Електронний кабінет платника податків: переваги та правила роботи
ДФС нагадала, що Електронний кабінет − це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, шляхом автентифікації з використанням електронного цифрового підпису та авторизації такого платника.
Електронний кабінет платника надає платникам податків можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:
- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану та/або сформовану податкову звітність;
- отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);
- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних;
- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості;
- вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;
- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків, зборів, ЄСВ.
Користувачами Електронного кабінету платника є платники податків юрособи та самозайняті особи − фізичні особи − підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
Робота в Електронному кабінеті унеможливлює виникнення помилок в обов’язкових реквізитах поданої декларації та випадків подання звітності не в повному обсязі. З його допомогою можна перевірити звіт на наявність арифметичних помилок, зберегти форму звіту в режимі "Чернетки" та використовувати її при створенні наступних звітів. Також Електронний кабінет надає можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її у пакет документів з послідуючим направленням до органів фіскальної служби. Через Електронний кабінет можна отримати квитанції про прийняття органами фіскальної служби надісланого звіту протягом декількох хвилин.