Що робити покупцю, якщо продавець відмовляється скласти ПН?
Виходячи з форми додатка 8 до декларації, затвердженої наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21, у відповідних його графах покупцю необхідно вказувати показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви, а також опис порушень продавця, зокрема у разі відмови скласти податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної (далі – ПН, РК) зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв'язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг.
При цьому подання додатка 8 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту покупцем товарів/послуг.
До 01.01.15 р. діяла редакція п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК) щодо виникнення у покупця права на податковий кредит у випадку подання ним заяви зі скаргою на продавця при порушенні ним термінів реєстрації податкової накладної. З 01.01.15 р. цю норму ПК викладено у новій редакції, яка не передбачає права на податковий кредит у покупця при поданні ним скарги за порушення строків реєстрації податкових накладних на продавця.
Відповідно до абзацу двадцять четвертого п. 201.10 ПК протягом 90 календарних днів з дня надходження заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПК, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
У випадку підтвердження контролюючим органом достовірності та повноти нарахування зобов'язань продавця право на включення суми ПДВ до складу податкового кредиту у покупця відповідно до ПК не виникає.
Лист ДФС від 18.07.17 р. № 1236/ІПК/28-10-01-03-11.
Джерело: https://uteka.ua/.