Про тенденції ринку безготівкових платежів - думка експертів
Частка безготівкових платежів з використанням платіжних карток у 2015 році склала 31,2 % від загального обсягу операцій за платіжними картками та 65,5 % від загальної кількості операцій, збільшившись на 6,2 % і 9,6 % відповідно (за даними НБУ). Про що говорять ці цифри? Чи можна відзначити тенденції ринку? - Дізнавався Prostobank.ua.
Любов Сироватський, начальник управління фізичних осіб в UniCredit Bank
Слід сказати, що збільшення частки безготівкових розрахунків стало позитивною тенденцією останніх років, до числа яких належить і 2015. Поступово нівелюються наслідки кризи, і довіру населення до банківської сфери зростає.
Ми отримали такі результати, оскільки збільшення частки безготівкових розрахунків, на сьогоднішній день, стало стратегічною метою НБУ і безпосередньо комерційних банків. Відповідно метою Національного банку виступає скорочення готівкового розрахунку, який є витратною статтею для економіки країни, і збільшення безготівкових розрахунків, що має знизити рівень тіньової економіки і підвищити ефективність функціонування економіки в цілому.
Банки створюють сприятливий клімат для активізації клієнтів в сфері безготівкових платежів, заохочуючи їх подарунками, бонусами і знижками. Банками широко використовуються програми лояльності та програми CashBack.
Також варто відзначити, що банки намагаються надати клієнтові максимальний спектр послуг з використанням інтернет і мобільного-банкінгу. На сьогоднішній день можна оплатити комунальні послуги, придбати квиток або здійснити покупку в Інтернеті, не виходячи з дому за допомогою платіжної картки. Бажання населення розплачуватися картами зростає разом з розвитком інфраструктури обслуговування таких карт.
Завдяки міжнародним платіжним системам тенденцією 2015 року стало інтерес клієнтів до безконтактних платіжних картах, які гарантують ще більш високу ступінь захисту і швидкість здійснення транзакції.
Впевнені, що тенденція зростання безготівкових розрахунків продовжиться і в цьому, і в наступних будещем.
Олексій Пузняк, віце-президент, начальник управління з розвитку роздрібних продуктів Альфа-Банк Україна
Основне - сильно вплинули введення обмежень банками зі зняття грошей за картками інших банків. Це призвело фактично до необхідності клієнтам платити картами, а не знімати готівку. Ну і додатково вплинуло збільшення фінансової грамотності населення плюс розвиток ко-бренд програм залишилися в живих банками. В рамках ко-бренд програм банки в основній своїй масі нараховують бонуси / кешбек за розрахунок картками в магазинах і мережі інтернет, але не нараховують за зняття готівки в банкоматі.
Радуль Олександр Анатолійович - Начальник Управління розвитку та організації бізнесу платіжних карт АКБ «КОНКОРД»
Ці цифри говорять про зростання популярності платіжних карт як зручного та безпечного інструменту здійснення повсякденних покупок.
Зменшення середньої суми однієї операції (кількість операцій зростає швидше, ніж оборот) говорить про те, що активніше стали використовувати карти для здійснення повсякденних покупок саме власники карток з відносно невеликим доходом, які до цього вважали за краще знімати готівку.
Джерело: http://uteka.ua/ua/publication/O-tendenciyax-rynka-beznalichnyx-platezhej-%E2%80%93-mnenie-ekspertov.