Аренда земли, налоговые льготы и запрет ГМО – над чем работали депутаты на прошлой неделе
Оренда землі, податкові пільги та заборона ГМО — над чим працювали депутати минулого тижня
Моніторинг основних законодавчих та регуляторних ініціатив в аграрній сфері (9—13 листопада 2015), підготовлений компанією Kesarev Consulting для Всеукраїнської аграрної ради.
ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ
Протягом 9—13 листопада 2015 Верховна Рада працювала у пленарному режимі. Прийнято як закон:
Закон України «Про внесення змін до розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України щодо продовження заборони відчуження сільськогосподарських земель» (р. №3404)
Автори: народний депутат Кутовий Т. В. (БПП) та ін.
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: до 1 січня 2017 продовжується дія мораторію на купівлю-продаж та відчуження іншими способами земельних ділянок сільськогосподарського призначення та на внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств, дія яких закінчується 1 січня 2016).
Закон прийнято за основу та в цілому 10 листопада. «За» — 309. Закон не направлено на підпис президентові.
Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" щодо уточнення та приведення у відповідність об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування» (р. №2229)
Автори: народний депутат Євтушок С. М. (Батьківщина) та ін.
Комітет — з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
Про що: звільнено від відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій сільськогосподарських товаровиробників, які віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, повернувши цим товаровиробникам пільги, якими вони користувались до 1.01.2015 як платники фіксованого сільськогосподарського податку.
Закон прийнято в другому читанні та в цілому 12 листопада. «За» — 267. Закон направлено на підпис президентові.
Прийнято в першому читанні:
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері охорони природно-заповідного фонду України» (р. №2311)
Автори: народні депутати Соболєв С. В. (Батьківщина), Томенко М. В. (БПП), Дерев'янко Ю. Б. (позафракційний), Хміль М. М. (НАРОДНИЙ ФРОНТ), Єднак О. В. (САМОПОМІЧ), Лунченко В. В. (НАРОДНИЙ ФРОНТ), Дирів А. Б. (НАРОДНИЙ ФРОНТ), Семерак О. М. (НАРОДНИЙ ФРОНТ), Парасюк В. З. (позафракційний), Тимошенко Ю. В. (Батьківщина).
Комітет — з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Про що: встановлюються приписи для власників або користувачів земель територій та об’єктів природно-заповідного фонду (ПЗФ) щодо забезпечення режиму їх охорони і збереження та використання цих земель та відповідних природних ресурсів; визначаються вимоги щодо здійснення загального використання природних ресурсів для потреб місцевого населення; уточнюється порядок проведення санітарно-оздоровчих заходів, рубок догляду та інших відповідних рубок у межах територій та об’єктів ПЗФ; розглядаються питання управління у цій сфері. Крім того, встановлюється заборона вилучення, передачі у власність, надання у користування та зміни цільового призначення земельних ділянок, стосовно яких прийнято рішення про створення чи оголошення територій та об'єктів ПЗФ.
Законопроект прийнято в першому читанні 11 листопада. «За» — 233.
РОЗГЛЯНУТО В КОМІТЕТАХ
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму контролю держави за збереженням родючості ґрунтів» (р. №1659)
Автор: народний депутат Кулініч О. І. (Відродження).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: пропонується:
- скасування обов’язковості розроблення усіма власниками та користувачами земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь та спрощення порядку розроблення, погодження та затвердження цих проектів;
- запровадження декларування суб’єктами господарювання про сільськогосподарські культури, вирощувані на земельних ділянках сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, які перебувають у них на правах власності, користування;
- запровадження адміністративної відповідальності за недотримання суб’єктами господарювання допустимих нормативів періодичності вирощування культури на одній і тій же земельній ділянці (полі) при використанні земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- оптимізацію розподілу повноважень між державними інспекторами сільського господарства щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення.
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження надмірного втручання держави у господарську діяльність аграрних товаровиробників» (р. №1659-1)
Автор: народний депутат Мушак О. П. (БПП).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: передбачається добровільність розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, та їх затвердження виключно землевласниками або землекористувачами.
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо приведення у відповідність із Кодексом України про надра)» (р. №2793)
Автор: народний депутат Кишкар П. М. (позафракційний).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: передбачені вилучення з особливо цінних земель торфовищ та передача права вилучення заліснених ділянок торфовищ місцевим органам виконавчої влади. Згідно статті 208 Земельного кодексу України від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва звільнюється видобування торфу за умов повернення земельних ділянок у стані, придатному для попереднього використання. Враховуючи, що повернути земельні ділянки після видобування торфу у стані, придатному для попереднього використання, практично неможливо, пропонується привести це положення у відповідність з п. 4 частини другої статті 24 Кодексу України про надра, виклавши цю норму в редакції, за якої від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва звільняються громадяни та юридичні особи у разі використання земельних ділянок для «видобування торфу за умови повернення земельних ділянок у стані, придатному для використання».
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зняття штучних обмежень на реалізацію права на приватизацію і отримання в користування земельних ділянок» (р. №3190)
Автори: народні депутати Сташук В. Ф., Лунченко В. В. (НАРОДНИЙ ФРОНТ), Кулініч О. І. (Відродження), Козаченко Л. П. (БПП), Лабазюк С.П. (Воля народу).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: передбачено:
1. Скасування необхідності розробляти проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки при передачі її у власність (користування) власнику розташованих на такій ділянці будівлі (споруди).
2. Надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування можливості передавати у власність та користування земельні ділянки державної та комунальної власності за відсутності детального плану або плану зонування у разі:
- розташування на земельній ділянці будівель, споруд, які є у власності особи, якій передається ділянка,
- приватизації громадянами земельних ділянок, що були надані їм у користування,
- поновлення договорів оренди;
- надання земельних ділянок для розміщення лінійних об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, нафто-, газо- та водопроводів, ліній електропередачі, зв'язку).
При цьому зазначається, що надання земельних ділянок без розроблення містобудівної документації у вказаних випадках не допускається у разі, якщо земельна ділянка:
знаходиться в межах зелених зон населених пунктів; внутрішньо квартальних територій (території міжрайонного озеленення, елементів благоустрою, спортивних майданчиків, майданчиків відпочинку та соціального обслуговування населення);
віднесена до категорії земель природо-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення; історико-культурного призначення; рекреаційного призначення (крім земель для дачного будівництва); лісогосподарського призначення.
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
Проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо оптової торгівлі алкогольними напоями, виготовленими з власного виноматеріалу (не придбаного)» (р. №2739)
Автори: народний депутат Вадатурський А. О. (БПП) та ін.
Комітет — з питань податкової та митної політики.
Про що: пропонується внести ряд змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зокрема щодо надання підприємствам, які виробляють зазначену продукцію, право здійснювати оптову торгівлю зазначеними алкогольними напоями без отримання ліцензії на таку діяльність.
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
Проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо оптової торгівлі алкогольними напоями, виготовленими з власного виноматеріалу (не придбаного)» (р. №2739-1)
Автори: народний депутат Кривошея Г. Г. (НАРОДНИЙ ФРОНТ).
Комітет — з питань податкової та митної політики.
Про що: пропонується створити сприятливі умови для започаткування діяльності на ринку нових підприємств з невеликими обсягами виробництва теруарних вин (вина місцевості), плодово-ягідних вин та унікальних медових напоїв з власної (не придбаної) сировини.
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації оренди (суборенди) та мінімального розміру річної орендної плати за користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення)» (р. №1418)
Автори: народний депутат Лабазюк С. П. (Воля народу) та ін.
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: пропонується внести зміни Закону України «Про оренду землі» щодо встановлення мінімального розміру річної орендної плати за користування земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, земельною часткою (паєм) у розмірі 6%, визначеної відповідно до законодавства нормативної вартості земельної ділянки, земельної частки (паю) та встановити, що частина річної орендної плати в грошовій формі повинна складати не менше половини від загального розміру. Також пропонується внести зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закону України «Про оренду землі» щодо реєстрації договорів оренди (суборенди) земельних ділянок сільськогосподарського призначення у виконавчих комітетах сільських, селищних та міських рад у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Крім того, пропонується встановити мінімальний строк оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення — 10 років.
Комітет рекомендував законопроект направити суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Проект Закону «Про введення заборони (мораторію) на промисловий вилов водних живих ресурсів на деяких водоймах України» (р. №2454а)
Автори: народні депутати Купрієнко О. В. (РП О. Ляшка), Томенко М. В. (БПП), Рибак І. П. (БПП), Черненко О. М. (БПП), Мушак О. П. (БПП), Рудик С. Я. (позафракційний), Амельченко В. В. (РП О. Ляшка).
Комітет — з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Про що: пропонується ввести заборону (мораторій) на здійснення промислового рибальства на деяких рибогосподарських водних об’єктах України починаючи з 2016. Також внести зміни до Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» з метою надання Мінприроди повноважень щодо встановлення лімітів використання, погодження квот вилову, здійснення державного нагляду (контролю) у цій сфері.
Комітет рекомендував законопроект направити суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують підвищення ефективності управління плануванням розвитку землекористування територіальними громадами на території сільських (селищних, міських рад)» (р. №2433)
Автор: народний депутат Кадикало М. О. (НАРОДНИЙ ФРОНТ).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: пропонується посилити роль місцевого самоврядування у плануванні розвитку землекористування за межами населених пунктів на територіях рад, здійснення адміністрування землекористування зонуванням земель за їх категоріями та типами землекористування за межами населених пунктів територій рад та формуванням територіальних обмежень (обтяжень) у використанні земель, підвищення якості проектів землеустрою, зокрема в частині обов’язковості врахування державних та громадських інтересів, що можуть вплинути на розвиток земельних відносин та землекористування.
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" (щодо переходу права власності на нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки)» (р. №3128)
Автор: народний депутат Гаврилюк М. В. (НАРОДНИЙ ФРОНТ).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: пропонується внести зміни до Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» (ст. 13) якими передбачити: з 1 січня 2016 автоматичний перехід права власності на нерозподілені (невитребувані) земельні частки (паї) до територіальних громад, в залежності від адміністративно-територіальної одиниці на території якої розташовані відповідні земельні частки (паї); надання можливості оформлення права власності на такі нерозподілені (невитребувані) земельні частки (паї), шляхом звернення до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення умов для ведення сільського господарства» (р. №1368)
Автори: народні депутати Бондар В. В., Яценко А. В. (Відродження).
Комітет — з питань аграрної політики та земельних відносин.
Про що: запропоновано встановити, що орендна плата за земельні ділянки сільськогосподарського призначення може справлятися виключно у грошовій формі; розмір річної орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення не може становити менше 5% визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки; зобов’язати орендарів сплачувати збір до бюджету розвитку сільської (селищної) ради.
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення правових норм, які передбачають адміністративну відповідальність за правопорушення в агропромисловому комплексі» (р. №1209)
Автори: народний депутат України Осуховський О. І. (позафракційний) та ін.
Комітет — з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.
Про що: пропонується врегулювання неузгодженостей та суперечностей між новою редакцією статей 18827 та 244 Кодексу України про адміністративні правопорушення і чинними статтями Кодексу, які виникли після набрання чинності законом №5462-VI узгодження видів порушень земельного законодавства, визначених Земельним кодексом України, із відповідними статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення, які передбачають відповідальність за дані правопорушення.
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо визначення джерел фінансування пенсійного забезпечення жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві» (р. №2904)
Автори: народні депутати України Яніцький В. П., Дехтярчук О. В. (БПП).
Комітет — з питань бюджету.
Про що: пропонується до видатків, що здійснюються з Державного бюджету, віднести видатки на «компенсацію дефіциту коштів Пенсійного фонду України, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, для відшкодування суми збору загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що не утримується з роботодавців відносно жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали троє і більше дітей, та на виплату пенсій жінкам, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п’ятеро і більше дітей».
Комітет рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо покращення інвестиційного клімату у сфері виробництва сільгосппродукції» (р. №3002)
Автори: народні депутати Матвієнко А. С., Довбенко М. В., Заболотний Г. М. (БПП).
Комітет — з питань економічної політики.
Про що: уточнюються терміни, положення щодо приватизації та передачі у заставу отриманих на умовах угод про розподіл продукції земельних ділянок, порядок припинення договорів оренди у разі укладання таких угод, державної реєстрації права користування земельною ділянкою на умовах угоди про розподіл продукції, виробництва, зберігання сільгосппродукції, ціноутворення, страхування та імпорту у аграрній сфері тощо, пов’язані з укладанням та дією угод про розподіл продукції тощо. Пропонується також внести до Водного кодексу України, законів «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державний земельний кадастр», «Про оренду землі», «Про іпотеку», «Про приватизацію державного майна», «Про державну підтримку сільського господарства України», «Державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції», «Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою», «Про зерно та ринок зерна в Україні». Крім того, у Земельному кодексі України визначаються особливості набуття права користування земельною ділянкою на умовах угод про розподіл продукції.
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заходів направлених на сприяння розвитку природно-заповідного фонду України)» (р. №3124)
Автори: народні депутати Колєсніков Д. В. (Опозиційний блок), Томенко М. В. (БПП), Шпенов Д. Ю. (Опозиційний блок), Дзюблик П. В. (НАРОДНИЙ ФРОНТ).
Комітет — з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Про що: пропонується внести зміни до Закону України «Про природно-заповідний фонд» та до Земельного кодексу України, а саме передбачено звільнити від відшкодування шкоди звільняються природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки та ботанічні сади загальнодержавного значення, землі яких вилучено у підприємств, установ та організацій державної форми власності (крім земель оборони) і надано їм у постійне користування.
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.
НОВІ ЗАКОНОДАВЧІ ІНІЦІАТИВИ
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо земель водного фонду» (р. №3430)
Автор: КМУ.
Комітет — з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Про що: пропонуються врегулювання проблем щодо встановлення меж прибережних захисних смуг водних об’єктів, уточнення та взаємоузгодження відповідних норм Земельного кодексу України, Водного кодексу України та Закону України «Про землеустрій», а також внести відповідні термінологічні уточнення.
Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо підвищення ефективності адміністрування рентної плати за спеціальне використання води)» (р. №3435)
Автори: народний депутат Дирів А. Б. (НАРОДНИЙ ФРОНТ) та ін.
Комітет — з питань податкової та митної політики.
Про що: передбачається:
1) уточнити термін «платники рентної пати за спеціальне використання води», в якому пропонується розмежування умов, за яких використання води буде об’єктом оподаткування рентною платою;
2) переглянути перелік платників рентної плати за спеціальне використання води;
3) підвищити на 26,5% ставки рентної плати за спеціальне використання поверхнених вод;
4) встановити 5-відсоткову ставку від вартості виробленої електроенергії при використанні води для потреб гідроенергетики, на заміну фіксованої, встановленої Кодексом — 6,93 грн за 10 тис. куб. метрів води, пропущеної через турбіни гідроелектростанцій.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо охорони фауни згідно міжнародних угод)» (р. №3445)
Автори: народний депутат Дирів А. Б. (НАРОДНИЙ ФРОНТ) та ін.
Комітет — з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Про що: документ вносить зміни і приводить у відповідність з вимогами Бернської конвенції наступні закони України: «Про тваринний світ», «Про природно-заповідний фонд України», «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про мисливське господарство та полювання», «Про питну воду та питне водопостачання».
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони використання генетично модифікованих організмів» (р. №3446)
Автори: народні депутати Люшняк М. В., Кутовий Т. В. (БПП) та ін.
Комітет — з питань науки і освіти.
Про що: упорядковано та уточнено термінологію у сфері використання ГМО, передбачається встановлення заборони на використання генетично модифікованих організмів та продукції, отриманої з використанням генетично модифікованих організмів, за винятком таких, що призначені для науково-дослідних цілей.
Запропоновано внести зміни до Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів», зокрема, шляхом встановлення заборони на експорт, імпорт, транзит ГМО, а також продукції, виробленої із застосуванням ГМО, за винятком таких, що призначені для науково-дослідних цілей.
Законопроектом скасовано систему державної реєстрації ГМО у зв’язку з тим, що на практиці чинна система забезпечення безпеки ГМО та продукції з ГМО для населення фактично не діє. Державні реєстри ГМО та продукції з ГМО не створені, а ті, які створені, не містять жодної інформації через відсутність реєстрації.
Оскільки чинним законодавством не передбачено кримінальну відповідальність порушення законодавства в галузі поводження з ГМО, законопроектом запропоновано зберегти застосування тільки цивільної, адміністративної та дисциплінарної відповідальності, зважаючи на те, що ГМО використовуватимуться в науково-дослідних цілях та, враховуючи необхідність адекватності мір покарання вчиненим правопорушенням.
У Прикінцевих положеннях законопроекту доручається Кабінету Міністрів України забезпечення прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону.
Крім того, зміни вносяться до Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», яким харчовий продукт з ГМО не визнається новим харчовим продуктом, оскільки
Також в Законі України «Про захист прав споживачів» внесено зміни до статті 15 щодо скасування позначки ГМО у складі продуктів харчування, оскільки ГМО застосовуватимуться тільки для науково-дослідних цілей, а не для споживання
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ
На сайті Уряду оприлюднені такі акти Кабінету Міністрів України:
Постанова від 28 жовтня 2015 №884 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (не набрала чинності).
Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою “Державна підтримка галузі тваринництва”, які спрямовуються суб’єктам господарювання — юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності.
У Порядку зазначено, що бюджетні кошти спрямовуються з метою розвитку галузі тваринництва та підвищення її ефективності суб’єктам господарювання агропромислового комплексу для виплати часткового відшкодування:
- вартості закуплених для подальшого відтворення телиць, нетелей, корів вітчизняного походження та племінних телиць, нетелей, корів молочного, молочно-м’ясного і м’ясного напряму продуктивності, племінних свинок та кнурців (класу “еліта”), племінних вівцематок, баранів, ярок (далі — часткове відшкодування вартості тварин);
- відсоткової ставки за банківськими кредитами, залученими у національній валюті, для покриття витрат, пов’язаних із закупівлею молодняку сільськогосподарських тварин, обладнання для тваринницьких ферм і комплексів;
- вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів та утворених на кооперативних засадах м’ясопереробних підприємств (далі — часткове відшкодування вартості об’єктів).
Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики, яке здійснює управління бюджетними коштами у межах установлених йому бюджетних повноважень. Бюджетні кошти за напрямами, передбаченими пунктом 1 цього Порядку, розподіляє головний розпорядник бюджетних коштів, який має право здійснювати протягом року їх перерозподіл з урахуванням фактичного обсягу використання. Для виплати часткового відшкодування вартості об’єктів головний розпорядник бюджетних коштів визначає річні ліміти для розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня пропорційно кількості скотомісць та голів молодняку у введених в експлуатацію приміщеннях для великої рогатої худоби і свиней та тваринницьких комплексах з вирощування і відгодівлі молодняку великої рогатої худоби і свиней за регіонами у двох попередніх роках та останньому звітному періоді поточного року згідно з даними органів державної статистики.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи агропромислового розвитку облдержадміністрацій. Для отримання часткового відшкодування суб’єкти господарювання звертаються до відповідних комісій облдержадміністрацій за місцем їх державної реєстрації, а ті, що зареєстровані у м. Києві, — до структурного підрозділу агропромислового розвитку Київської облдержадміністрації. Після надходження від Мінагрополітики інформації про розподіл бюджетних коштів розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня оприлюднюють у друкованих засобах масової інформації вимоги до суб’єктів господарювання агропромислового комплексу для виплати часткового відшкодування відповідно до цього Порядку, перелік відповідних документів, строки їх подання та результати розгляду заявок.
Часткове відшкодування вартості тварин здійснюється на безповоротній основі суб’єктам господарювання за закуплені ними тварини у період із жовтня попереднього року до жовтня поточного року у розмірі до 50 відсотків вартості, але не більш як:
- за телиці, нетелі та корови вітчизняного походження — за умови, що самиці походять та закуплені із стада, що має середній надій на корову від 6 000 кілограмів молока від однієї корови за минулий рік за даними звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) (далі — неплемінні стада), — 12 000 гривень за одну голову;
- за племінні телиці, нетелі, корови молочного, молочно-м’ясного і м’ясного напряму продуктивності з племінних заводів та племінних репродукторів або за ввезені у режимі імпорту — 12 000 грн. за одну голову;
- за племінні свинки та кнурці вітчизняного походження (класу «еліта») миргородської, великої чорної, українських степових білої і рябої порід, полтавської м’ясної, української м’ясної, червоної білопоясої порід з племінних заводів та племінних репродукторів — 2400 гривень за одну голову;
- за племінні вівцематки, барани, ярки з племінних заводів та племінних репродукторів або поставлені в режимі імпорту — 2000 гривень за одну голову.
Розпорядження від 28 жовтня 2015 №1106-р «Про підписання Угоди між Урядом України та Всесвітньою продовольчою програмою (ВПП) про відкриття Офісу ВПП в Україні».
Розпорядженням схвалюється проект Угоди між Урядом України та Всесвітньою продовольчою програмою про відкриття Офісу ВПП в Україні та уповноважується підписати зазначену Угоду Надзвичайний і Повноважний Посол України в Італійській Республіці Перелигін Євген Юрійов.
Постанова від 11 листопада 2015 №918 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України».
Постановою встановлено, що абзац другий пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. № 1279 “Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню” втратив чинність.
Зазначеним абзацом було встановлено, що розміри втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню суб’єктами господарювання, на користь яких вилучаються земельні ділянки з метою розміщення підвісних канатних доріг, гірськолижних трас, елементів системи штучного засніження трас (озер, ліній водопроводів та повітропроводів, снігових генераторів, насосно-компресорних станцій), ліній електропередач, автомобільних під’їзних доріг та інших об’єктів інфраструктури, необхідної для проведення у 2022 році зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор в Україні, визначаються з розрахунку 1 гривня за 1 гектар таких земель.