Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Заява зі скаргою на постачальника: у якому періоді подавати?

March 27, 2013

На думку ДПС, покупець має право подати на постачальника заяву зі скаргою (додаток 8 до декларації з ПДВ) лише у звітному періоді виписування податкової накладної. Відповідно, якщо така податкова накладна отримана із запізненням, то, на думку ДПС, покупець уже не може зберегти право на податковий кредит шляхом подання скарги на постачальника.

Лист ДПС України від 16.01.13 р. № 721/6/15-3115 (детальний коментар див. у «БАЛАНС», 2013, № 24, с. 36).

Редакція «БАЛАНС» не згодна з такою позицією ДПС, особливо у разі, коли податкова накладна була отримана покупцем, але при цьому оформлена з порушенням установленого порядку. Адже цілком можливо, що постачальник пообіцяв переробити податкову накладну, але цього не зробив. Час втрачено, але хіба тепер покупець не має права на податковий кредит? 
Наведемо аргументи:

  • норми Податкового кодексу не містять обмежень щодо подання додатка 8. Так, у п. 201.10 Податкового кодексу йдеться про звітний період подання декларації, у якій податковий кредит відображено на підставі додатка 8; 
  • право платника ПДВ на відображення податкового кредиту на підставі податкової накладної зберігається за ним протягом 365 календарних днів із дати складання такої податкової накладної (тобто з дати першої події) (п. 198.6 Податкового кодексу). Ця норма дає підстави вважати, що подати додаток 8 покупець має право протягом «строку придатності» податкової накладної, яка була оформлена (зареєстрована в ЄРПН) з порушенням і т.д.

Детальніше про порядок складання та подання заяви зі скаргою на постачальника (додаток 8 до декларації з ПДВ) див. у спецвипуску «БАЛАНС» від 28.03.13 р. № 25 «Подаємо оновлену декларацію з ПДВ».

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!