Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Пропозиції подали дочірні підприємства однієї юрособи: чи відхиляти їх?

31 березня 2017 р.

Установа проводить закупівлі путівок на санаторно-курортне лікування. Процедура закупівлі здійснюється за лотами. Участь у торгах беруть санаторії, які є дочірніми підприємствами однієї й тієї самої юридичної особи. Крім того, такі учасники подають тендерні пропозиції на один і той самий лот. Чи повинен замовник відхилити пропозиції таких учасників, зважаючи на те, що їх можна віднести до пов’язаних осіб? І чи треба було б відхиляти тендерні пропозиції таких учасників, якби вони брали участь у торгах за різними лотами?

За термінологією, наведеною в ч. 1 ст. 1 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), частина предмета закупівлі (лот) – це визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
А тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Підстави, за наявності яких замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, передбачено в ч. 1 ст. 30 Закону № 922. Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо наявні підстави, зазначені у ст. 17 Закону № 922. Зокрема, замовник ухвалює рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерну пропозицію подано учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника
Визначення поняття «пов’язана особа» наведено в п. 16 ч. 1 ст. 1 Закону № 922. Так, пов’язана особа – це особа, яка відповідає будь-якій із таких ознак:
• юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі;
• фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;
• службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
• фізичні особи – члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
Зауважимо, що під здійсненням контролю над учасником процедури закупівлі розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 % статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
З огляду на зазначене, якщо пов’язані особи подали тендерні пропозиції на один і той самий лот у межах єдиної процедури закупівлі або беруть участь у процедурі закупівлі, яка не поділяється на лоти, то замовник має відхилити такі тендерні пропозиції на підставі п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону № 922.
Якщо пов’язані особи беруть участь у лотованій процедурі закупівлі, водночас подавши тендерні пропозиції на різні лоти, між пов’язаними учасниками не можуть виникнути правовідносини, які були б спрямовані на порушення добросовісної конкуренції між учасниками торгів за одним і тим самим лотом, оскільки розгляд замовником тендерних пропозицій та визначення переможця здійснюється окремо за кожним лотом. У такому разі не вбачається підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників.

Джерело: "Баланс-Бюджет" № 14, який виходить з друку 03.04.17 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!