Важливі зміни в процедурі реєстрації фізосіб
21.11.17 р. набув чинності наказ Мінфіну від 29.09.17 р. № 822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків» (далі – Наказ № 822).
Зазначеним НПА вдосконалена процедура реєстрації фізичних осіб у Держреєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр).
Розроблена нова форма повідомлення про склад і цілі збору персональних даних у Державному реєстрі, права та обов'язки фізособи - платника податків, надавана фізособі процедура реєстрації або внесення змін до Державного реєстру (окремий реєстр Державного реєстру).
З метою створення комфортних умов для фізичних осіб – платників податків наказом № 822: передбачено, що реєстрація фізичних осіб у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів із дня подання до контролюючого органу відповідної заяви; надана можливість громадянам України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подати документи для реєстрації або внесення змін до Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу; унормовано питання отримання фізичними особами відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків засобами електронного зв'язку.
Також Наказом № 822 розроблено нові форми Облікової картки (повідомлення/заяв про внесення змін/отримання відомостей) та інших документів, пов'язаних із реєстрацією та/або внесенням змін до Державного реєстру.
У частині внесення до паспортів громадян України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які за своїми релігійними переконаннями відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган) Наказом № 822 визначено процедури та компетенція державних органів окремо щодо паспортів у формі книжечки та щодо паспортів у формі картки.
Така інформація до паспортів у формі книжечки вноситься контролюючими органами, а до паспортів у формі картки – органами, які здійснюють оформлення паспортів відповідно до Закону від 20.11.12 р. № 5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр і документи, що підтверджують громадянство України, які засвідчують особу або її спеціальний статус». Ураховуючи вимоги законодавства, яким регулюється ведення Єдиного державного демографічного реєстру (далі – Реєстр), Наказом № 822:
- визначено питання внесення до Державного реєстру (окремий реєстр Державного реєстру) відомостей про паспорт громадянина України у формі картки (номер, дата, орган, що видав), до якого внесено відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття (слово «Відмова») на підставі даних, що направляються до ДФС від ДМС у випадку внесення такої інформації до паспорта;
- установлено нову форму повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, що надається фізичній особі для подання її до відповідного територіального органу/територіального підрозділу ДМС;
- передбачено, що якщо в документах, які засвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена з безконтактного електронного носія, який імплантовано в зазначені документи, особа пред'являє довідку про внесення інформації до Реєстру та видані документи, складається у формі виписки з реєстру.
Лист ДФС від 21.11.17 р. № 31905/7/99-99-08-01-02-17.
Джерело: https://uteka.ua/.