Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Права споживачів – під захистом закону

May 22, 2018

Державна служба з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (далі – Держпродспоживслужба) – це центральний орган виконавчої влади, утворений шляхом перетворення Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів і ліквідації Державної санітарно-епідеміологічної служби (постанова КМУ від 10.10.14 р. № 442).

Держпродспоживслужба отримала величезне поле для контролю і всі повноваження перетворених служб. От чому перевірки Держпродспоживслужби – це серйозно. Тим більше що на планові перевірки цього органу не поширюється мораторій. А причиною позапланової перевірки може стати будь-який незадоволений клієнт, що звернувся до територіального органу Держпродспоживслужби зі скаргою.

Держпродспоживслужба перевіряє суб'єктів господарювання сфери торгівлі та послуг.

Що може бути предметом перевірки? Перевіряють дотримання численних норм у сфері санітарного законодавства, ветеринарної медицини, безпеки та якості харчових продуктів і кормів, захисту прав споживачів, реклами, ціноутворення, туристичної діяльності. І це – неповний список.

У рамках своїх повноважень і норм чинного законодавства Держпродспоживслужба може безперешкодно відвідувати і проводити обстеження будь-яких виробничих, торговельних і складських приміщень, відбирати зразки продукції, товарів, сировини, напівфабрикатів і комплектуючих для проведення незалежної експертизи, проводити контрольні перевірки правильності розрахунків за реалізовані товари, послуги, отримувати від суб'єктів господарювання безплатно копії документів, що підтверджують якість продукції, сировини, матеріалів, які використовуються для виробництва продукції.

За результатами перевірки складаються акти і даються розпорядження, а порушників чекають значні штрафи, передбачені ст 23 Закону від 12.05.91 р. № 1023-XII «Про захист прав споживачів».

До речі, зведену таблицю порушень і покарань у сфері захисту прав споживачів ми опублікували в «БАЛАНСІ», 2018, № 27, с. 23. У певних випадках Держпродспоживслужба взагалі може заборонити реалізацію продукції споживачам. І врешті решт може подати позов до суду про захист прав споживачів.

Як бачите, з Держпродспоживслужбою жарти погані, перспективи потенційної перевірки можуть бути доволі похмурими.

Кращий спосіб уникнути проблем – це, звичайно, дотримувати норми законодавства. Хоча при заплутаності та суперечності нашого законодавства зробити це доволі складно, а часто просто неможливо. Але як мінімум треба знати «матчастину», щоб заздалегідь прорахувати можливі ризики, усунути явні проблеми. Ну і в разі спору без чіткого розуміння норм законодавства вам не вдасться поговорити з інспектором на рівних, відстояти свою позицію, захистити підприємства від штрафів і збитків.

От чому ми зібрали у спецвипуску "Баланс" № 41-42 базові нормативні документи, що регулюють захист прав споживачів.

Ваша стратегія: бути на голову вище від перевіряючих у знанні законів і ваших прав.

Якщо виникнуть запитання – телефонуйте і пишіть.

Щиро ваша
Ольга Целуйко, шеф-редактор

tseluiko.o@balance.ua

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!