Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Як діяти, щоб підтвердити форс-мажор?

24 жовтня 2014 р.

З 25 липня поточного року набув чинності Регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою України і регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Які обставини Регламент не вважає форс-мажорними?

Фінансова та економічна криза, дефолт, зростання офіційного і комерційного курсів інвалюти, недотримання своїх обов`язків контрагентом боржника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов`язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів тощо (п. 3.2 Регламенту).

Яка процедура засвідчення форс-мажорних обставин?

Етап 1. Подання до ТПП заяви і відповідних документів. Основні відомості, які повинні бути в заяві:

- яке зобов`язання підлягає виконанню, у який строк, у якому обсязі та за яких умов;

- які обставини призвели до виникнення форс-мажору: початок їх виникнення і строк дії, а також причини, з яких неможливо виконати зобов`язання.

Заява підписується керівником підприємства або його довіреною особою. До заяви необхідно додати такі документи:

- належним чином завірену копію договору (за підписом відповідальної особи і печаткою заявника), контракту, угоди тощо (з усіма додатками, змінами і доповненнями, специфікаціями, якщо такі були укладені), або копію нормативного акта, яким передбачено зобов`язання, документ, що підтверджує його періодичність, строк настання, обсяг;

- дані заявника про обсяг виконаних зобов`язань;

- дані заявника про невиконані зобов`язання, які неможливо виконати через настання форс-мажору; копія направленого іншій стороні повідомлення про настання форс-мажору;

- оригінали документів компетентних держорганів, що підтверджують наявність обставин, на які посилається заявник, день їх настання.

Етап 2. Розгляд ТПП поданих документів. ТПП може додатково зажадати: оригінали документів, пояснення, докази. Якщо цю вимогу не виконати, вашу заяву залишать без розгляду.

Етап 3. Прийняття рішення ТПП. Уповноважена особа ТПП може прийняти одне з таких рішень:

- відкласти розгляд заяви на один календарний тиждень, щоб заявник подав необхідні документи, пояснення тощо. Заявника повідомлять про це письмово;

- залишити заяву без розгляду у разі невиконання вимог про надання додаткових пояснень тощо в установлений строк. Заявника повідомлять про це письмово. Зверніть увагу: після усунення недоліків заявник має право повторно звернутися до ТПП;

- відмовити у підтвердженні форс-мажорних обставин. Заявник має право оскаржити таке рішення, звернувшись до Регламентного комітету ТПП України протягом 30 календарних днів із дня отримання відмови;

- засвідчити факт форс-мажорних обставин і видати сертифікат.

Етап 4. Оплата послуг та отримання сертифіката. У Регламенті зазначено, що послуги ТПП із засвідчення форс-мажорних обставин є платними. Зверніть увагу: з 15 жовтня поточного року набув чинності Закон від 02.09.14 р. № 1669-VII, який передбачає, що сертифікати видаватимуться суб`єктам господарювання за собівартістю, а суб`єктам малого підприємництва – безплатно. Видача сертифікатів проводитиметься протягом 7 днів із дня звернення до ТПП.

Більш докладну консультацію див. у журналі „БАЛАНС” від 20.10.14 р. № 86-87.

 

Новини за темою:

Як підтвердити форс-мажор: затверджено Регламент

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!