Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Річна інвентаризація: наслідки. Читайте у свіжому номері!

30 листопада 2016 р.

Пропонуємо до вашої уваги анонс публікацій «БАЛАНС-АГРО», 2016, № 44.

Тема «Річна інвентаризація: наслідки»

Річна інвентаризація в запитаннях та відповідях
Основними нормативними документами, якими слід керуватися сільгосппідприємствам при проведенні інвентаризації та оформленні її результатів, є Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879), та Методичні рекомендації з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, розрахунків та незавершеного виробництва сільськогосподарських підприємств, наведені в додатку до листа Мінагрополітики від 04.12.03 р. № 37-27-12/14023 (далі – Методрекомендації № 14023).
У попередніх випусках були висвітлені правила інвентаризації у тваринництві (див. «БАЛАНС-АГРО», 2016, №40) та рослинництві (див. «БАЛАНС-АГРО», 2016, №43).
У консультації надано відповіді на актуальні запитання щодо організації та проведення інвентаризації на сільськогосподарських підприємствах, зокрема:
· Чи обов’язково проводити річну інвентаризацію на підприємстві?
· Які об'єкти підлягають інвентаризації?
· У які строки слід проводити річну інвентаризацію?
· Як створити інвентаризаційну комісію?
· Для чого створюють та як формують робочі інвентаризаційні комісії?
· Хто очолює інвентаризаційну комісію?
· Чи можна включати до складу інвентаризаційної комісії МВО?
· Чи можна проводити інвентаризацію за відсутності одного із членів інвентаризаційної комісії?
· Чи може інвентаризаційна комісія складатися з однієї особи?
· Якими документами оформляють результати інвентаризації?
· Як виправити помилки, допущені під час оформлення інвентаризаційних документів?
· Чи обов’язково проводити контрольні перевірки інвентаризації?
· Чи потрібно проводити суцільну інвентаризацію під час контрольної перевірки?
· Хто і як несе відповідальність за порушення порядку проведення інвентаризації?

Виявили пересортицю: що в обліку?
Досить часто за результатами проведених інвентаризацій виявляють розбіжності між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю цінностей. Зокрема, нестачу одних і лишки інших запасів однакової номенклатури, тобто пересортицю. Детальніше про те, як бухгалтеру виправити цю ситуацію, розповідається в консультації.

Нестачі, надлишки та пересортиця: податкові наслідки
Результатом інвентаризації може бути виявлення розбіжностей між фактичною наявністю активів і даними бухгалтерського обліку. У цій консультації розглядається, у яких випадках це призведе до нарахування податкових зобов’язань із ПДВ, єдиного податку та податку на прибуток.

Детальніше читайте в консультації.

Документальне оформлення надходження молока
Із цієї консультації ви дізнаєтеся, як правильно організувати документальне оформлення надходження молока на фермі.
Так, для документального оформлення надоїв молока використовують Журнал обліку надоїв молока (сільгоспоблік, форма № 112) та Відомість руху молока (сільгоспоблік, форма № 114). Обидві форми затверджено наказом Мінсільгоспу СРСР від 24.11.72 р. № 269-2, а особливості їх застосування визначено Інструкцією, затвердженою наказом Мінсільгоспу СРСР від 15.07.80 р. № 269-1.
Однак сільгосппідприємства можуть і самостійно розробити форми первинного обліку продукції тваринництва, але ці форми мають містити всі обов’язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-ХIV.
Детальніше – у консультації.

Додаткова відпустка та облік роботи за умовами праці
Ця стаття стане у пригоді для працівників як економічних, так і кадрових служб підприємства.
У статті доводиться необхідність обліку роботи зі шкідливими та особливими умовами праці та показується схема цього обліку. За даними обліку пропонується порядок документування розрахунку тривалості додаткової відпустки за роботу в цих умовах.

Також розглянуто:
1. Лист ДФС від 06.10.16 р. № 32818/7/99-99-15-03-02-15 «Про особливості оподаткування ПДВ операцій, пов’язаних з обігом аграрних розписок».
Надано роз’яснення щодо обкладення ПДВ операцій, пов’язаних з обігом аграрних розписок. Нагадаємо, що це вже не перше роз’яснення ДФС із цього питання (зокрема, див. лист ДФС від 22.07.16 р. № 15912/6/99-99-15-03-02-15 у «Баланс-Агро», 2016, № 34, с. 15).
Із матеріалами щодо застосування аграрних розписок, зокрема з консультацією про обкладення ПДВ операцій з аграрними розписками, можна ознайомитись у нашому виданні (див. «БАЛАНС-АГРО», 2016, № 22).
2. Лист ДФС від 04.11.16 р. № 23671/6/99-99-14-03-03-15 «Щодо критеріїв визначення юридичної особи великим платником податків, суб’єктом малого підприємництва або іншим платником податків для цілей встановлення тривалості документальних перевірок».
У листі наведено критерії, визначені п. 3 ст. 55 Господарського кодексу, відповідно до яких суб’єкти господарювання залежно від кількості працюючих та доходів від будь-якої діяльності за рік можуть належати до суб’єктів малого підприємництва, у тому числі до суб’єктів мікропідприємництва, середнього або великого підприємництва, а також зв'язок із термінами проведення перевірок, встановленими в Податковому кодексі.

Номер № 44 (512) від 28 листопада 2016 року

Оформіть передплату на видання «БАЛАНС-АГРО» на IV квартал,
щоб отримувати корисні консультації, поради, відповіді на запитання
можна будь-яким зручним для вас способом:
· за номерами (056) 374-86-29, (044) 521-03-95 до редакції;
· написавши на електронну пошту product@balance.ua;
· на сайті www.balance.ua у розділі «Магазин»;
· сплативши рахунок. Просто пройдіть за посиланням, роздрукуйте та оплатіть рахунок.

Скачати рахунок


Для передплатників:
· доступні електронні розсилання за темами, що потребують оперативного висвітлення;
· працює консультаційна лінія;
· надається можливість безплатно брати участь у заходах громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб».

Детальніше на сайті www.promo.balance.ua.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!