Щодо додаткових автономних торговельних преференцій
29 вересня 2016 р. Єврокомісія оприлюднила проект законодавчої ініціативи щодо запровадження додаткових автономних преференцій на товари походженням з України.
Даною законодавчою пропозицією ЄК пропонує:
1. Повністю лібералізувати імпорт з України:
- добрив, за виключенням карбаміду з масовою долею азоту більше 45% (код УКТЗЕД 3102 10 10) , на який встановлюється мито 3%;
- взуття;
- пігменти і препарати на основі діоксиду титану;
- мідні та алюмінієві вироби;
- електронну апаратуру для відтворення зображення.
2. Встановити додаткові нульові тарифні квоти на:
Назва |
Додаткова квота, тонн |
домовлені в рамках ПВЗВТ, тонн |
Загальний обсяг на 2016 рік, тонн |
Мед |
3000 |
5 000 - 6 000 |
5 000 |
Виноградний сік |
500 |
10 000 - 20 000 |
10 000 |
Кукурудза, кукурудзяне борошно та гранули |
650 000 |
400 000 - 650 000 |
400 000 |
Ячмінна крупа та борошно |
7800 |
6 300 - 7 800 |
6 300 |
Оброблені томати |
5000 |
10 000 |
10 000 |
Овес |
4000 |
4 000 |
4 000 |
Пшениця м'яка, пшеничне борошно та гранули |
100 000 |
950 000 - 1 000 000 |
950 000 |
Ячмінь, ячмінне борошно та гранули |
350 000 |
250 000 |
250 000 |
Зазначені преференції мають діяти три роки і застосовуватимуться до продукції, яка відповідає правилам походження товарів, передбаченим положеннями Протоколу №1 до Угоди про асоціацію, та за умови дотримання українською стороною відповідних положень Угоди про асоціацію щодо адміністративного митного співробітництва.
ЄК залишає за собою право призупиняти дію частини або всіх АТП у випадку запровадження українською стороною нових імпортних чи експортних мит , кількісних обмежень чи еквівалентних заходів, підвищення існуючих тарифів чи кількісних обмежень.
Сторона ЄС зможе застосовувати на тимчасовій основі захисні заходи, а саме, відновлювати дію митних тарифів чи кількісних обмежень, передбачених Спільним митним тарифом ЄС у випадках, коли імпорт товарів, охоплених додатковою преференцією спричинятиме серйозні труднощі для європейських виробників аналогічних товарів, або товарів які можуть прямо їх заміщати.
Сторона ЄС також зберігає за собою право призупиняти дію преференцій у випадку порушення українською стороною основоположних принципів прав людини, демократії та верховенства права.
Відповідно до статей 289 та 294, з урахуванням статті 207(2) Договору про функціонування Європейського Союзу, схвалення зазначеного законопроекту здійснюватиметься відповідно до звичайної законодавчої процедури: Регламент має бути схвалено Європейським Парламентом та Радою Європейського Союзу.
Такий пропозиції Єврокомісії передувала кропітка робота Мінекономрозвитку разом з МЗС та Мінагрополітики.
На початку поточного року, внаслідок торговельної агресії з боку РФ, було сформовано комплексний запит щодо додаткової підтримки нашої держави з боку ЄС. Подальша лібералізація торгівлі стала однією з його складових.
Пропозиції української сторони стали предметом обговорення у ході першого засідання Комітету асоціації Україна — ЄС у торговельному складі, а також постійно включалася до порядку денного зустрічей вищого керівництва України та ЄС.
Українська сторона розраховує на підтримку даного законопроекту з боку Європарламенту та Ради ЄС.
Джерело: https://uteka.ua/ua/publication/O-dopolnitelnyx-avtonomnyx-torgovyx-preferencij.