Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Питання-відповіді: Податкові зміни - 2017

January 27, 2017

Питання 1. Доброго дня. Які нововведення для підприємців – загальносистемників з 2017 року?
Відповідь:
З 1 січня поточного року до доходу підприємця в сфері роздрібної торгівлі не включаються суми акцизного податку з реалізації підакцизних товарів.
Окрім того, до переліку витрат таких суб’єктів господарювання включаються суми ЄСВ, суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності ФОПа (за винятком ПДВ для фізособи-підприємця, зареєстрованого як платник ПДВ, акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб із доходу від господарської діяльності та податку на майно). До витратної частини можна також додавати платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з його господарською діяльністю.
Варто звернути увагу на підпункт 177.4.5 ПК, в якому зазначені витрати, які не включаються до складу витрат підприємця. А саме, витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності ФОПа; витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації; а також витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення. Окрім того, не дозволяється включати до складу витрат - документально не підтверджені витрати.
Нововведеннями підприємцям надано право за власним бажанням нараховувати та включати до складу витрат амортизацію ОЗ та нематеріальних активів за умови ведення окремого обліку таких амортизаційних витрат.
Як виняток не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів, а також витрати на ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).
При цьому підприємці не мають право амортизувати ОЗ подвійного призначення, а саме земельні ділянки, житлову нерухомість і легкові та вантажні автомобілі.

Питання 2. При яких умовах платники податку на прибуток можуть скористатися  ставкою нуль відсотків?
Відповідь:
На період до 31 грудня 2021 року застосовується ставка нуль відсотків для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:
а) утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;
б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від п’яти до 20 осіб;
в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від п’яти до 50 осіб.
При цьому, якщо платники податку, які застосовують норми цього пункту, у будь-якому звітному періоді досягли показників щодо отриманого доходу, середньооблікової чисельності або середньої заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає критеріям, зазначеним у цьому пункті, то такі платники податку зобов'язані оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою, встановленою пунктом 136.1 статті 136 цього Кодексу.

Ставка податку на прибуток нуль відсотків не поширюється на суб'єктів господарювання які:
- утворені після 01.01.2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації;
- здійснюють види діяльності, визначені Податковим кодексом, зокрема, діяльність у сфері розваг; - виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів; - виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів; - діяльність з обміну валют; - операції з нерухомим майном; - охоронну діяльність; - зовнішньоекономічну діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації); - діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку.

Питання 3. Які зміни у 2017 році для неприбуткових підприємств?
Відповідь:
Змінами внесеними до Податкового кодексу України уточнено вимоги до неприбуткових організацій:
- вимоги до установчих документів неприбуткових організацій, які діють на підставі установчих документів організації вищого рівня;
- вимоги щодо наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи;
- новостворені неприбуткові організації мають можливість отримати неприбуткове оподаткування з дня їх державної реєстрації - у разі дотримання вимог до установчих документів та своєчасного подання реєстраційної заяви (протягом 10 днів з дня держреєстрації);
- конкретизовано порядок подання податкової звітності та набуття статусу платника податку на прибуток у разі недотримання неприбутковою організацією вимог п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу;
- для неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 Кодексу, встановлено річний звітний період для подання податкового звіту та фінансової звітності;
- професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок подаватимуть звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу.
Крім того, до 01.07.2017 р. подовжено термін, передбачений для приведення у відповідність з вимогами Кодексу установчих документів такими організаціями з метою включення до нового Реєстру неприбуткових організацій, для релігійних організацій цей термін продовжено до 01.01.2018 р .

Питання 4. Як оподатковуються доходи власників власної продукції тваринництва під час її продажу?
Відповідь:
Переглянуто розмір доходу при продажу власної продукції тваринництва, яка не підлягає оподаткуванню. При продажу власної продукції тваринництва груп 1- 5,15,16 та 41 УКТ ЗЕД отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (у 2017р.- 160 тис.грн).Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.
У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений вищезазначений розмір, фізична особа зобов’язана подати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодування продукції тваринництва, що видається у добровільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 160 тис.грн.

Питання 5. Доброго дня. Які легкові автомобілі оподатковуються у 2017 році транспортним податком?
Відповідь:
З 01.01.2017 об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (до внесених змін зазначене обмеження складало 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року).
Мінімальна заробітна плата у 2017 році складає 3200 гривень.
Ставка податку залишилась на рівні минулого року, а саме 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування. Розрахунок суми податку з об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року). Транспортний податок сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Джерело: https://uteka.ua/ua/publication/Voprosy-otvety-Nalogovye-izmeneniya---2017.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!