Реформа ДФС: Мінфін презентував проект
План дій з реформи ДФС зараз узгоджується Мінфіном та ДФС. Подальші дії – це громадські обговорення, потім затвердження Кабміном і найважливіша частина – виконання. Реформа ДФС включає три складових, серед яких:
Регулювання. Можна говорити про те, що ДФС має бути некорумпованою. Зі свого боку і законодавець повинен таким чином регулювати процеси, за якими працює ДФС, аби поле для цієї корупції було мінімальним.
Персонал. Будь-яка організація – це люди. Закони і процедури можуть бути прописані ідеально, але якщо у вас працюють люди з іншою мотивацією – нічого не відбудеться. Зміни в будь-якій організації повинні рухатися зсередини. Тобто неможливо ДФС реформувати ззовні.
Бізнес-процеси. ДФС – це складна організація з великою кількістю бізнес-процесів. Оптимізація цих бізнес-процесів часто недооцінюється, якщо говорити про реформу ДФС. Від ефективної побудови бізнес-процесів залежить усе. Усього 4 % співробітників ДФС працюють із боргом, а їх має бути 13 %. Лише 50 % дзвінків здатен прийняти call-центр ДФС. Є ще інші приклади, які вказують на те, що операційні процеси в роботі ДФС, функції персоналу розподілені неефективно і це впливає на роботу структури. Також близько 60 % контактів платників податків у розвинених країнах здійснюється через онлайн-сервіси. Тобто більшість питань вирішується без необхідності візиту до податкової. В Україні ж 60 % контактів платників податків навпаки відбуваються через похід у ЦОПи. Експерти, громадські організації та представники бізнесу підтримують необхідність проведення реформи ДФС, і наголошують на тому, що впровадження IT-технологій, переведення максимальної кількості послуг в онлайн є першочерговими кроками і їх можна впровадити вже зараз.
Джерело: https://uteka.ua/.