Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Договір на надання рекламних послуг

November 23, 2018

Акценти цієї статті:

  • як перевірити правовий статус контрагента;
  • які істотні умови повинен містити договір на надання рекламних послуг та якими первинними документами повинен підтверджуватися факт надання послуги;
  • яка передбачена відповідальність за порушення в сфері реклами.

Суть і сторони договору

Що являє собою договір на надання рекламних послуг?

Основні вимоги до укладання договорів на надання рекламних послуг установлено гл. 63 (ст. 901–907) ЦК і Законом від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу» (далі – Закон № 270).

За договором на надання рекламних послуг (далі – договір) одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцю цю послугу, якщо інше не встановлено договором (ст. 901 Цивільного кодексу, далі – ЦК).

Замовник – це рекламодавець, тобто особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або поширення. У випадку рекламування окремих видів товарів або послуг у замовника повинні бути дозвільні документи (дозволи, сертифікати, ліцензії).

Виконавець – це розповсюджувач або виробник реклами (залежно від того, які рекламні послуги виступають предметом договору). Зазначимо, що виконавцю рекламних послуг для ведення своєї діяльності ліцензія не потрібна. Але йому слід включити цей вид діяльності у свої дані, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (далі – ЄДР).

Які види діяльності відносяться до рекламних?

Згідно із КВЕД до рекламних видів діяльності відносяться види з кодами:

  • 73.1 – рекламна діяльність;
  • 73.11 – рекламні агентства;
  • 73.12 – посередництво в розміщенні реклами в ЗМІ.

Як замовник може переконатися, що рекламні послуги є в переліку видів діяльності, зазначених виконавцем в ЄДР?

У такому випадку слід зайти на сайт Мін’юсту в кабінет електронних сервісів. Для пошуку інформації про юрособу необхідно в розділі «Безкоштовний запит» увести в полі «Пошуковий запит» або повне найменування, або код ЄДРПОУ підприємства, про який ви хочете дізнатися. Що стосується фізособи-підприємця, то в полі «Пошуковий запит» потрібно ввести або код ІПН фізособи, або П. І. Б. підприємця.

Чи має право виконавець залучати третіх осіб для надання послуги замовнику?

Згідно з ч. 1 ст. 902 ЦК виконавець зобов'язаний надавати послугу особисто. Однак якщо є необхідність, то договором можна передбачити можливість залучення третіх осіб для надання послуги. Але в цьому випадку відповідальність за порушення умов договору перед замовником у повному обсязі несе виконавець (а не третя особа, залучена як співвиконавець).

Форма та істотні умови договору

У якій формі слід укладати договір?

Ні гл. 63 ЦК, ні Закон № 270 не містять ніяких вимог до форми договору на надання рекламних послуг. Тому слід керуватися загальними нормами, що регулюють форму правочинів, а саме ст. 206 і 208 ЦК. Із цього випливає, що договір на надання рекламних послуг укладається в письмовій формі.

При укладанні договору сторони зобов'язані узгодити предмет, ціну і строк дії договору (ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу). Крім того, сторони мають право включити до договору також і інші умови, які вони вважатимуть необхідними та істотними для своїх взаємовідносин.

Що є предметом договору на надання рекламних послуг?

Предметом договору виступає послуга, споживана в процесі її надання. Наприклад, це може бути виготовлення та розміщення зовнішньої реклами, реклами на телебачення та ін.

Зробіть усе правильно! Якщо в договорі не наводиться конкретний перелік рекламних послуг, то в договорі слід указати, що всі ці моменти будуть узгоджені в додугоді до договору.

Як установлюється ціна в договорі на надання рекламних послуг?

Як і в будь-якому іншому господарському договорі, ціна встановлюється за домовленістю сторін (ст. 632 ЦК).

Зміна ціни після укладання договору допускається тільки у випадках та на умовах, установлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається!

Замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, які встановлені договором (ч. 1 ст. 903 ЦК).

На який строк можна укласти договір на надання рекламних послуг?

Згідно зі ст. 905 ЦК строк договору про надання послуг установлюється за домовленістю сторін. Із цього випливає, що сторони можуть укласти договір на будь-який строк. Головне вказати цей строк у самому договорі, щоб уникнути спірних моментів.

Документальне оформлення

На практиці для підтвердження факту надання послуги складається акт приймання-передачі наданих послуг. Акт складається в довільній формі з урахуванням вимог, установлених до первинних документів ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV. У такому акті слід конкретизувати суть послуги, указати ознаки, що її індивідуалізують, кількість, якість і т. д.

Відповідальність за порушення у сфері реклами

На практиці нерідко виникають претензії до змісту реклами (наприклад, коли реклама вводить споживачів в оману щодо того або іншого товару). У зв'язку із цим відповімо на низку запитань.

Хто відповідає за порушення законодавства про рекламу?

Згідно з ч. 2 ст. 27 Закону № 270 відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:

  • рекламодавець – він відповідає за зміст рекламної інформації, якщо не буде доведено, що порушення відбулося не з його вини;
  • виробник реклами – він відповідає за оформлення, виробництво, підготовку реклами;
  • розповсюджувач реклами – у частині, що стосується часу та місця розміщення реклами.

Які санкції передбачені за порушення законодавства про рекламу?

Заходи відповідальності за порушення законодавства про рекламу встановлені ст. 27 Закону № 270. Для наочності наведемо цю інформацію в таблиці.


з / п

Суть правопорушення

Розмір штрафу*

Суб'єкт відповідальності

1

2

3

4

1

Замовлення реклами продукції, виробництво та/або оборот якої заборонені законом

5-кратна вартість розповсюдженої реклами**

Рекламо-давець

2

Надання виробнику реклами недостовірної інформації про предмет реклами

3

Замовлення поширення реклами, забороненої законом

4

Недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами.
Наприклад, неприпустимою є реклама про вакансії (приймання на роботу), що містить вказівку на вік кандидатів, пропонує роботу тільки жінкам або тільки чоловікам (за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі), пред'являє вимоги про перевагу жіночої або чоловічої статі, представників певної раси і т. п. (ст. 24Закону № 270)

5

Порушення порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується рекламодавцем самостійно

6

Порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами.
До таких порушень можна віднести, наприклад, розміщення реклами алкогольних напоїв на перших та останніх сторінках газет, обкладинках журналів та інших видань, у всіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва всіх друкованих видань і на товарах, призначених переважно для осіб віком до 18 років (ч. 2 ст. 22 Закону № 270)

5-кратна вартість розповсюдженої реклами

Розповсюджувач реклами

7

Порушення прав третіх осіб при виготовленні реклами

5-кратна вартість виготовленої реклами

Виробник реклами

* За повторне порушення протягом року зазначені штрафи накладаються в подвійному розмірі (10-кратна вартість).
** Вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів) (ч. 5 ст. 27 Закону № 270). У випадку неможливості встановити вартість реклами, розповсюдженої з порушенням вимог законодавства про рекламу, на рекламодавців і розповсюджувачів цієї реклами накладається штраф у розмірі до 300 НМДГ (5 100 грн.) (ч. 7 ст. 27 Закону № 270). Зверніть увагу: за неподання або подання свідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або її виготовлення та/або поширення на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 НМДГ (1 700 грн.) (ч. 6 ст. 27 Закону № 270).

Нижче наведемо зразок договору, в т.ч. для завантаження на надання рекламних послуг.

ЗРАЗОК

<...>

Договір
про надання рекламних послуг № 41

м. Львів                                                                14.10.18 р.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Марс» в особі генерального директора Ситка Олександра Геннадійовича, який діє на підставі статуту (далі – Замовник), з однієї сторони, та фізична особа – підприємець Остапенко Сергій Ігоревич, який діє на підставі виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань від 18.01.17 р. № 345672, ІПН 9678543278 (далі – Виконавець), з іншої сторони (разом по тексту – Сторони), уклали цей договір на надання рекламних послуг (далі – Договір) про таке.

1. Загальні положення

1.1. Замовник дає завдання Виконавцю, а Виконавець зобов’язується в порядку та на умовах, визначених Договором, та відповідно до завдання Замовника надати за плату Замовнику такі рекламні послуги: розміщення зовнішньої реклами (двостороннього щита типу «Сіті-Лайт» просто неба на газоні) за адресою: м. Львів, пл. Галицька, 15, місце № 75.
1.2. Детальний опис об’єкта реклами, рекламних засобів і технічних параметрів наведено в додатку 1* до Договору, що є невід’ємною частиною Договору.
1.3. Строк надання рекламних послуг: не пізніше 20.11.18 р.
1.4. На підтвердження факту надання Виконавцем Замовнику рекламних послуг за Договором складається відповідний акт, до якого додається фотозвіт Виконавця (вимоги до нього наведено в додатку 1 до Договору)*.

2. Обов’язки Виконавця

2.1. Виконавець бере на себе такі обов’язки:
2.1.1. Отримати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Львів, пл. Галицька, 15, місце № 75.
2.1.2. Власними силами та з власних матеріалів виготовити необхідні ескізи, тексти, оригінал-макети та в строк до 20.10.18 р. подати їх на затвердження Замовнику.
2.1.3. У разі незгоди Замовника із запропонованими йому для затвердження ескізами, оригінал-макетами та іншими матеріалами, поданими Виконавцем згідно з пп. 2.1.2 Договору, переробити їх з урахуванням зауважень Замовника та повторно подати для затвердження протягом 10 днів.

3. Обов’язки Замовника

3.1. Замовник бере на себе такі обов’язки:
3.1.1. Затвердити ескізи, тексти, оригінал-макети, надані йому Виконавцем відповідно до пп. 2.1.2 Договору, або повернути йому із зауваженнями протягом 5 робочих днів з моменту отримання.
3.1.2. Надати інформацію, необхідну для виготовлення реклами, у строк до 15.10.18 р.

4. Порядок та розмір оплати послуг Виконавця

4.1. Замовник оплачує послуги, надані Виконавцем, в сумі 12 500 (дванадцять тисяч п’ятсот грн.).
4.2. Розрахунки за послуги здійснюються Замовником передоплатою – шляхом перерахування на поточний рахунок Виконавця 100 % суми в строк до 15.10.18 р.

5. Відповідальність сторін за порушення Договору

5.1. У разі порушення Договору сторона несе відповідальність, визначену Договором та(або) чинним законодавством України.
5.2. Порушенням Договору є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом Договору.
5.3. Сторона не несе відповідальності за порушення Договору, якщо воно сталося не з її вини (умислу чи необережності).
5.4. Сторона вважається невинуватою і не несе відповідальності за порушення Договору, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання Договору.
5.5. Сторона, що порушила Договір, зобов’язана відшкодувати збитки, завдані таким порушенням, незалежно від вжиття іншою стороною будь-яких заходів щодо запобігання збиткам або зменшення збитків, окрім випадків, коли остання своїм винним (умисним або необе­режним) діянням (дією чи бездіяльністю) сприяла настанню або збільшенню збитків.
5.6. Сплата стороною визначених Договором та(або) чинним законодавством України штраф­них санкцій (неустойки, штрафу, пені) не звільняє її від обов’язку відшкодувати за вимогою іншої сторони збитки, завдані порушенням Договору (реальні збитки та(або) упущену вигоду) у повному обсязі, а відшкодування збитків не звільняє її від обов’язку сплатити за вимогою іншої сторони штрафні санкції у повному обсязі.
5.7. Сплата стороною та(або) відшкодування збитків, завданих порушенням Договору, не звільняє її від обов’язку виконати Договір в натурі, якщо інше прямо не передбачено чинним законодавством України.
5.8. Замовник несе відповідальність за зміст наданих Виконавцеві матеріалів.
5.9. За порушення строків надання послуги Виконавець зобов’язаний сплатити Замовнику штраф у розмірі 50 % вартості послуг.

<...>

__________

* Не публікується.

Джерело: "Баланс" № 91-92, який вийшов з друку 19.11.18 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!