Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Як організувати виборчий процес без порушень?

14 жовтня 2014 р.

Громадяни обирають депутатів, а нам із вами слід визначитися з вибором дій при організації та проведенні виборчого процесу, аби не допустити втрат та забезпечити ефективне витрачання виділених на ці цілі коштів держбюджету.

Розглянемо, на яких саме питаннях слід зосередити увагу.

1) Матеріально-технічне забезпечення

Вимоги до приміщень окружних виборчих комісій із виборів народних депутатів України (далі – ОВК), норми забезпечення виборчих комісій обладнанням, інвентарем, транспортними засобами і засобами зв’язку, оргтехнікою, іншими матеріальними цінностями затверджено постановою ЦВК від 26.01.12 р. № 18, але окружні виборчі комісії часто не дотримуються їх.

Зокрема, порушується норма щодо площі кімнати для проведення засідань комісії (яка має становити не менше 80 м2), а також технічного оснащення приміщень окружних виборчих комісій, які мають бути:

- обладнані не менш як чотирма встановленими та підключеними телефонними лініями з окремими телефонними номерами;

- придатні для розміщення в них обладнання (робочих столів, стільців, комп’ютерної та офісної техніки тощо) за встановленими нормами;

- придатні для зберігання виборчих бюлетенів (загратовані вікна, наявність сейфа тощо).

Звісно, виборчі комісії не можуть усе це забезпечити за рахунок виділених коштів на проведення виборів, але вихід є.

Сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень повинні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Їх посадові особи зобов’язані, зокрема, надавати необхідні приміщення відповідно до норм, установлених цим Законом, сприяти в облаштуванні цих приміщень, а також надавати обладнання, інвентар, оргтехніку, які в подальшому після припинення діяльності виборчих комісій підлягають поверненню.

2) Планування та порядок закупівлі товарів, робіт та послуг

Для здійснення закупівель немає необхідності звертатися до Закону «Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон № 1197) ні ЦВК, ні ОВК.

Тут вступають у гру норми Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для підготовки та проведення виборів народних депутатів України (далі – Порядок № 320), згідно з яким ЦВК закуповує без проведення будь-якого конкурсу на будь-яку суму послуги:

- з виготовлення, пакування, доставки виборчих бюлетенів, інформаційних плакатів партій та опублікування матеріалів про організацію підготовки та проведення виборів;

- зі спецзв’язку з доставки відправлень, телеграфного зв’язку та телекомунікаційних послуг;

- з надання ефірного часу для розміщення матеріалів, що підлягають оприлюдненню.

У разі необхідності придбання інших товарів, робіт і послуг, вартість яких перевищує 610 тис. грн., ЦВК здійснює його на конкурсній основі за процедурою, подібною процедурі запиту цінових пропозицій із Закону № 1197, етапи якої детально викладено в Порядку № 320.

3) Придбання транспортних та інших послуг

Ураховуючи, що організація виборчого процесу неможлива без транспортного забезпечення діяльності виборчих дільниць, затверджено окремий Порядок надання транспортних послуг окружним і дільничним виборчим комісіям із виборів народних депутатів України, Президента України, окружним і дільничним комісіям з всеукраїнського референдуму (далі – Порядок № 227). Цей документ, зокрема, містить рекомендації щодо вибору надавачів таких послуг серед юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців або фізичних осіб, порядку укладання з ними договорів, істотних умов таких договорів, вибору КЕКВ при оплаті таких послуг.

Що стосується класифікації видатків, то передбачається застосовувати:

- або КЕКВ 2240, якщо виконавцем є юридична особа чи фізособа-підприємець (до договору додається калькуляція вартості транспортних послуг, до якої включається вартість використаного виконавцем пального),

- або КЕКВ 2111 «Заробітна плата» разом із КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» – у разі оплати транспортних послуг, наданих фізичною особою за цивільно-правовим договором.

У такому разі пальне придбавається комісією за КЕКВ 2210 та видається фізичній особі із врахуванням витрачання його згідно з Нормами. І незважаючи на те, що це не новий документ, ревізори доволі часто виявляють порушення ОВК установлених цим наказом норм.

Більш докладну консультацію див. у журналі „БАЛАНС-БЮДЖЕТ” від 13.10.14 р. № 41.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!