Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Особливості запровадження ключового інструменту реформування ринку тепла - юридичного анбандлінгу

April 14, 2016

Створення сприятливих умов для зростання інвестицій та рівня енергоефективності ринку теплопостачання, та, як наслідок, підвищення якості та цінової доступності послуг для споживачів є можливим лише за умови подальшого підвищення конкурентності у сфері генерації теплової енергії в рамках реалізації комплексної реформи сфери теплопостачання. Одним із ключових елементів такої реформи є запровадження юридичного анбандлінгу (англ. unbundling – розділення) – відокремлення діяльності на суміжному ринку з виробництва теплової енергії від монопольної діяльності з транспортування теплової енергії.
У ході засідання робочої групи під головуванням Голови Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження Сергія Савчука, яке відбулося 12 квітня 2016 року, експерти обговорили питання обрання оптимального варіанту та умов анбандлінгу за умови реалізації моделі «єдиного покупця теплової енергії».
На початку заходу Голова агентства вкотре наголосив на необхідності комплексної перебудови ринку теплопостачання, який має стати конкурентоздатним та прозорим. Визначення оптимального варіанту анбандлінгу дозволить прискорити подальший рух в напрямку реформування сфери теплопостачання.
У ході виступу він назвав три варіанти анбандлінгу: розподіл на два типи незалежних підприємств, розподіл на три типи незалежних підприємств та змішаний тип.
Охарактеризувавши кожен із презентованих варіантів, Сергій Савчук підкреслив їх відносну простоту в частині формування правил ринку та наявність необхідних стимулів для розвитку здорової конкуренції у сфері теплопостачання в Україні.
Підсумовуючи, Голова Держенергоефективності запропонував членам робочої групи висловити свою думку щодо вибору найбільш оптимального із запропонованих варіантів анбадлінгу та надати пропозиції, які будуть враховані в подальшій роботі.
Загалом у ході дискусії експерти підтримали перший варіант щодо розподілу на два типи незалежних підприємств, тобто обов’язкове відокремлення генерації теплової енергії, натомість транспортування та постачання тепла забезпечуватиме одна юридична особа.
Надалі технічні, економічні та організаційно-юридичні питання обговорюватимуться  у складі окремих підгруп.

Довідково:
Варіанти анбандлінгу:
1) розподіл на два типи незалежних підприємств – генерація теплової енергії завжди окремо, транспортування та постачання забезпечує одна юридична особа;
2) розподіл на три типи незалежних підприємств – генерація теплової енергії, транспортування теплової енергії, постачання теплової енергії – завжди окремі юридичні особи;
3) змішаний тип - розподіл на два типи незалежних підприємств – генерація теплової енергії завжди окремо, транспортування та гарантоване постачання забезпечує одна юридична особа та можуть бути інші незалежні постачальники теплової енергії.
Участь у заході взяли народні депутати, представники зацікавлених міністерств, громадськості, бізнес-середовища, науковці.

Джерело: http://uteka.ua/ua/publication/Osobennosti-vvedeniya-klyuchevogo-instrumenta-reformirovaniya-rynka-tepla---yuridicheskogo-anbandlinga.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!