Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

За якими критеріями податківці перевіряють добросовісність платників податків?

16 грудня 2014 р.

Органами фіскальної служби під час проведення перевірок досліджуються первинні документи, які наявні у платників, на предмет достовірності. При цьому обов`язковому дослідженню підлягає встановлення факту реальності певних господарських операцій, тобто, чи мали вони місце в дійсності.

Крім того, іншим, підтриманим Верховним Судом України та Вищим адміністративним судом України, підходом, який використовується органами фіскальної служби, є встановлення наявності ділової мети в господарських операціях платників.

Зміст вказаного підходу полягає у тому, що у господарських операціях обов`язково повинен бути намір платника податків отримати відповідний економічний ефект, тобто господарська операція принаймні теоретично (за умови досягнення поставлених завдань) має передбачати можливість приросту або збереження активів чи їх вартості.

Якщо ж та чи інша операція не зумовлена розумними економічними причинами (позбавлена ділової мети), то такі операції не є вчиненими в межах господарської діяльності, а відтак їх наслідки, не зумовлені діловою метою, не підлягають відображенню в податковому обліку.

Отже, органи фіскальної служби під час проведення перевірок наразі виходять з того, що дотримання або недотримання учасниками господарської операції вимог цивільного або господарського законодавства, зокрема, щодо умов дійсності/недійсності господарських зобов`язань (правочинів), без наявності відповідних судових рішень, не має безпосереднього впливу на результати податкового обліку.

Вирішальне значення для даних податкового обліку має існування факту господарської операції та її дійсний економічний зміст, зокрема, наявність ділової мети у вчинюваних операціях.

Враховуючи викладене, органами фіскальної служби під час здійснення контрольно-перевірочних заходів досліджується реальність здійснення господарських операцій і у разі виявлення певних порушень притягнення платників податків до відповідальності здійснюється з урахуванням положень податкового законодавства України.

Лист ДФС від 11.09.14 р. № 285/2/99-99-10-04-02-10.

Фіксований сільгоспподаток у 2015 році – з урахуванням індексації

Нагадуємо, що з 1 січня 2015 року набирають чинності зміни, внесені Законом від 27.03.14 р. № 1166-VІІ «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» щодо бази оподаткування фіксованим сільськогосподарським податком.

Зокрема, платники ФСП сплачуватимуть податок, відштовхуючись від нормативної грошової оцінки одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого розд. XIII «Плата за землю» ПК.

З нового року окремо буде визначатися база оподаткування для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ). Зокрема, базою оподаткування для даних земель буде нормативна грошова оцінка одного гектара ріллі в АР Крим або в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого розд. XIII «Плата за землю» ПК.

Новини за темою:

Нові ставки плати за користування надрами та нове коло платників.

Детальніше про особливості справляння фіксованого сільськогосподарського податку у 2015 році див. «БАЛАНС-АГРО» № 4, який виходить з друку 26.01.15 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!