт тощо);
  • до 15 % – від коштів, отриманих від НСЗУ, – для резервування оплати відпусткових, матеріальної допомоги на оздоровлення та інших обов’язкових виплат працівникам підприємства.

3.2. Підприємство зобов’язується:

3.2.1. Оплату праці здійснювати на підставі законодавства України про працю та інших нормативно-правових актів, Генеральної, галузевої, територіальних угод, цього колективного договору з дотриманням гарантій, установлених законодавством.

3.2.2. Установлювати розмір мінімальної заробітної плати не нижче від розміру мінімальної заробітної плати для працездатних осіб відповідно до ст. 95 КЗпП.

3.2.3. Установлювати мінімальний посадовий оклад у розмірі, не менше ніж мінімальна заробітна плата, установлена для працездатних осіб.

3.2.4. Під час розрахунку розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати:

  • за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я;
  • за роботу в нічний та надурочний час;
  • роз’їзний характер робіт;
  • премії до святкових і ювілейних дат.

Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, проводити доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

3.2.5. У разі укладення трудового договору про роботу на умовах неповного робочого часу, а також у разі невиконання працівником у повному обсязі місячної норми праці мінімальна заробітна плата виплачується пропорційно до виконаної норми праці.

3.2.6. Посадові оклади встановлено відповідно до Положення про оплату праці (додаток 1).

3.2.7. Установити доплату працівникові, відповідальному за ведення військового обліку та призовників.

3.2.8. Погоджувати з Профкомом конкретні розміри тарифних розрядів, доплат, премій, матеріальної допомоги в разі внесення змін до нормативно-правових актів у цій сфері (ст. 15 Закону № 108).

3.2.9. Створити тарифікаційну комісію, до складу якої включити голову ППО, для формування тарифікаційних списків.

3.2.10. Не приймати в односторонньому порядку рішень із питань оплати праці, які погіршують умови оплати праці працівників. Повідомляти працівників про запровадження нових або зміну чинних умов праці в бік погіршення не пізніше як за два місяці до їх запровадження або зміни (ст. 103 КЗпП).

3.2.11. Здійснювати преміювання працівників Підприємства за кошти економії фонду заробітної плати та в межах затвердженого фінансового плану Підприємства згідно з Положенням про преміювання (додаток 2) за погодженням із Профкомом.

3.2.12. Виплачувати заробітну плату двічі на місяць: аванс – 22-го числа кожного місяця, остаточний розрахунок – 7-го числа кожного місяця.

Сума заробітної плати, що виплачується за першу половину місяця (аванс), не може бути нижчою за оплату фактично відпрацьованого часу з розрахунку посадового окладу працівника.

3.2.13. У разі якщо день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, виплачувати її напередодні (ч. 2 ст. 115 КЗпП, ст. 24 Закону № 108).

3.2.14. Забезпечити проведення індексації заробітної плати працівникам Підприємства відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 № 1078, та інших нормативно-правових актів.

3.2.15. Забезпечити відшкодування витрат на службові відрядження, гарантії та компенсації для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва (ст. 122 КЗпП, постанова КМУ від 28.06.1997 № 695).

3.2.16. Роботу у святкові та неробочі дні понад місячну норму робочого часу оплачувати в розмірі подвійної годинної або денної ставки понад оклад (ст. 107 КЗпП).

3.2.17. Роботу в надурочний час оплачувати в подвійному розмірі годинної тарифної ставки, розмір якої визначається виходячи з норми робочого часу та встановленого посадового окладу. Компенсацію за надурочну роботу шляхом відгулу не допускати (ст. 106 КЗпП).

3.2.18. У разі порушення строків виплати заробітної плати виплачувати працівникам компенсацію втрати частини заробітної плати у зв’язку з інфляцією, яку розраховувати відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари та послуги (ст. 34 Закону № 108, Закон України від 19.10.2000 № 2050-III «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати»).

3.2.19. Заробітну плату за весь час щорічної відпустки виплачувати не пізніше ніж за 3 робочих дні до початку відпустки (ч. 3 ст. 115 КЗпП, ч. 1 ст. 21 Закону № 504).

3.3 Профспілкова сторона зобов’язується:

3.3.1. Здійснювати контроль за дотриманням на Підприємстві законодавства про оплату праці, у тому числі за своєчасністю виплати заробітної плати згідно з нормативними актами Роботодавця і затвердженим табелем обліку робочого часу працівників.

3.3.2. Уносити обґрунтовані пропозиції щодо підвищення розмірів заробітної плати, премій, гарантій і компенсацій, доплат працівникам.

3.3.3. Здійснювати контроль за проведенням індексації грошових доходів і компенсації втрати частини зарплати у зв’язку з порушенням термінів її виплати.

3.3.4. Брати участь у роботі тарифікаційної комісії, здійснювати контроль за тарифікацією заробітної плати працівників – членів профспілки.

3.3.5. Порушувати питання про притягнення до дисциплінарної, адміністративної відповідальності відповідно до законодавства осіб, винних у невиконанні вимог законодавства про оплату праці, умов цього колективного договору, що стосуються оплати праці (ст. 45, ст. 141, ст. 147-1 КЗпП; ст. 36 Закону № 108; ст. 18 Закону № 3356).

3.4. Сторони домовилися:

3.4.1. Спільно визначати та затверджувати посадові оклади працівників Підприємства.

3.4.2. Під час дії Колективного договору Сторони мають право тимчасово, до внесення до нього змін, уносити зміни до переліків посад, професій, робіт, передбачених цим розділом Колективного договору, у зв’язку зі змінами законодавства.

4. Охорона праці

4.1. Підприємство зобов’язується:

4.1.1. Забезпечувати виконання і дотримання гарантій та обов’язків, передбачених законодавством у сфері охорони праці.

4.1.2. Створити атестаційну комісію для організації та проведення атестації робочих місць за умовами праці, включивши до її складу представників Профспілкового комітету.

4.1.3. Проводити один раз на п’ять років атестацію робочих місць за умовами праці. Проводити позачергову атестацію робочих місць за умовами праці в разі аргументованого звернення Профспілкового комітету або працівника про наявні на його робочому місці несприятливі умови праці.

4.1.5. Забезпечувати безкоштовно працівників, які працюють на роботах зі шкідливими й небезпечними умовами праці, а також на роботах, пов’язаних із забрудненням або здійснюваних у несприятливих температурних умовах, санітарним та спеціальним одягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту згідно з нормами ст. 8 Закону № 2694 (додаток 7).

4.1.6. Забезпечити за кошти Підприємства прання, хімчистку, знезараження, відновлення та ремонт спецодягу, спецвзуття, інших засобів індивідуального захисту.

4.1.7. Забезпечувати безоплатно працівників, які працюють на роботах зі шкідливими умовами праці, молоком або іншими рівноцінними харчовими продуктами відповідно до ст. 7 Закону № 2694 (додаток 8).

4.1.8. Установлювати працівникам, зайнятим на роботах із важкими та шкідливими умовами праці, працівникам, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, згідно зі ст. 7 Закону № 2694:

  • скорочену тривалість робочого часу (додаток 9);
  • додаткову оплачувану відпустку;
  • оплату праці в підвищеному розмірі.

4.1.9. Надавати працівникам Підприємства оплачувані перерви санітарно-оздоровчого призначення, передбачені санітарними нормами та правилами, під час роботи з екранними пристроями, обслуговування обладнання УЗД, рентгенівського, фізіотерапевтичного обладнання (додаток 10).

4.1.10. Надавати працівникам Підприємства, які працюють у холодну пору року на відкритому повітрі або в закритих неопалюваних приміщеннях (сторожам, двірникам) та іншим категоріям працівників (додаток 11) у випадках, передбачених законодавством, спеціальні перерви для обігрівання і відпочинку, які включаються в робочий час, а також обладнати приміщення для обігрівання і відпочинку таких працівників.

4.1.11. Організувати за свій кошт проведення попереднього (під час прийняття на роботу) та періодичних медичних оглядів працівників, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. У разі своєчасного проходження працівником медичного огляду зберігати за ним місце роботи та середній заробіток на час такого огляду (ст. 17 Закону № 2694).

4.1.12. Відсторонювати від роботи працівників, які ухиляються від проходження обов’язкових медичних оглядів (ст. 46 КЗпП, ст. 17 Закону № 2694).

4.1.13. Запровадити систему оперативного контролю за станом охорони праці згідно з орієнтовним переліком питань та у строки, визначені наказом МОЗ України від 01.11.2001 № 444 «Про введення оперативного контролю за станом охорони праці в установах, закладах та на підприємствах системи МОЗ України».

4.1.14. Організувати проведення своєчасного розслідування та обліку кожного випадку травмування працівників на території Підприємства або в зонах обслуговування, нещасного випадку, професійного захворювання або аварії на виробництві.

4.1.15. Зберігати середню заробітну плату за працівником на період припинення роботи, якщо створилася виробнича ситуація, небезпечна для життя або здоров’я його або працівників, які його оточують. Факт наявності такої ситуації підтверджується фахівцем з охорони праці Підприємства за участю представника Профспілкового комітету (за наявності), а також страхового експерта Фонду соціального страхування, а в разі виникнення конфлікту – відповідним державним органом нагляду за охороною праці за участю представника Профспілкового комітету та організації профспілки вищого рівня (за наявності).

4.1.16. Зберігати за працівниками, які втратили працездатність у зв’язку з нещасним випадком на виробництві, місце роботи та середню заробітну плату на весь період до відновлення працездатності або до встановлення стійкої втрати професійної працездатності. У разі неможливості виконання потерпілим попередньої роботи забезпечити його перепідготовку та працевлаштування.

4.1.17. Розробляти потрібні нормативні акти з охорони праці, технічну документацію з охорони праці та заходи щодо запобігання виробничому травматизму, приведення робочих місць у відповідність до вимог з охорони праці.

4.1.18. Щорічно передбачати витрати на охорону праці в розмірі 0,5 % від фонду оплати праці за попередній рік (ч. 3. ст. 19 Закону № 2694).

4.1.19. Не залучати жінок до важких робіт та піднімання і переміщення важких речей, вага яких перевищує встановлені для них граничні норми, затверджені наказом МОЗ України від 10.12.1993 № 241.

4.1.20. Відповідно до санітарно-гігієнічних норм обладнати та забезпечити функціонування санітарно-побутових приміщень для працівників:

  • кімнату особистої гігієни жінок;
  • кімнату для переодягання;
  • приміщення для вживання їжі.

4.1.21. Облаштувати куточки (стенди) з охорони праці.

4.2. Профспілковий комітет зобов’язується (пункт включається до колективного договору лише в разі наявності на Підприємстві профспілкової організації, яка є стороною колективного договору):

4.2.1. Здійснювати громадський контроль за дотриманням законодавства про охорону праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належних виробничих і санітарно-побутових умов, забезпеченням працівників спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами колективного та індивідуального захисту.

4.2.2. Здійснювати контроль за наданням пільг і компенсацій за роботу в шкідливих і небезпечних умовах, відшкодуванням шкоди, заподіяної здоров’ю працівника.

4.2.3. У разі загрози життю або здоров’ю працівників вимагати від адміністрації Підприємства негайного припинення робіт на робочих місцях, у структурних підрозділах загалом на період, потрібний для усунення загрози життю або здоров’ю працівників.

4.3. Працівники Підприємства зобов’язуються:

4.3.1. Вивчати та виконувати вимоги нормативно-правових і нормативних актів з охорони праці, доведених до них у встановленому порядку, правил експлуатації медичної апаратури, устаткування, машин та інших засобів, що використовуються в роботі, поводження з лікувальними газами тощо.

4.3.2. Використовувати в роботі засоби індивідуального і колективного захисту.

4.3.3. Проходити в установленому законодавством порядку попередній та періодичні медичні огляди.

4.3.4. Своєчасно інформувати відповідних посадових осіб про виникнення небезпечних і аварійних ситуацій на робочому місці, дільниці, у структурному підрозділі.

5. Охорона здоров’я та забезпечення соціально-побутових потреб працівників

5.1. Профспілковий комітет зобов’язується (пункт включається до колективного договору лише в разі наявності на підприємстві профспілкової організації, яка є стороною колективного договору):

5.2. Удосконалити організацію фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи серед працівників та їхніх сімей. Організовувати проведення конкурсів, спортивних змагань за кошти, перераховані Підприємством на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу.

5.3. Контролювати цільове використання коштів, перерахованих Підприємством Профспілковому комітетові на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу, звітувати про витрачання зазначених коштів перед членами трудового колективу.

5.4. Сприяти оздоровленню членів профспілки та їхніх дітей.

6. Гарантії діяльності Профспілкового комітету

(Розділ включається до колективного договору лише в разі наявності на Підприємстві профспілкової організації, яка є стороною колективного договору.)

6.1. Підприємство зобов’язується:

6.1.1. Забезпечувати реалізацію прав і гарантій діяльності Профспілкового комітету, установлених законодавством. Не допускати втручання в діяльність Профспілкового комітету.

6.1.2. Надавати Профспілковому комітету всю потрібну інформацію з питань, що є предметом цього Договору.

6.1.3. За наявності письмових заяв працівників, які є членами профспілки, щомісячно й безоплатно утримувати із заробітної плати та перераховувати на рахунок профспілки членські профспілкові внески працівників у терміни виплати заробітної плати.

6.1.4. Для складання локальних нормативних актів підприємства, що стосуються управління персоналом, залучати до обговорення представників Профспілкового комітету.

6.2. Профспілковий комітет зобов’язується:

6.2.1. Здійснювати захист трудових, економічних, соціальних і професійних прав та інтересів працівників у питаннях колективних інтересів працівників, а членів профспілки також у питаннях індивідуальних інтересів.

Підписи Сторін

Директор                                                               Голова первинної профспілкової організації

(посада керівника)                                                 Комунального некомерційного підприємства

Комунального некомерційного підприємства           «ЦПМСД № 5»

«ЦПМСД № 5»                                                      Професійної спілки працівників
                                                                             охорони здоров’я України

Юрій ПЕТРАШКО                                                    Сергій ДЕМЧЕНКО

(підпис)          (прізвище, ім’я)                                 (підпис)         (прізвище, ім’я)

31 жовтня 2021 року                                                31 жовтня 2021 року

Додатки до колективного договору:

  • Додаток 1. Положення про порядок оплати праці працівників КНП «ЦПМСД № 5».
  • Додаток 2. Положення про преміювання працівників КНП «ЦПМСД № 5».
  • Додаток 3. Положення про надання матеріальної допомоги на оздоровлення працівникам КНП «ЦПМСД № 5».
  • Додаток 4. Перелік посад працівників, яким може встановлюватися ненормований робочий день і надається додаткова відпустка за ненормований робочий день.
  • Додаток 5. Перелік виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я.
  • Додаток 6. Перелік виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана із негативним впливом на здоров’я шкідливих виробничих факторів, відповідно до Списку виробництв, цехів, професій і посад, затвердженого постановою КМУ від 17.11.1997 № 1290.
  • Додаток 7. Перелік професій і посад працівників, яким безоплатно видають спеціальний та санітарний одяг, спецвзуття та інші засоби індивідуального захисту.
  • Додаток 8 Перелік професій і посад працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими умовами праці, яким безоплатно надають молоко або інші рівноцінні харчові продукти.
  • Додаток 9. Перелік професій і посад працівників закладу, яким установлюється скорочена тривалість робочого тижня.
  • Додаток 10. Перелік працівників, які мають право на оплачувані перерви санітарно оздоровчого призначення, передбачені санітарними нормами та правилами, під час роботи з екранними пристроями, обслуговування обладнання УЗД, рентгенівського, фізіотерапевтичного обладнання.
  • Додаток 11. Перелік працівників, що працюють у холодну пору року на відкритому повітрі або в закритих неопалюваних приміщеннях, яким надають спеціальні перерви для обігрівання й відпочинку (за наявності у штаті відповідних посад).
  • Додаток 12. Перелік посад працівників, які мають право на приймання їжі протягом робочого часу на тих роботах, де за умовами їх виконання неможливо встановити перерву для відпочинку та харчування.
  • Додаток 13. Перелік працівників, які використовують у роботі дезінфекційні засоби, а також працівників, які зайняті прибиранням санвузлів.
  • Додаток 14. Перелік професій та посад працівників, яким безоплатно надають мийні, змивальні та знешкоджувальні засоби.

Зразок  2

Додаток 1
до Колективного договору

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок оплати праці працівників комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги»
Н-ської міської ради

І. Загальні положення

1.1. Положення про оплату праці визначає організаційні, правові та економічні засади оплати праці всіх працівників підприємства: керівників, спеціалістів, робітників.

1.2. Це Положення розроблено з метою отримання гарантованої оплати за виконану роботу, забезпечення мотивації працівників на ефективну працю, спрямовану на задоволення потреб працівників і досягнення цілей Підприємства в умовах наявної економічної ситуації в Україні.

1.3. Основними законодавчими документами формування Положення про оплату праці є:

  • Кодекс законів про працю України;
  • Закон України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон № 108);
  • Закон України від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694);
  • Закон України від 01.07.1993 № 3356-XII «Про колективні договори і угоди» (далі – Закон № 3356);
  • Інструкція зі статистики заробітної плати, затверджена наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5,
  • Рішення органу місцевого самоврядування «Про затвердження Положення про оплату праці керівників підприємств, що перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади»;
  • інші законодавчі та нормативні акти.

1.4. Цим Положенням визначається структура заробітної плати, склад і джерела витрат на оплату праці.

Визначення:

1.5. Основна заробітна плата – це винагорода, обчислена у грошовому вираженні, яку за трудовим договором Підприємство виплачує працівникові за виконану ним роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов’язки). Установлюється у вигляді посадових окладів для працівників.

1.6. Додаткова заробітна плата – це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, а також премії.

1.7. Інші заохочувальні та компенсаційні виплати. До них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові виплати, які не передбачені актами законодавства України або які проводяться понад установлені зазначеними актами норми.

1.8. Мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну норму праці.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

1.9. Заробітна плата підлягає індексації в установленому законодавством порядку.

ІІ. Порядок оплати праці працівників Підприємства

2.1. Основою організації оплати праці є тарифна система оплати праці, яка включає тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники).

2.2. Тарифна система оплати праці використовується для розподілу робіт залежно від їх складності, а працівників – залежно від їх кваліфікації за розрядами тарифної сітки, яка є основою формування та диференціації розмірів заробітної плати.

1.3. Формування тарифної сітки (схеми посадових окладів) провадиться на основі тарифного розряду робітника першого розряду та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень їх розмірів.

1.4. Установлено мінімальний тарифний розряд робітника 1-го розряду в розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

2.5. Для складання схеми тарифних розрядів, посадових окладів за основу приймається тарифний розряд робітника основного виробництва.

2.6. Робітником основного виробництва на Підприємстві визначено професію двірника.

2.7. Віднесення виконуваних робіт до певних тарифних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів працівникам проводиться роботодавцем Підприємства з урахуванням специфіки роботи Підприємства за погодженням із профкомом.

2.8. Оплата праці здійснюється як нарахування й виплата працівникам заробітної плати та інших додаткових виплат, передбачених законодавством, Колективним договором і цим Положенням.

2.9. Розмір заробітної плати працівника Підприємства залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та результатів діяльності Підприємства за звітний період – місяць – і максимальним розміром не обмежується (ч. 2 ст. 94 КЗпП України).

2.10. У разі підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати роботодавець Підприємства встановлює розмір посадових окладів працівників Підприємства відповідно до чинного законодавства України.

2.11. Заробітна плата працівників Підприємства складається з посадового окладу, доплат та інших заохочувальних, гарантійних і компенсаційних виплат.

2.12. Джерелом коштів на оплату праці є частина доходу та інші кошти, отримані внаслідок господарської некомерційної діяльності, спрямованої на досягнення соціальних результатів, без мети отримання прибутку відповідно до чинного законодавства і Статуту.

2.13. Посадовий оклад установлюється працівникам Підприємства відповідно до затвердженого штатного розпису, що діє у звітному періоді, який розробляється на підставі схеми тарифних розрядів.

2.14. Для визначенння розмірів тарифних розрядів для працівників Підприємства використовується сітка міжрозрядних коефіцієнтів (таблиці 1–5).

Таблиця 1. Коефіцієнти тарифних розрядів

Тарифні розряди

Тарифні коефіцієнти, що застосовуються

1

1,0

2

1,1

3

1,2

4

1,3

5

1,4

6

1,5

7

1,6

8

1,7

9

1,8

10

1,9

11

2,0

12

2,1

Примітки:

1. Посадові оклади розраховуються виходячи з розміру посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду, установленого в розмірі мінімальної заробітної плати, установленої законом. Заробітна плата працівників, визначена з урахуванням зазначених посадових окладів, індексується відповідно до Закону України від 03.07.1991 № 1282-XII «Про індексацію грошових доходів населення».
2. Посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення окладу працівника 1-го тарифного розряду на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з табл. 1. У разі якщо посадовий оклад визначено у гривнях із копійками, цифри до 0,5 відкидаються, від 0,5 і вище – заокруглюються до однієї гривні.
Посадовий оклад генерального директора визначається на підставі рішення ради відповідно до Положення про оплату праці керівників підприємств, що перебувають у комунальній власності територіальної громади, та затверджується головою.
Для визначення посадового окладу генерального директора застосовується розмір посадового окладу лікаря загальної практики – сімейного лікаря без категорії.
Заступнику генерального директора, медичному директору та головному бухгалтеру посадові оклади встановлюються на 5 % нижче від посадового окладу генерального директора.
Заступнику медичного директора з експертизи тимчасової непрацездатності – на 10 % нижче від посадового окладу генерального директора.
Головній медичній сестрі – на 15 % нижче від посадового окладу медичного директора.
Заступнику головного бухгалтера – на 5 % нижче від посадового окладу головного бухгалтера.

Таблиця 2. Схеми тарифних розрядів посад лікарів

Посада

Тарифні розряди

1

2

Завідувач амбулаторії, лікар загальної практики – сімейний лікар

12

Лікар загальної практики – сімейний лікар, лікар-терапевт дільничний, лікар-педіатр дільничний:

– вищої кваліфікаційної категорії



11

– першої кваліфікаційної категорії

10

– другої кваліфікаційної категорії

9

– без кваліфікаційної категорії

8

Лікар-стажист за такими спеціальностями:

– лікар загальної практики – сімейний лікар, лікар-терапевт дільничний, лікар-педіатр дільничний


7

Лікар-інтерн за лікарськими спеціальностями: лікар загальної практики – сімейний лікар, лікар-терапевт дільничний, лікар-педіатр дільничний

1

Завідувач відділу, лікар-статистик

11

Лікар-статистик:

– вищої кваліфікаційної категорії


10

– першої кваліфікаційної категорії

9

– другої кваліфікаційної категорії

8

– без кваліфікаційної категорії

7

– лікар-стажист за спеціальністю «статистик»

6

Таблиця 3. Тарифні розряди посад фахівців із базовою та неповною вищою медичною освітою

Посада

Тарифні
розряди

1

2

Сестра медична старша

9

Сестра медична загальної практики – сімейної медицини, лаборант, сестра медична дільнична:

– вищої кваліфікаційної категорії



8

– першої кваліфікаційної категорії

7

– другої кваліфікаційної категорії

6

– без кваліфікаційної категорії

5

Сестра медична кабінету щеплень, сестра медична процедурного кабінету, сестра медична стерилізаційної:

– вищої кваліфікаційної категорії



7

– першої кваліфікаційної категорії

6

– другої кваліфікаційної категорії

5

– без кваліфікаційної категорії

4

Інструктор із санітарної освіти:

– вищої кваліфікаційної категорії


7

– першої кваліфікаційної категорії

6

– другої кваліфікаційної категорії

5

– без кваліфікаційної категорії

4

Таблиця 4. Схеми тарифних розрядів посад (професій) окремих категорій працівників закладів охорони здоров’я

Посада

Тарифні розряди

Молодша медична сестра (усіх найменувань)

2

Реєстратор медичний

3

Сестра-господиня

3

Таблиця 5. Схема тарифних розрядів посад інших керівників структурних підрозділів, професіоналів, фахівців та технічних службовців

Посада

Тарифні розряди

1

2

Фахівець із питань цивільного захисту:

– провідний


7

– I кваліфікаційної категорії

6

– II кваліфікаційної категорії

5

– без кваліфікаційної категорії

4

Інженери всіх спеціальностей, бухгалтер, бухгалтер (з дипломом спеціаліста), економіст, юрисконсульт, фахівець із публічних закупівель:

– провідний



10

– I кваліфікаційної категорії

9

– II кваліфікаційної категорії

8

– без кваліфікаційної категорії

7

Провізор

8

Старший інспектор із кадрів

7

Технік:

– I кваліфікаційної категорії


6

– II кваліфікаційної категорії

5

– без кваліфікаційної категорії

4

Секретар керівника

6

Прибиральник службових приміщень, робітник із комплексного обслуговування й ремонту будинків

2

Завідувач господарства

6

Оператор комп’ютерного набору

5

Електромонтер із ремонту та обслуговування електроустаткування:

– II кваліфікаційної категорії


3

– III кваліфікаційної категорії

4

– IV кваліфікаційної категорії

5

Двірник

1

2.15. Конкретні розміри доплат, премій та інших виплат, що стимулюють підвищення продуктивності праці, виконання роботи понад установлені норми праці, підвищення якості послуг, за особливі умови праці тощо, установлюються в розмірах, передбачених колективним договором, залежно від результатів роботи працівника або його особистого внеску в остаточні результати роботи Підприємства, і визначені наказом генерального директора в кожному окремому випадку.

2.16. Працівники Підприємства, які працюють за сумісництвом, отримують заробітну плату за фактично виконану роботу (ч. 1 ст. 102-1 КЗпП).

2.17. Робота у святковий день оплачується в подвійному розмірі працівникам, які отримують місячний оклад, – у розмірі одинарної годинної або денної ставки понад оклад, якщо робота у святковий день проводилася в межах місячної норми робочого часу, і розмірі подвійної годинної або денної ставки понад оклад, якщо робота проводилася понад місячну норму. Оплата в зазначеному розмірі проводиться за години, фактично відпрацьовані у святковий день.

2.18. Заробітна плата виплачується працівникам Підприємства регулярно в робочі дні у строки, установлені колективним договором, але не рідше ніж двічі на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів (ч. 1 ст. 115 КЗпП).

2.19. У разі якщо день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні (ч. 2 ст. 115 КЗпП).

2.20. Заробітна плата працівникам Підприємства за весь час щорічної відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до початку відпустки (ч. 3 ст. 115 КЗпП).

2.21. Підставою для нарахування бухгалтерією заробітної плати працівникам за підсумками роботи за місяць є:

  • штатний розпис Підприємства;
  • табель обліку робочого часу;
  • наказ про нарахування інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

За бажанням працівників Підприємство може здійснювати виплату заробітної плати через установи банків і поштовими переказами відповідно до вимог чинного законодавства.

ІІІ. Відповідальність

3.1. Генеральний директор Підприємства несе відповідальність за:

  • забезпечення нарахування та виплати заробітної плати відповідно до законодавства України, Колективного договору та цього Положення;
  • своєчасне затвердження та підписання документів, що є підставою для нарахування заробітної плати (штатний розпис, накази).

3.2. Головний бухгалтер Підприємства несе відповідальність за:

  • своєчасне та правильне нарахування і виплату заробітної плати;
  • своєчасне надання працівникові інформації щодо його заробітної плати.

ІV. Обмеження розміру утримань із заробітної плати

Утримання із заробітної плати працівників здійснюється лише у випадках, передбачених законодавством.

V. Розв’язання трудових спорів із питань оплати праці

Трудові спори з питань оплати праці розглядаються та вирішуються згідно із законодавством про трудові спори.

Зразок  3

Додаток 2
до Колективного договору

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРЕМІЮВАННЯ
працівників комунального некомерційного підприємства
«Центр первинної медико-санітарної допомоги»
Н-ської міської ради

Це положення розроблено відповідно до Кодексу законів про працю України, Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці», Закону України від 01.07.1993 № 3356-XII «Про колективні договори і угоди», інших нормативно-правових актів України.

Система преміювання запроваджується з метою посилення мотивації до праці працівників з урахуванням особистого внеску кожного члена колективу в загальні результати роботи, підвищення її ефективності та якості надання медичної допомоги і зміцнення трудової та виконавчої дисципліни.

Це Положення поширюється на всіх членів трудового колективу Підприємства.

1. Загальні положення

1.1. Преміювання працівників Підприємства здійснюється відповідно до їхнього особистого вкладу в загальний результат роботи Підприємства за підсумками роботи за місяць/квартал/рік.

1.2. В окремих випадках преміювання здійснюється за виконання важливої роботи, її складність та обсяг.

1.3. Працівникам Підприємства відповідно до цього Положення можуть призначатися та виплачуватися разові та періодичні премії.

1.4. За рішенням Роботодавця за виконання особливо важливої роботи або з нагоди ювілейних та святкових дат працівникам може бути виплачено одноразову премію.

1.5. Керівнику Підприємства надається право відповідно до законодавства України позбавляти премії частково або повністю в разі порушення трудової, виробничої дисципліни і правил внутрішнього трудового розпорядку.

1.6. Кількість пацієнтів, які подали Підприємству декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, визначається на підставі даних електронної системи охорони здоров’я, що діє на Підприємстві.

2. Підстави, умови і порядок преміювання

2.1. Для визначення розміру премій за виконання особливо важливої роботи враховується:

  • виконання заходів та завдань протягом відповідного періоду у структурному підрозділі;
  • ініціативність та особистий внесок у загальні результати роботи;
  • складність та обсяг виконуваної роботи;
  • відсутність порушень у діяльності за результатами перевірки департаментом охорони здоров’я населення Н-ської міської ради, іншими органами та службами, що мають повноваження для перевірки та контролю;
  • стан виконавчої дисципліни (виконання окремих доручень керівництва за умови своєчасного та якісного виконання поставлених завдань залежно від обсягу, терміновості та важливості).

2.2. Премії з нагоди ювілейних і святкових дат можуть виплачуватися за рішенням керівника Підприємства.

2.3. Розміри премій працівникам за виконання показників установлюються без обмежень і визначаються:

  • у відсотковому розмірі до посадового окладу або у фіксованому розмірі, визначеному Роботодавцем за погодженням із Профкомом;
  • кожному працівникові за поданням керівника структурного підрозділу;
  • керівнику структурного підрозділу – за поданням заступника керівника Підприємства;
  • керівником Підприємства, керівником підрозділу тощо залежно від обсягу, терміновості та важливості завдання – у разі преміювання працівників за виконання особливо важливих доручень керівництва, завдань, за умови своєчасного та якісного виконання поставлених завдань (визначається розмір, конкретна сума або відсоток премії);

У межах фонду заробітної плати може нараховуватися декілька премій працівникам, які протягом місяця, кварталу сумлінно виконували кілька різних завдань, поставлених керівником Підприємства, керівником підрозділу, відділу відповідно до їхнього особистого внеску в загальні результати роботи. Премії можуть бути нараховані за кожний випадок виконання умов преміювання незалежно від того, скільки таких випадків буде впродовж того чи іншого періоду.

2.4. Преміювання керівництва підприємства згідно зі штатним розписом може здійснюватися щомісячно, щоквартально, за підсумками року в межах фонду заробітної плати Підприємства.

2.5. Працівники мають право на отримання премії за наявності коштів для цього у фонді заробітної плати Підприємства.

2.6. Премії виплачуються працівникам за поданням керівника відділу, а керівникам відділів – за поданням заступника керівника Підприємства.

2.7. Преміювання заступників керівника Підприємства здійснюється за рішенням керівника Підприємства у порядку та розмірах, визначених цим Положенням. Керівнику Підприємства премія виплачується згідно з рішенням Н-ської міської ради та Положенням про оплату праці керівників підприємств, що перебувають у комунальній власності територіальної громади.

2.8. Премії, що виплачуються одному працівникові, максимальними розмірами не обмежуються.

2.9. Витрати на преміювання за виконання особливо важливої роботи проводяться в межах фонду заробітної плати.

2.10. Працівники, які звільнилися за власним бажанням або з ініціативи Роботодавця, а також на яких були накладені дисциплінарні стягнення, преміюванню не підлягають.

2.11. Нарахування і виплата премій, визначених цим розділом, здійснюється за умови укладення договору про медичне обслуговування населення між Підприємством та Національною службою здоров’я України.

2.12. Нарахування і виплата премій, визначених цим розділом, здійснюється лікарям загальної практики – сімейним лікарям, лікарям-педіатрам, лікарям-терапевтам та медичним сестрам, які працюють у команді з лікарем відповідної спеціалізації за умови отримання:

  • не менше ніж 900 декларацій про обрання лікаря – для лікаря загальної практики – сімейного лікаря;
  • не менше ніж 1 000 декларацій про обрання лікаря – для лікаря-терапевта;
  • не менше ніж 450 декларацій про обрання лікаря – для лікаря-педіатра.

Обмеження, передбачені цим пунктом, зменшуються на 50 % для працівників, які працюють за сумісництвом, на умовах неповного робочого дня або поєднують роботу лікаря з виконанням іншої роботи.

2.13. Схема розрахунку преміювання лікаря загальної практики – сімейного лікаря (ЗПСМ), лікаря-педіатра та лікаря-терапевта:


з/п

Посада

Розрахунок премії

1

2

3

1

Плікаря ЗПСМ (1 800 – 1 700)

k* х 15 %

Плікаря ЗПСМ (1 699 – 1 300)

k х 12 %

Плікаря ЗПСМ (1 299 – 900)

k х 10 %

2

Плікаря-педіатра (900 – 800)

k х 30 %

Плікаря-педіатра (799 – 650)

k х 24 %

Плікаря-педіатра (649 – 450)

k х 20 %

3

Плікаря-терапевта (2 000 – 1 900)

k х 13,5 %

Плікаря-терапевта (1 899 – 1 500)

k х 10,5 %

Плікаря-терапевта (1 499 – 1 000)

k х 9 %

4

Завідувачам амбулаторії, які працюють за сумісництвом, на умовах неповного робочого дня періодична премія нараховується з розрахунку:

Плікаря ЗПСМ



k х 10 %

* k – надходження за пацієнтів, які подали лікарю декларацію про вибір лікаря з початку року;

10–30 % – відсоток від надходжень за пацієнтів, які подали лікарю декларації про вибір лікаря станом на 1-ше число місяця, за який здійснюється преміювання;

k = (t х n) : 12,

де

  • t – тариф за медичне обслуговування одного пацієнта на рік (капітаційна ставка). Згідно з п. 19 розд. ІІ Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у II–IV кварталах 2021 року, затвердженого постановою КМУ від 15.02.2021 № 133 (далі – Постанова № 133), розмір тарифу 2021 року становить 651,60 грн;
  • n – кількість пацієнтів, чинність декларації про вибір лікаря з якими зберігається станом на 1-ше число місяця, за який нараховується премія.

До тарифу на медичне обслуговування одного пацієнта залежно від вікової групи пацієнта застосовуються такі
коригувальні коефіцієнти (п. 20 Постанови № 133):

– від 0 до 5 років – 2,465;

– від 6 до 17 років – 1,356;

– від 18 до 39 років – 0,616;

– від 40 до 64 років – 0,739;

– понад 65 років – 1,232.

Оптимальний обсяг практики за деклараціями, за які нараховуватиметься премія, становить для лікаря загальної практики – сімейного лікаря – 1 800 осіб, лікаря-педіатра – 900 осіб, лікаря-терапевта 2 000 осіб (п. 4 розд. ІІ Порядку надання первинної медичної допомоги, затвердженого наказом МОЗ від 19.03.2018 № 504).

2.14. Схема розрахунку преміювання середнього медичного персоналу, які входять до команди з надання первинної медичної допомоги на Підприємстві:

Пмсмп = Плікаря х 30 %,

де

  • Пмсмп – розмір премії працівника із числа середнього медичного персоналу;
  • Плікаря – премія лікаря, з яким у команді з надання первинної медичної допомоги працює середній медичний персонал, що визначається за формулою, передбаченою п. 2.13 цього Положення;
  • 30 % – відсоток від премії лікаря, з яким спільно або під чиїм керівництвом працює працівник із числа середнього медперсоналу.

У разі зменшення розміру премії лікаря, з яким спільно або під чиїм керівництвом працює працівник, що належить до середнього медичного персоналу, відповідно до цього Положення, розмір премії середнього медичного персоналу визначається із розрахунку розміру премії відповідного лікаря до такого зменшення.

2.15. Схема розрахунку преміювання інших працівників Підприємства:

2.15.1. Керівнику Підприємства премія виплачується згідно з рішенням міської ради та Положення про оплату праці керівників підприємств, що перебувають у комунальній власності територіальної громади.

2.15.2. Усім іншим працівникам Підприємства за рішенням Роботодавця та за погодженням із профспілковим комітетом може нараховуватися премія, розмір якої залежить від економії коштів, що надходять Підприємству від НСЗУ.

2.16. Премії, визначені в п. 2.13, 2.14 цього Положення, виплачуються працівникам пропорційно до відпрацьованого ними часу протягом місяця.

2.17. Премії, передбачені цим розділом, виплачуються не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. Усі розрахунки провадяться головним бухгалтером Підприємства або іншою особою, визначеною керівником Підприємства.

3. Підстави та порядок позбавлення премії (депреміювання)

3.1. Працівника може бути повністю або частково позбавлено премії за порушення правил внутрішнього трудового розпорядку, а саме;

  • невиконання або неналежне виконання без поважних причин обов’язків, передбачених посадовою або робочою інструкціями та Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказів і розпоряджень Роботодавця – до 50 %;
  • появу на робочому місці в нетверезому стані – зменшення розміру належних працівнику премій до 100 %;
  • запізнення на роботу або дострокове залишення роботи без поважних причин – до 50 %;
  • прогули без поважних причин – до 100 %.

3.2. Невиконання посадових і робочих інструкцій та галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я:

  • повторне протягом трьох місяців від попередження, яке: не спричинило фінансових або матеріальних втрат тощо – зменшення розміру належних працівнику премій не більш як на 25 %; спричинило матеріальні, фінансові або інші втрати тощо – зменшення розміру належних працівнику премій на 100 %;
  • недотримання виконавчої дисципліни (порушення термінів виконання доручень та завдань, у тому числі на оперативних нарадах, недосконале та невчасне їх виконання) – зменшення розміру премії не більш як на 50 %;
  • невиконання або неналежне виконання господарських договорів – 100 %;
  • у разі притягнення до дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності – 100 %;
  • наявності обґрунтованих скарг громадян щодо діяльності медичного персоналу – 100 %.

3.3. Зменшення розміру премій або позбавлення її повністю здійснюється наказом по Підприємству за той період, в якому було допущено порушення, та здійснюється один раз на місяць

4. Кінцеві положення

4.1. У разі незгоди з розміром преміювання, розміром або підставами зменшення чи позбавлення преміювання працівник для вирішення спору може звернутися до комісії із трудових спорів або суду.

Джерело: "Баланс-Бюджет" № 49 від 13 грудня 2021 року «Медичні КНП: організація діяльності та система оплати праці».

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!