Читайте у свіжому номері!
Пропонуємо вашій увазі спецвипуск «Кадровий облік. Облік ПДВ. Власний капітал» «БАЛАНС», 2016, № 70.
КАДРОВИЙ ОБЛІК
Оформлюємо трудові книжки
Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок несе керівник підприємства. Своїм наказом він може покласти функції із заповнення, обліку, зберігання та видачі трудових книжок на уповноважену особу, наприклад на працівника кадрової служби. Якщо ж підприємство невелике, то таку роботу може виконувати інша особа, відповідальна за ведення кадрового діловодства.
За порушення встановленого порядку ведення обліку, зберігання і видачі трудових книжок посадові особи несуть дисциплінарну відповідальність. Крім того, вони можуть притягатися до адміністративної відповідальності за ст. 41 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі від 30 до 100 НМДГ (від 510 до 1 700 грн.).
Ми розглянемо які відомості та як правильно вносить до трудової книжки, а також у яких випадках видаєтся дублікат книжки та інші питання.
Виправлення записів у трудовій книжці
У консультації ми розберемося, у чому різниця між цими поняттями. Наприклад, працівника прийняли на посаду головного бухгалтера, а запис внесли про його прийняття на посаду бухгалтера. У цьому випадку йдеться про виправлення помилки, оскільки неправильно зазначена посада, на яку прийнято працівника. Прикладом зміни запису може служити зміна прізвища співробітниці у зв'язку зі шлюбом. На титульному листі її трудової книжки старе прізвище буде змінено на нове.
На якій мові слід вести трудову книжку?
Із консультації дізнаєтесь: Бланк трудової книжки передбачає дві частини: першу – для запису українською, другу – російською мовою. Згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.93 р. № 58 (далі – Інструкція № 58), трудова книжка ведеться одночасно двома мовами: російською та українською. Чи можна робити записи в трудовій книжці тільки українською мовою?
ОБЛІК ПДВ
Дати виникнення податкових зобов'язань із ПДВ
У загальному випадку податкові зобов'язання з ПДВ виникають на дату першої події. Проте залежно від виду операції дата виникнення податкових зобов'язань може визначатися інакше. Тому, для зручності та стислості викладу в таблиці наведено інформацію про застосування на практиці.
Дата виникнення права на податковий кредит із ПДВ
У загальному випадку датою виникнення права на податковий кредит уважається дата першої з подій (п. 198.2 ПК):
· або списання грошей з банківського рахунка платника ПДВ у рахунок оплати товарів (послуг),
· або отримання платником ПДВ товарів (послуг).
Проте залежно від виду здійснюваних операцій така дата може визначатися інакше.
Для зручності застосуваня на практиці та стислості викладу інформацію наведено в таблиці.
Як визначити базу обкладення ПДВ
Розглянемо загальний порядок визначення бази обкладення ПДВ, а також покажемо, як це зробити в конкретних ситуаціях.
Чи входять ТЗВ до ціни придбання товару для визначення бази обкладення ПДВ?
Підприємство – платник ПДВ придбаває товар для подальшого перепродажу. При цьому облік транспортно-заготівельних витрат (далі – ТЗВ) при купівлі товару здійснюється по-різному: варіант 1 – ТЗВ включаються до вартості товару (обліковуються на субрахунку 281); варіант 2 – ТЗВ відображаються окремо (наприклад, на субрахунку 289).
Чи включається сума ТЗВ до ціни придбання товару для цілей визначення бази обкладення ПДВ? Відповідь див. у консультації.
ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ
Виплата дивідендів фізособам: оподаткування
При нарахуванні дивідендів фізособі госптовариство зобов'язане утримувати з такого доходу і сплачувати до бюджету ПДФО. А також відображати операції з нарахування та виплати дивідендів у формі № 1ДФ. Покажемо на числовому прикладі як відобразити в обліку емітента операцій із нарахування та виплати дивідендів. А також дізнаєтесь як розрахувати вартість майна, яке передається фізособі в рахунок виплати дивідендів.
Виплата дивідендів нерезидентам
Розрахуємо суму податків при виплаті дивідендів та суму дивідендів "на руки". Також покажемо як відобразити в обліку.
Просто про облік: все стане на свої місця!
Оформіть передплату на видання «БАЛАНС» на IV квартал,
щоб отримувати корисні консультації, поради, відповіді на запитання
можна будь-яким зручним для вас способом:
· за номерами (056) 374-86-29, (044) 521-03-95 до редакції;
· написавши на електронну пошту product@balance.ua;
· на сайті www.balance.ua у розділі «Магазин»;
· сплативши рахунок. Просто пройдіть за посиланням, роздрукуйте та оплатіть рахунок.