Рекламна акція розповсюджується серед фізосіб, яких неможливо ідентифікувати: що з ПДФО?
ДФС у листі від 20.10.2016 р. № 22563/10/26-15-13-01-12 зазначила, що вартість безоплатно отриманих фізичними особами товарів (подарунків) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ).
Додатковим благом вважаються кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку.
Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ПКУ. Зокрема, базою оподаткування в такому випадку є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100:(100 - Сп).
Отже, сума перевищення вартості подарунку оподатковується податковим агентом (якщо подарунок у не грошовій формі з використанням коефіцієнта) за ставкою 18%.
Водночас податківці зауважують: якщо під час розіграшів (конкурсів/акцій) розповсюджуються подарунки, отримувачами яких є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб та, відповідно, не є об’єктом оподаткування ПДФО.
Натомість, якщо отримувачами подарунків є конкретні особи, то вартість таких подарунків є об’єктом оподаткування ПДФО і оподатковується на загальних підставах.