Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Зміни в правилах проведення квартальної інвентаризації бюджетних установ. Порада від експерта редакції!

30 березня 2015 р.

Закінчується І квартал 2015 року, який приніс нам багато новин законодавства. Не стали винятком і правила проведення інвентаризації активів та зобов`язань бюджетних установ. Нагадаємо, що з 01.01.15 р. набуло чинності Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Міністерства фінансів від 02.09.14 р. № 879. Із повним його текстом і коментарем фахівця Мінфіну ви мали можливість ознайомитися в «БАЛАНС-БЮДЖЕТІ» № 48 за 2014 рік, а сьогодні я нагадаю вам основні зміни в проведенні квартальної інвентаризації.

Так, Положення № 879, на відміну від Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом ГУ Держказначейства від 30.10.98 р. № 90, не містить норми стосовно зобов`язання установи проводити не рідше одного разу на квартал інвентаризацію:

  • грошових коштів, грошових документів, цінностей і бланків суворої звітності;
  • розрахунків платежів до бюджету та розрахунків установи з вищестоящою організацією;
  • продуктів харчування і спирту;
  • молодняку тварин, тварин на відгодівлі, птиці, кролів, хутрових звірів і сімей бджіл.

Однак це не означає, що проводити щоквартальну інвентаризацію зазначених цінностей і зобов’язань не потрібно. Адже остаточне рішення про об’єкти, періодичність та строки проведення інвентаризації у звітному році приймає керівник установи та затверджує це в своєму наказі. Тому, якщо в установі значні обороти продуктів харчування та велика кількість контрагентів, не варто нехтувати контролем і не проводити щоквартальної інвентаризації. Особливо буде корисним проінвентаризувати розрахунки платежів до бюджету, оскільки зазнали змін норми щодо обкладення доходів працівників ЄСВ, а також податком на землю земельних ділянок установи.

Що стосується документального оформлення інвентаризації (інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, порівняльних відомостей), форми зазначених документів не затверджені Положенням № 879, а нові ще не затверджені, тому радимо затвердити необхідні форми наказом керівника, використовуючи за основу форми, затверджені Інструкцією № 90.

 

Новини за темою:
Інвентаризація у 2015 році – за новими правилами

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!