Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Про що повинен пам`ятати підприємець при сплаті податку на нерухомість?

24 червня 2016 р.

Підприємець отримав податкове повідомлення-рішення від ДФС із зазначеною у ньому сумою податку на нерухомість за 2015 рік, що належить до сплати. Виникли запитання. Як повинне бути оформлене таке повідомлення-рішення? Як можна звірити суму податку? У які строки підприємець повинен сплатити податок?

Наближається 1 липня – дата, до якої фіскальні органи повинні встигнути направити фізособам – власникам житлової та нежитлової нерухомості податкові повідомлення-рішення (далі – ППР) із зазначеними платіжними реквізитами і сумою податку, нарахованою за 2015 рік.

Нагадаємо, що власником нерухомості можуть бути оформлені тільки звичайні фізособи та юрособи. Тому статус підприємця у фізособи у цьому випадку не має значення.

Існує декілька моментів, про які повинні знати всі фізособи (у т. ч. і підприємці) при отриманні таких ППР. Назвемо їх.

1. Порядок направлення ППР.

Згідно з п. 3 розд. ІІІ Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.15 р. № 1204 (далі – Порядок № 1204), фіскальний орган повинен:

·          або вручити ППР самій фізособі або його законному представникові,

·          або відправити поштою за адресою місця проживання з повідомленням про вручення.

У першому випадку громадянин повинен розписатися на обох примірниках ППР (на своєму і на тому, який залишається в контролюючому органі).

У другому випадку ППР вручає відділення пошти, а громадянин розписується в поштовому повідомленні про вручення.

2. Сума податку.

Щоб перевірити суму податку, нараховану контролюючим органом і зазначену в ППР, фізособі потрібно мати під рукою:

·          документи на право власності;

·          рішення місцевих рад про встановлення ставок податку на нерухомість на 2015 рік.

У документах на право власності зазначається площа нерухомості, а також її тип. Від площі та типу нерухомості залежить сума податку. А у рішенні місцевих рад можуть бути передбачені додаткові пільги фізособам (на додаток до пільг, перелічених у пп. 266.4.1 Податкового кодексу, далі – ПК) або інші ставки податку, ніж зазначені в ПК. Зокрема, максимальна ставка податку в 2015 році була передбачена за 1 м2 у розмірі 2 % від мінімальної зарплати (МЗП), установленої на 01.01.15 р. (пп. 266.5.1 ПК). Нагадаємо, що МЗП на 01.01.15 р. становила 1 218 грн. А в рішеннях місцеві ради встановлювали ставки, часто менші від максимальної, залежно від інших чинників (типу нерухомості, її місцеположення, власності тощо).

Також не варто забувати про можливість провести звіряння за податком на нерухомість з органом ДФС – у випадку, якщо підприємець уважає, що податок розраховано неправильно. Таке право надане пп. 266.7.3 ПК. Якщо виявиться, що податок розраховано неправильно, то його перерахують і вручать нове ППР, а попереднє уважатиметься скасованим.

2. Строк для сплати податку.

Податок потрібно перерахувати за зазначеними в ППР реквізитами протягом 60 календарних днів із дня вручення ППР (пп. «а» пп. 266.10.1 ПК).

Днем вручення є або дата вручення ППР підприємцеві особисто в руки, або дата направлення ППР поштою, зазначена в повідомленні про вручення і проставлена працівником структурного підрозділу ДФС (абзац третій п. 4 розд. ІІІ Порядку № 1204).

А якщо підприємець отримав ППР без повідомлення про вручення? Таке теж буває. Це може бути пов'язане з помилкою в роботі як ДФС, так і пошти. Тоді у фізособи два варіанти: або сплатити податок, не звертаючи уваги на порушення формальностей, або з'ясувати причину такого порушення (наприклад, можна звернутися до відділення пошти і довідатися, чи не розписався замість нього хтось інший) і потім уже прийняти рішення щодо сплати податку.

Джерело: «БАЛАНС», 2016, № 50-51.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!