Проґавили виписку податкової накладної – подбайте про «уточненку»
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 201.14 та п. 201.15 ст. 201 ПКУ платники податку зобов’язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об’єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з розділом V ПКУ.
Враховуючи викладене, за операцією з постачання товарів/послуг, за якою у звітному податковому періоді не складено податкову накладну, податкове зобов’язання в податковій декларації з ПДВ відображається на підставі підтверджуючого первинного документу, складеного відповідно до бухгалтерського обліку.
Якщо у минулому звітному податковому періоді податкова накладна за операцією з постачання не складена і податкові зобов’язання за такою операцією не відображені в податковій декларації з ПДВ, то платник податку зобов’язаний надіслати до контролюючого органу уточнюючий розрахунок та уточнюючий додаток 5 до такої податкової декларації з ПДВ. В уточнюючому додатку 5 зазначена операція відображається в таблиці 1, при цьому:
- у графі 2 «Платник податку – покупець (індивідуальний податковий номер)» проставляється ІПН продавця товарів/послуг зазначеної операції;
- у графі 3 «Період складання податкових накладних» – період складання первинного документу, складеного відповідно до бухгалтерського обліку, що підтверджує зазначену операцію.
Відділ організації роботи
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Джерело: https://uteka.ua/ua/publication/Propustili-vypisku-nalogovoj-nakladnoj---pozabottes-ob-utochnenke