Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Загальна система vs єдиний податок (третя група). Що обрати після відмови від єдиного податку четвертої групи?

13 березня 2017 р.

Пропонуємо до вашої уваги анонс публікацій «БАЛАНС-АГРО», 2017, №10.

Оновлена форма податкової накладної: порядкове заповнення
Із 1 березня набув чинності наказ Мінфіну, яким, зокрема, оновлено форму податкової накладної, затвердженої наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307, а також унесено зміни до Порядку її заповнення. Так, у податковій накладній з’явилися нові графи для відображення коду послуг та ознаки імпортованого товару, а також графа для коду виду діяльності сільгосптоваровиробників, включених до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр). Докладно про покрокове заповнення нової форми податкової накладної читайте в цьому номері.

Як потрапити до Реєстру отримувачів бюджетної дотації
Із 1 січня 2017 року набула чинності ст. 161 Закону від 24.06.04 р. № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі – Закон № 1877). Цією нормою передбачено бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільгосппродукції. Про те, за якими видами діяльності надається дотація, хто має право її отримати, що необхідно зробити, аби отримувати таку дотацію, ми писали в «БАЛАНС-АГРО», 2017, № 2-3, с. 37.
Із 2 березня набув чинності наказ Мінфіну, яким затверджено форми заяв:
• № 1-РОБД «Про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації»;
• № 2-РОБД «Про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації».
У цьому випуску – матеріал для сільгосптоваровиробників, які хочуть потрапити до Реєстру. Із нього ви дізнаєтеся, хто та з якого періоду може бути включений до Реєстру та як заповнити заяву про внесення сільгосптоваровиробника до Реєстру.

Читати статтю повністю!

Підсумований облік робочого часу: продовжуємо в наступному році
Ця стаття для працівників економічної та кадрової служби, а також для керівників відділень, ділянок, ферм тих сільгосппідприємств, де вже було запроваджено підсумований облік робочого часу з розрахунковим річним обліковим періодом.
Вона допоможе обґрунтувати й документально оформити продовження роботи сільгосппідприємства в режимі підсумованого обліку робочого часу. Автор наводить приклади складання необхідних документів.
Наступні консультації у випуску присвячені вибору системи оподаткування. У них проаналізовано системи оподаткування, які можуть застосовувати сільгосппідприємства, що не потрапили в поточному році до переліку платників єдиного податку (далі – ЄП) четвертої групи або збираються залишити її, їх переваги та недоліки.

Загальна система vs єдиний податок (третя група)
Сільгосппідприємства, які з різних причин не стали платниками ЄП четвертої групи, у 2017 році можуть обрати: загальну систему оподаткування зі сплатою податку на прибуток або спрощену систему оподаткування зі сплатою ЄП у третій групі. До речі, якщо підприємство не перейшло на сплату ЄП з І кварталу, воно може зробити це з ІІ кварталу. У консультації розглянуто особливості, плюси та мінуси кожної із систем.

Облік перехідних операцій при зміні системи оподаткування
Особливості обліку перехідних операцій обумовлені різницею в правилах оподаткування, що діють на спрощеній та загальній системах. Причому правила для різних груп платників ЄП також різняться між собою.
Із цієї статті ви дізнаєтесь, як урахувати перехідні операції з реалізації товарів (виконання робіт, надання послуг) при переході зі спрощеної системи на загальну та навпаки; які операції спричиняють підвищене податкове навантаження; які перехідні операції взагалі не підпадають під оподаткування.

Ведення обліку на загальній системі оподаткування
Ця стаття для підприємств, які перейшли на загальну систему оподаткування. Із неї ви дізнаєтеся, як визначити базу оподаткування, розрахувати і сплатити податок на прибуток підприємству на загальній системі оподаткування.
Зокрема, автор зазначає, що з 01.01.17 р. склалася неоднозначна ситуація щодо застосування сільгоспвиробниками спеціального звітного періоду (з 1 липня попереднього року до 30 червня поточного року). Так, у пп. 137.4.1 Податкового кодексу (далі – ПК), яким установлено такий період звітування, ідеться про сільгоспвиробників, визначених у ст. 209 ПК, тобто тих, хто до 01.01.17 р. застосовував спецрежим із ПДВ. А оскільки ст. 209 ПК і відповідно спецрежим з 01.01.17 р. скасовано, постає питання щодо правомірності застосування спеціального звітного періоду для сільгоспвиробників загалом. Можливо, це технічна помилка, припущена під час унесення змін до ПК, які діють з 01.01.17 р. Адже вже у 2017 році ДФС у своїх листах від 05.01.17 р. № 80/6/99-99-15-02-02-15 та від 08.02.17 р. № 2991/7/99-99-15-02-01-17 зазначає про те, що оновленим пп. 137.4.1 ПК уточнено річний податковий період для виробників сільськогосподарської продукції – тепер він починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року. Проте до внесення відповідних змін до ПК зазначене питання залишається відкритим.

Переходимо до третьої групи єдинників
У статті «Загальна система vs єдиний податок (третя група)» цього номера наведено умови, за яких сільгосппідприємство має право зареєструватися платником ЄП третьої групи. А в цій статті розглянуто докладніше процедуру такої реєстрації, порядок ведення податкового обліку та подання звітності.

Передплатити  видання «БАЛАНС-АГРО» ви можете:

• за телефонами: (044) 521-03-95, (056) 370-44-25, (067) 544-19-29;
• електронною поштою product@balance.ua

З нами завжди є рішення!

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!