Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

У реєстрації податкової накладної відмовлено: як оскаржити таке рішення

August 3, 2017

Для кого ця стаття: для платників ПДВ, які отримали рішення про відмову в реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування (далі – ПН, РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як оскаржити таке рішення в адміністративному порядку.

Підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН

Спершу нагадаємо, що в разі призупинення реєстрації ПН/РК, направленої платником ПДВ для реєстрації в ЄРПН, такий платник має право направити в ДФС пояснення та копії документів, що підтверджують реальність операції, указаної у цій ПН/РК. Про порядок подання документів для розблокування ПН/РК ми писали у «БАЛАНС-АГРО», 2017, № 27, с. 7, а також на с. 21 цього номера. На підставі поданих документів спеціальна комісія, створена при ДФС (далі – комісія ДФС), приймає рішення зареєструвати ПН/РК в ЄРПН або відмовити в такій реєстрації.

Так, постановою КМУ від 29.03.17 р. № 190 (далі – Постанова № 190) визначено випадки, коли комісія ДФС може прийняти рішення про відмову в реєстрації ПН/РК у ЄРПН (далі – рішення про відмову), а саме, у разі:

·          неподання платником податку письмових пояснень для підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК;

·          неподання копій документів, зазначених у пп. «в» пп. 201.16.1 Податкового кодексу (далі – ПК). Вичерпний перелік цих документів затверджено наказом Мінфіну від 13.06.17 р. № 567. Як подати пояснення та документи див. у «БАЛАНС-АГРО», 2017, № 27, с. 7;

·          подання копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

Як бачимо із практики (на підставі звернень наших читачів), комісія ДФС відмовляє у реєстрації ПН/РК, посилаючись саме на недостовірність або недостатність первинних документів, поданих платниками податків для підтвердження інформації із ПН/РК з метою їх розблокування.

Слід знати: якщо ви отримали рішення про відмову, то можете спробувати щастя знову: подайте додаткові письмові пояснення та/або копії документів, які підтвердять інформацію, зазначену в ПН/РК. Адже згідно з Постановою № 190 комісія ДФС не може відмовити в розгляді додаткових документів у разі їх подання не пізніше 365 днів, що настають за датою оформлення ПН/РК, реєстрацію якої зупинено.

Отже, якщо платнику ПДВ все-таки не вдалося переконати комісію ДФС у достовірності інформації, наведеної в ПН/РК, і він отримав рішення про відмову, то таке рішення можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку (пп. 201.16.3 ПК). Який варіант обрати – вирішує сам платник.

Зверніть увагу: якщо ви взагалі не захочете оскаржувати рішення про відмову (тоді ПН не буде зареєстрована в ЄРПН), до підприємства може бути застосований штраф за нереєстрацію ПН у розмірі 50 % суми ПДВ, зазначеної у такій ПН, після спливу 365 днів із дати оформлення ПН (п. 1201.2 ПК).

Оскарження рішення про відмову в адміністративному порядку

Загальний механізм оскарження рішення про відмову в адміністративному порядку передбачений п. 56.23 ПК. Також порядок розгляду скарг платників ПДВ на такі рішення затверджено постановою КМУ від 04.07.17 р. № 485 (далі – Порядок № 485).

Так, платник ПДВ, який отримав рішення про відмову і має намір оскаржити його в адміністративному порядку, повинен подати скаргу протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) після отримання такого рішення (п. 5 Порядку № 485). Звідси можна зробити висновок, що відлік 10-денного строку розпочинається з дня, що настає за днем отримання рішення ДФС, але не рекомендуємо відкладати подання скарги на останній день.

Якщо останній день такого строку припадає на вихідний або святковий день, подати скаргу треба у перший робочий день, що настає за таким неробочим днем. Наприклад, якщо рішення про відмову отримане 19 липня, подати скаргу слід не пізніше 31 липня (29 липня (субота) – вихідний).

Строк подання скарги може бути продовжено за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ПК (перебування платника за межами України, у місцях позбавлення волі тощо).

Скарга подається тільки у письмовій формі:

·          або безпосередньо платником податку чи його уповноваженим представником;

·          або надсилається поштовим відправленням (рекомендованим листом з повідомленням про вручення та описом вкладеного).

Скарга подається до центрального органу ДФС, який знаходиться за адресою: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8, на ім’я в. о. голови ДФС України Продана М. В.

Датою подання скарги є:

·          у разі подання до ДФС – дата фактичного надходження скарги до відомства (дата проставляння відмітки про надходження скарги службою діловодства ДФС);

·          разі надсилання поштою – дата отримання поштовим відділенням від платника податку поштового відправлення зі скаргою, зазначена у повідомленні про вручення цього відправлення або на конверті.

Зверніть увагу: за відсутності повідомлення про вручення або відбитка поштового штемпеля на конверті, бандеролі, що унеможливлює встановлення дати отримання скарги відділенням поштового зв’язку, днем подання скарги вважається день проставляння відмітки про надходження скарги службою діловодства ДФС.

Скарги від платників ПДВ розглядає створена при ДФС комісія із питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну (Порядок № 485). До відома: це інша комісія, не та, що приймає рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Положення про комісію з питань розгляду скарг та її склад затверджуються головою ДФС (на дату виходу цієї статті таке положення не оприлюднене).

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!