Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Якщо гроші помилились адресою

August 15, 2013

Інколи може статися, що суб’єкту господарювання на банківський рахунок помилково зарахують чужі кошти або ж з його рахунка кошти перерахують не туди, куди слід. Що в таких ситуаціях робити?
Розглянемо ситуацію: помилковий переказ неналежному отримувачу з вини належного платника (наприклад, у платіжці помилково вказано іншого отримувача):
1. Якщо платіж ще не списано з рахунка, платник має право відкликати помилкову платіжку в порядку, визначеному внутрішніми правилами цього банку (п. 2.29 Інструкції, затвердженої постановою Правління НБУ від 21.01.04 р. № 22 (далі – Інструкція № 22). № 22).
2. Якщо платіж уже списано, платник повинен звернутися до неналежного отримувача. Нормативними документами порядок дій у цій ситуації чітко не регламентовано. Тому рекомендуємо платнику направити отримувачу листа з проханням повернути кошти. Цей лист буде підтвердним документом для отримувача в тому, що кошти надійшли йому помилково, та підставою для повернення коштів.
Згідно з п. 2.35 Інструкції № 22 кошти, що помилково зараховані на рахунок неналежного отримувача, мають повертатися ним у строки, установлені законодавством. Такий строк становить 5 днів.
Якщо гроші не будуть повернені, то платникові коштів доведеться вирішувати питання про їх повернення в судовому порядку.

Інші ситуації помилкового списання коштів з рахунка, а також про те, як «помилкові кошти» відображати в обліку, див. в консультації «Якщо гроші помилились адресою» «БАЛАНС» № 65, який вийшов з друку 15.08.13 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!