Як потрапити до Реєстру отримувачів бюджетної дотації
Для кого ця стаття: для сільгосптоваровиробників, які хочуть потрапити до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр).
Із статті ви дізнаєтеся: хто та з якого періоду може бути включений до Реєстру та як заповнити заяву про внесення сільгосптоваровиробника до Реєстру.
Умови включення до Реєстру
Нагадаємо, із 1 січня 2017 року набула чинності ст. 161 Закону від 24.06.04 р. № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі – Закон № 1877). Цією нормою передбачено бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільгосппродукції. Про те, за якими видами діяльності надається дотація, хто має право її отримати, що необхідно зробити, аби отримувати таку дотацію, ми писали в «Баланс-Агро», 2017, № 2-3, с. 37.
Порядок розподілу коштів, які спрямовуються сільгосптоваровиробникам у вигляді бюджетної дотації, затверджений постановою КМУ від 08.02.17 р. № 83 (опублікована з коментарем редакції в «Баланс-Агро», 2017, № 9, с. 5, далі – Порядок № 83).
Так, для отримання дотації сільгосптоваровиробник має бути включений до Реєстру. Функції з формування та ведення Реєстру покладено на ДФС (пп. 191.1.91 Податкового кодексу, далі – ПК).
Сільгосптоваровиробник (юрособа чи фізособа-підприємець) може потрапити до Реєстру за умови, що:
• він є платником ПДВ;
• здійснює види діяльності, визначені п. 161.3 Закону № 1877;
• питома вага вартості сільгосптоварів становить не менше 75 % вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно. Для новоутвореного сільгосптоваровиробника, зареєстрованого як суб’єкт господарювання, що провадить господарську діяльність менше 12 календарних місяців, питома вага сільгосптоварів розраховується за результатами кожного окремого звітного періоду (п. 161.1 Закону № 1877).
Для внесення до Реєстру сільгоспвиробник має подати до податкової, де він зареєстрований як платник ПДВ, заяву встановленої форми.
Наказом Мінфіну від 23.02.17 р. № 275, який набув чинності з 2 березня, затверджено дві форми заяви:
• № 1-РОБД «Про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації»;
• № 2-РОБД «Про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації».
Тож сільгосптоваровиробник, який бажає потрапити до Реєстру, подає до податкового органу заяву за формою № 1-РОБД (далі – заява). Згідно із п. 161.2 Закону № 1877 орган ДФС у разі відсутності підстав для відмови у внесенні сільгосптоваровиробника до Реєстру зобов’язаний протягом трьох робочих днів після надходження до нього заяви внести такого товаровиробника до Реєстру.
При цьому, як випливає із пояснень до заяви (публікуються на зворотному боці заяви), сільгоспвиробник матиме право на отримання бюджетної дотації з місяця, що настає за місяцем подання заяви.
Подати заяву необхідно протягом 5 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, установленого для місячного податкового (звітного) періоду. Це також написано у поясненнях.
Отже, якщо сільгосптоваровиробник бажає отримувати дотацію з квітня, заяву йому необхідно подати у березні – з 21-го по 25-те число (включно).
Як вірно заповнити заяву див. у консультації «Баланс-Агро» № 10, який виходить з друку 13.03.17 р.
Новини за темою:
Затверджено форми заяв для сільгосптоваровиробників – отримувачів бюджетної дотації.