Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

ПН виписана не на того покупця і зареєстрована в ЄРПН: як виправити помилку

July 23, 2013

Перш за все завважимо, що хоча саме такий випадок коригування і не передбачено ст. 192 Податкового кодексу (далі – ПК), уважаємо, що податкове зобов`язання, нараховане на адресу «неправильного» покупця, необхідно відкоригувати шляхом виписування розрахунку коригування до ПН, оформленої на ім’я «неправильного» покупця. У розрахунку коригування слід заповнити графи 6, 10 (або 11 або 12) зі знаком «–». 
Обґрунтування виписування розрахунку коригування може бути таким (за аналогією зі зміною номенклатури постачання, див. «БАЛАНС», 2013, № 41, с. 22): заміна покупця в ПН розцінюється як повернення «неправильним» покупцем із подальшим виписуванням нової ПН на належного покупця. Оскільки ПН була зареєстрована в ЄРПН, то і розрахунок коригування слід зареєструвати в ЄРПН.
Дані про розрахунок коригування відображаються:
у розд. І Реєстру за місяць, у якому виявлено помилку (у гр. 4 зазначаємо вид документа «РКУ»).
– в рядку 8.1 уточнюючого розрахунка за місяць, у якому було допущено помилку (далі – УР).
– в уточнюючому додатку 1, де у графі 8 (підстава для коригування) краще зазначити «Повернення товарів (послуг)».
– в уточнюючому додатку 5, де в розд. І до рядка з даними «неправильного» контрагента слід записати показники граф 3, 4 зі знаком «–», а рядок із даними «правильного» контрагента – показники граф 3, 4 зі знаком «+». Підсумок коригувань дорівнює 0.
Правильна ПН відображається в окремому рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» розд. І Реєстру (вид документа – «ПНУ»). У даному випадку підсумок коригувань дорівнює 0.
Звертаємо увагу: неправильне оформлення (виписування не на того покупця тощо) ПН, що підлягають реєстрації та зареєстровані в ЄРПН, чревато ризиком втрати «правильним» покупцем права на податковий кредит, якщо помилку виявлено в наступних звітних періодах. На сьогодні податкові органи проти подання покупцем додатка 8 до декларації з ПДВ (заяви зі скаргою на постачальника) у звітних періодах, що настають за періодом виписування ПН (див. лист від 16.01.13 р. № 721/6/15-3115 у «БАЛАНСІ», 2013, № 24, с. 34; лист від 25.06.13 р. № 1418/10/06-406).
Ми не згодні з такою думкою, оскільки п. 201.10 ПК не обмежує періодів, у яких покупець може подати заяву зі скаргою на постачальника (загальне обмеження строків для відображення податкового кредиту за ПН, що запізнилися, міститься в п. 198.6 ПК). Проте велика ймовірність, що в ситуації, яка склалася, «правильному» покупцеві доведеться відстоювати право на податковий кредит.

За матеріалами «БАЛАНС», 2013, № 53.

 

Новини за темою:

Заява зі скаргою на постачальника: у якому періоді подавати?

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!