Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Знайомимося з оновленою формою декларації з податку на прибуток. Читайте у свіжому номері!

12 вересня 2016 р.

Пропонуємо вашій увазі анонс публікацій «БАЛАНС», 2016, № 71-72.

ТЕМА НОМЕРА
Навчання працівників за рахунок підприємства
Акценти цієї статті: що таке навчання працівників та які його види існують;як організувати та документально оформити навчання;як оподатковується та відображається в бухгалтерському обліку навчання працівників.

Роботодавець компенсує працівникові вартість навчання: чи утримувати ПДФО?
Компенсація вартості навчання не звільняється від оподаткування. Пояснимо чому.

Як у податковому обліку підприємства відображаються витрати на навчання працівника іноземній мові за кордоном?
Як підприємству відобразити витрати на навчання працівників в обліку податку на прибуток, чи виникає об'єкт обкладення ПДВ і ПДФО? Про це у публікації.

Бухгалтер навчається на курсах МСФЗ: що в оподаткуванні?
У зв'язку із впровадженням МСФЗ в Україні сертифікація бухгалтерів набула досить широкого розмаху і стає необхідною ланкою в успішному веденні бізнесу. В Україні поширені такі сертифікації, як САР, СІРА, АССА DIPIFR, а також інші, що дають базисні знання за МСФЗ. Дізнаєтесь чи можна врахувати вартість такого навчання при розрахунку оподатковуваного прибутку та чи потрібно утримувати ПДФО?

Як отримати фінансування на навчання працівників від соцстраху
Підприємство, яке планує вивільнення працівників у результаті перепрофілювання, може організувати навчання таких працівників за рахунок ФСС на випадок безробіття (далі – Фонд). Це передбачено ст. 71  Закону від 02.03.2000 р. № 1533-III.
Механізм та умови фінансування таких витрат визначені Порядком, затвердженим постановою правління ФСС на випадок безробіття від 29.01.09 р. № 94. Про це у публікації.

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК
Знайомимося з оновленою формою декларації з податку на прибуток    
Наказ Мінфіну від 08.07.16 р. № 585, який уніс зміни до діючої форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Мінфіну від 20.10.15 р. № 897 (далі – декларація), набув чинності з 19 серпня поточного року. З якої дати потрібно застосовувати оновлену форму декларації та що саме і де змінилося, дізнаєтесь із консультації.

ПДВ
Надали допомогу школі: як відобразити в обліку
Допомога школі може бути надана підприємством на підставі прохання, викладеного в листі. Надання допомоги підтверджується такими первинними документами, як платіжне доручення, акт приймання-передачі. Якщо підприємство здійснює коригування фінрезультату, тоді фінрезультат збільшується на суму допомоги, яка перевищує суму, що дорівнює 4 % від оподатковуваного прибутку підприємства за попередній рік (на суму перевищення). Допомога коштами не є об'єктом обкладення ПДВ, а ось безплатна передача товарів, робіт (послуг) обкладається ПДВ на підставі п. 188.1 ПК. Як відображається в обліку підприємства допомога, надана школам у грошовій формі та майном (товарами, необоротними активами) розкажемо у консультації.    

Чек без акцизу: чи є право на податковий кредит
Із 11.03.16 р. набуло чинності Положення про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом Мінфіну від 21.01.16 р. № 13 (далі – Положення № 13). Згідно з цим положенням роздрібні торговці підакцизними товарами (зокрема, бензином) зобов'язані зазначати в касовому чеку ставку і загальну суму акцизного податку за всіма відображеними в ньому товарами (послугами).
Проте ці вимоги не поширюються на розрахункові документи, роздруковані тими РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких унесені до держреєстру до набуття чинності Положення № 13 (п. 5 Положення № 13). Чи може підприємство включити суму ПДВ за таким чеком до складу податкового кредиту розберемось у консультації.
ПДФО
Як оподатковується дохід фізособи від продажу транспортного засобу?

ТРАНСПОРТНИЙ ПОДАТОК
Чи треба підтверджувати вартість автомобіля для сплати транспортного податку?

При розрахунку середньоринкової вартості автомобіля підприємства користуються калькулятором, розробленим Мінекономрозвитку, який оприлюднено на сайті цього міністерства. Середньоринкова вартість автомобіля безпосередньо залежить від ціни на такий самий автомобіль, але новий. Виходить, що при девальвації гривні вартість нового авто у гривневому еквіваленті збільшуватиметься, доганяючи та переганяючи величину, установлену пп. 267.2.1 ПК, тобто 750 МЗП (мінімальної зарплати, установленої на 1 січня звітного року). У поточному році це 1 033 500 грн. За легковий автомобіль, середньоринкова вартість якого перевищує зазначену межу, підприємству доведеться сплатити транспортний податок – 25 000 грн. на рік. Чи треба документально підтверджувати середньоринкову вартість автомобіля станом на 1 січня 2016 року, щоб обґрунтувати несплату податку, дізнаєтесь із консультації.

ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК
ДФС нарахувала екоподаток за те, що підприємство викинуло лампи у сміття
Люмінесцентні та енергоощадні лампи належать до небезпечних відходів через ртуть, що міститься в них. Тому такі відходи підлягають передачі спеціалізованим підприємствам та утилізації.
Якщо органи ДФС наполягають на сплаті екоподатку в разі порушення правил зберігання або вивезення відпрацьованих ламп, ви можете з ними поспорити: позитивна судова практика є. Проте при перевірці екологічною інспекцією дуже ймовірно, що посадовим особам вашого підприємства доведеться сплатити адмінштраф.
Щоб уникнути спорів з органами ДФС, укладіть договір на вивезення небезпечних відходів із території вашого підприємства з організацією, що має ліцензію на їх переробку. І не рідше одного разу на рік передавайте відходи цій організації за актом приймання-передачі. Детальніше у консультації.

ОСНОВНІ ЗАСОБИ ТА МНМА
Придбали нове обладнання: як урахувати витрати на його налагодження та освоєння?
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як ураховувати здійснені підприємством витрати на налагодження та освоєння нового обладнання або нових технологічних процесів.
Що можна зробити на практиці: при налагодженні обладнання включіть здійснені витрати до його первісної вартості, а при освоєнні – до складу витрат майбутніх періодів із подальшим списанням до собівартості готової продукції.

РОБОТА ІЗ ЗАБОРГОВАНОСТЯМИ
Подаємо апеляційну скаргу на рішення господарського суду

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як подати апеляційну скаргу на рішення господарського суду, прийнятого не на вашу користь.
Що можна зробити на практиці: скористатися нашими рекомендаціями і самостійно скласти та подати апеляційну скаргу, якщо в підприємства немає штатного юриста, а оплатити послуги стороннього юриста немає фінансової можливості.

НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ
Автомобіль підприємства потрапив у ДТП: як діяти?

Правильні дії учасників ДТП і складання документів, що фіксують обставини ДТП, дозволять надалі визначити винуватця ДТП й отримати відшкодування завданого внаслідок ДТП збитку. Адже оцінка розміру збитку буде проводитися виходячи з тих пошкоджень автомобіля, які будуть спочатку зафіксовані або в європротоколі, або у схемі місця ДТП. Детальніше – у консультації.

ОПЛАТА ПРАЦІ ТА ВИПЛАТИ ЗА ЦПД
Особливості розрахунку ІСЦ у зв’язку зі зміною порога індексації

Ситуація. Підприємство користується таблицями значення відсотків індексації, складеними спеціалістами Мінсоцполітики, виходячи з того, що результати розрахунків, у яких бере участь ІСЦ грудня 2015 року, порівнюються із порогом індексації 101 %. Але виникли сумніви, чи правильно це. Адже законодавством з 01.01.16 р. установлено поріг індексації 103 %.
Запитання. З яким із цих значень слід порівнювати результати розрахунку наростаючим підсумком індексу споживчих цін (далі – ІСЦ), якщо в такому розрахунку беруть участь індекси місяців 2015 року? Відповідь – у консультації.

ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМЦЯМ
Працівник підприємця – інвалід: за якою ставкою нараховувати ЄСВ?
Відповідь на питання див. на стр. 64 «БАЛАНС» № 71-72.

Ще більше матеріалів  – у номері.

Номер № 71-72 (1636-1637) від 12 вересня 2016 року

Оформіть передплату на видання «БАЛАНС» на друге півріччя,
щоб отримувати корисні консультації, поради, відповіді на запитання
можна будь-яким зручним для вас способом:
· за номерами (056) 374-86-29, (044) 521-03-95 до редакції;
· написавши на електронну пошту product@balance.ua;
· на сайті www.balance.ua у розділі «Магазин»;
· сплативши рахунок. Просто пройдіть за посиланням, роздрукуйте та оплатіть рахунок.

Скачати рахунок

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!