Амортизація витрат на придбання ОЗ: роз’яснює ДФС
Амортизації підлягають витрати на придбання та самостійне виготовлення ОЗ для використання в господарській діяльності.
Якщо об`єкт ОС не використовується в господарській діяльності, платник податку повинен вивести такий об`єкт з експлуатації та припинити нарахування амортизації у податковому обліку.
Під час консервації та розконсервації ОЗ приводяться в стан, який забезпечує збереження технологічного обладнання, будівель і споруд, а також безпеку технічного персоналу і населення, охорону навколишнього середовища.
Нарахування амортизації на ОС призупиняється на період його виводу з експлуатації для консервації на підставі документів, які свідчать про виведення таких ОЗ з експлуатації.
Витрати платника податку на утримання ОЗ, що знаходяться на консервації, не підлягають амортизації та повністю відносяться до складу витрат за звітний період.
Враховуючи викладене, у разі виведення ОЗ з експлуатації для консервації нарахування амортизації на таке ОЗ призупиняється на період його консервації. У разі зворотного введення такого об`єкта в експлуатацію для цілей амортизації приймається вартість на момент його виведення з експлуатації. При цьому нарахування амортизації по такому об`єкту розпочинається у місяці, наступному за місяцем зворотного введення об`єкта в експлуатацію. Витрати на утримання ОС під час консервації, на розконсервацію відносяться до складу витрат за відповідний звітний період.
Передача майна в оперативний лізинг (оренду) не змінює податкових зобов`язань орендодавця та орендаря. При цьому орендодавець збільшує суму доходів, а орендар збільшує суму витрат на суму нарахованого лізингового платежу за наслідками податкового періоду, в якому здійснюється таке нарахування.
Витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Таким чином, платник податку - орендар не включає до складу витрат орендні платежі, якщо об`єкт оренди не використовується таким платником у господарській діяльності.
Лист ДФС від 19.08.14 р. № 4/4/25-01-15-02-19.
Новини за темою:
Ефективно використовуємо основні засоби
Основні засоби юросіб - переселенців звільняються від оподаткування
Продаємо основні засоби нижче балансової вартості. Що з ПДВ? Порада від експерта редакції