Новий план рахунків у держсекторі - з 01.01.15 р. Інформація до відома та початку роботи
План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203 (далі – План рахунків № 1203), передбачений для майбутнього застосування такими суб’єктами обліку, як Мінфін, розпорядники бюджетних коштів, Казначейство та фонди загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (розділ «Загальні положення» Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007–2015 роки, затвердженої постановою КМУ від 16.01.07 р. № 34).
Очевидно, що в порівнянні з чинним на сьогодні Планом рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ План рахунків № 1203 має іншу структуру, змінені назви більшості розділів, нові принципи кодування балансових рахунків, деякі з яких запроваджені вперше, а деякі – змінили свою назву.
Усе це означає, що нас із вами – професіоналів у сфері бухгалтерського обліку – очікує цікава творча робота з вивчення нових підходів з урахуванням НП(С)БО в державному секторі до визначення об’єктів обліку.
Так сталося, що через щорічне перенесення терміну запровадження цих стандартів недостатньою була й організація їх освоєння, без якого неможливо гарантувати ведення обліку операцій з бюджетними коштами на кардинально новому якісному рівні. Для проведення з цією метою навчань розпорядників бюджетних коштів навряд чи буде достатньо часу, що залишився до набуття чинності Плану рахунків № 1203 та НП(С)БО в державному секторі, а саме до 01.01.15 р.
З огляду на це, на 8-му щорічному Всеукраїнському бухгалтерському конгресі, організаторами якого були громадська організація «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» та ВКК «Баланс-Клуб», було висунуто пропозицію, з якою погодилися представники Міністерства фінансів України, що брали участь у роботі Конгресу, щодо розгляду можливості поетапного запровадження НП(С)БО в державному секторі (протягом двох-трьох років), а саме: з 2015 року запровадити стандарти, пов’язані з обліком активів і зобов’язань, а на завершальному етапі – стандарти, пов’язані з обліком доходів і витрат, а також складанням нових форм звітності.
Що ж стосується самого Плану рахунків № 1203, то, ураховуючи принцип формування номерів балансових рахунків, звертаємо увагу, що вирішальною для визначення користувача цими рахунками є третя позиція номера рахунка: якщо це «1», то саме цими рахунками мають користуватися розпорядники коштів державного та місцевих бюджетів (що є однаковими для всіх рівнів бюджетів).
Загалом структура та вибір об’єктів обліку, застосованих у Плані рахунків № 1203, мають забезпечити прозорість облікових процесів, складання звітності та отримання об’єктивної інформації про фінансові операції, які здійснюються в держсекторі, будь-яким користувачем. Отже, попереду у нас із вами більш детальний аналіз рахунків, що входять до кожного з розділів Плану рахунків № 1203, уключаючи позабалансові рахунки нового покоління, які відображають етапи бюджетного процесу в частині затвердження розписів доходів бюджету, відкриття асигнувань, обліку взятих установами юридичних зобов’язань тощо. Упевнені, що ми впораємося.
За матеріалами журналу „БАЛАНС-БЮДЖЕТ” № 28 від 14.07.14 р.
Новини за темою:
Затверджено новий План рахунків для бюджетників
Плановые изменения П(С)БУ и форм финотчетности
П(С)БО: робота за єдиними правилами