Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Подаємо річну статзвітність

February 1, 2019

У консультації розглянемо порядок складання найпоширеніших річних статистичних звітів, які подаються відповідно до Закону від 17.09.92 р. № 2614-XII «Про державну статистику» (далі – Закон № 2614) та Загального табелю (переліку) форм державних статистичних спостережень на 2019 рік.

Основні поняття

Державна статистична діяльність – це сукупність дій, пов’язаних із проведенням державних статистичних спостережень та наданням інформаційних послуг, спрямована на збирання, опрацювання, аналіз, поширення, збереження, захист та використання статистичної інформації, забезпечення її достовірності, а також удосконалення статистичної методології (ст. 1 Закону № 2614).

Статистичне спостереження – планомірний, науково організований процес збирання даних щодо масових явищ і процесів, які відбуваються в економічній, соціальній та інших сферах життя України та її регіонів, шляхом їх реєстрації за спеціальною програмою, розробленою на основі статистичної методології (ст. 1 Закону № 2614).

Хто подає звіти

Відповідно до ст. 4 Закону № 2614 звітувати перед Держстатом повинні юрособи та їхні відокремлені підрозділи за переліком, визначеним органами державної статистики.

Важливо: кожна установа (організація, заклад) може за кодом ЄДРПОУ дізнатися на офіційному веб-сайті Держстату за допомогою «Сервісу для респондентів», які саме форми статзвітності їй слід подавати протягом звітного року.

Способи подання звітів

За інформацією Держстату, звіт можна подати:

  • у паперовому вигляді – поштою рекомендованим листом або передати особисто у відповідний орган Держстату;
  • в електронному вигляді – надіслати із застосуванням спеціального програмного забезпечення.

На жаль, сьогодні не всі статистичні форми можна подати до Держстату в електронному вигляді (див. Перелік електронної звітності).

До відома: у разі подання звітів в електронній формі та отримання підтвердження про їх прийняття паперовий варіант не потрібен.

Розглянемо порядок складання найпоширенішої річної статзвітності, яку бюджетні установи мають подати до 28 лютого 2019 року:

  • Звіт про травматизм на виробництві у 2018 році (форма № 7-тнв);
  • Звіт про капітальні інвестиції, вибуття й амортизацію активів (форма № 2-інвестиції);
  • Звіт про використання та запаси палива (форма № 4-мтп);
  • Звіт про постачання та використання енергії (форма № 11-мтп);
  • Звіт про роботу автотранспорту (форма № 2-тр).

Форма № 7-тнв

Форма державного статистичного спостереження № 7-тнв (річна) «Звіт про травматизм на виробництві у 20__ році» затверджена наказом Держстату від 18.08.14 р. № 242 та введена в дію, починаючи зі звіту за 2014 рік. Ця форма заповнюється з дотриманням роз’яснень Держстату від 21.08.14 р. № 18.1-12/27.

Форма № 7-тнв містить дані документів, передбачених Порядком проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженим постановою КМУ від 30.11.11 р. № 1232 (далі – Порядок № 1232), зокрема:

  • форми Н-5 «Акт проведення розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку (аварії), що стався (сталася)»;
  • форми Н-1 «Акт про нещасний випадок, пов’язаний з виробництвом»;
  • форми Н-2 «Повідомлення про наслідки нещасного випадку, що стався __ 20__ р.».

Форма № 7-тнв складається із чотирьох розділів:

  • розд. 1 «Потерпілі та нещасні випадки на виробництві»;
  • розд. 2 «Витрати підприємства, зумовлені нещасними випадками (пов’язаними та не пов’язаними з виробництвом і оформленими актами форм Н-1, Н-5)»;
  • розд. 3 «Розподіл кількості потерпілих від нещасних випадків, пов’язаних з виробництвом, за основними видами подій, що призвели до нещасного випадку»;
  • розд. 4 «Розподіл кількості потерпілих від нещасних випадків, пов’язаних з виробництвом, за основними причинами настання нещасного випадку».

Інформацію, що підлягає відображенню у цих розділах, наведемо у табл. 1.

Таблиця 1.
Порядок заповнення форми № 7-тнв

№ рядка

Що відображається

1

2

Розділ 1

1

Загальна кількість потерпілих від нещасних випадків, які призвели до втрати працездатності на 1 робочий день (далі – р. д.) чи більше, та від нещасних випадків зі смертельним наслідком

1.1–1.4 (з ряд. 1)

Інформація про окремі групи потерпілих, а саме: жінок; дітей до 18 років; осіб у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння; потерпілих під час групових нещасних випадків, тобто випадків, які сталися одночасно з двома і більше працівниками, незалежно від ступеня тяжкості отриманих ними травм; випадків смерті працівників на підприємстві (далі – групові нещасні випадки)

1.3

Кількість потерпілих, які перебували у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння (на підставі записів у п. 9 форми Н-1)

2

Кількість потерпілих від нещасних випадків зі смертельним наслідком із загальної кількості потерпілих від нещасних випадків, які призвели до втрати працездатності на 1 р. д. чи більше, та від нещасних випадків зі смертельним наслідком (ряд. 1)

2.1–2.4 (з ряд. 2)

Інформація про окремі групи потерпілих від нещасних випадків зі смертельним наслідком, а саме: жінок; дітей до 18 років; осіб у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння; потерпілих під час групових нещасних випадків

2.3

Кількість загиблих, які перебували в стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння (на підставі записів у п. 9 форми Н-1)

3

Кількість робочих днів непрацездатності у потерпілих (включно з померлими) від нещасних випадків, які призвели до втрати працездатності на 1 р. д. чи більше, тимчасова непрацездатність яких закінчилася у звітному році (на підставі записів у п. 5 форми Н-2).
Якщо тимчасова непрацездатність у потерпілих продовжувалася з кінця попереднього року, то всі дні непрацездатності за цими випадками відображаються у звітному році. Цей рядок не містить інформації щодо кількості робочих днів, упродовж яких потерпілі, які тимчасово втратили працездатність, перебували на іншій (легшій) роботі

4, 4.1

Загальна кількість потерпілих, у т. ч. жінок, які частково втратили працездатність і за висновком лікувально-профілактичного закладу (без надання лікарняного) були переведені на іншу (легшу) роботу на 1 р. д. чи більше (на підставі записів у п. 3 форми Н-2). Ці рядки не мають даних стосовно осіб, переведених на іншу (легшу) роботу після закінчення періоду непрацездатності (строку дії лікарняного)

5

Загальна кількість нещасних випадків, за якими складено акти за формами Н-5 та Н-1 (для гр. 1)

5.1

Кількість групових нещасних випадків (із даних ряд. 5)

5.2

Загальна кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком (із даних ряд. 5)

5.2.1

Загальна кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком (ряд. 5.2) із кількості групових нещасних випадків, що призвели до загибелі хоча б одного з групи потерпілих

6

Загальна кількість потерпілих від нещасних випадків, яким установлено інвалідність у звітному році, незалежно від того, коли стався нещасний випадок (на підставі записів у п. 3 форми Н-2)

6.1–6.3

Кількість потерпілих, яким установлено інвалідність I, II та III груп (з ряд. 6). Сума показників рядків 6.1–6.3 дорівнює показникам ряд. 6 за графами 1, 2

Розділ 2

1

Сума коштів, витрачена підприємством:
– на оплату потерпілим перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, що оформлені лікарняними (ряд. 1.1 цього розділу);
– інші виплати потерпілим, членам сімей та утриманцям померлих, здійснені за рахунок коштів підприємства і відображені у колективному договорі (угоді) (ряд. 1.2).
Наприклад, одноразова допомога потерпілому у разі тимчасової втрати ним працездатності; одноразова допомога сім'ї у разі смерті потерпілого в розмірі, установленому в колективному договорі (угоді), тощо.
Важливо: ряд. 1 не містить інформації про суми страхових внесків до ФСС. Показники цього рядка дорівнюють сумі показників рядків 1.1 та 1.2

2

Сума штрафів, сплачена посадовими особами підприємства за порушення вимог законодавства про охорону праці, пов'язаних із нещасним випадком, у т. ч. за його приховування (на підставі записів у п. 4 п. 6 форми Н-2)

3

Вартість зіпсованого у зв'язку з нещасним випадком (аварією) устаткування, інструменту, зруйнованих будівель, споруд (на підставі записів у пп. 5 п. 6 форми Н-2)

Розділ 3

0

Загальна кількість потерпілих від нещасних випадків, пов'язаних із виробництвом, за основними видами подій, що призвели до нещасних випадків. Дані ряд. 0 за всіма графами дорівнюють сумі даних рядків (1, 2, 3–23) та даним відповідних рядків гр. 1 розд. 1

1–23

Кількість зазначених потерпілих за основними видами подій, що призвели до нещасних випадків. Розподіл здійснюється на підставі записів у п. 6 форми Н-1. Перелік видів подій, що призвели до нещасного випадку, наведено відповідно до розд. 1 Класифікатора (додаток 4 до Порядку № 1232). Рядки поділяються на 4 графи:
– у гр. 1 вказується загальна кількість зазначених потерпілих;
– гр. 2 – кількість потерпілих жінок із загальної кількості потерпілих (гр. 1);
– гр. 3 – кількість потерпілих від нещасних випадків зі смертельним наслідком із загальної кількості потерпілих (гр. 1);
– гр. 4 – кількість смертельно травмованих жінок із загальної кількості потерпілих від нещасних випадків зі смертельним наслідком (гр. 3).

Розділ 4

0

Загальна кількість потерпілих від нещасних випадків, пов'язаних із виробництвом, за основними причинами настання нещасного випадку.
Показники рядка 0 за всіма графами дорівнюють сумі показників рядків 1–3 та даним відповідних рядків гр. 1 розд. 1

1–3

Кількість зазначених потерпілих за основними причинами настання нещасного випадку. Розподіл здійснюється на підставі записів у п. 7 форми Н-1. Перелік причин настання нещасного випадку наводиться відповідно до розд. 2 Класифікатора (додаток 4 до Порядку № 1232).
Дані рядків 1–3 за всіма графами дорівнюють відповідно сумі даних рядків 1.1–1.4, 2.1–2.9, 3.1, 3.2

 

Зверніть увагу: звіт за формою № 7-тнв можна подати органам державної статистики із застосуванням програмного забезпечення M.E.Doc, «1С-Звіт», «ЗвітОператор», «Арт-Звіт Плюс», іFin, «Соната».

Форма № 2-інвестиції

Форма державного статистичного спостереження № 2-інвестиції (річна) «Звіт про капітальні інвестиції, вибуття й амортизацію активів» затверджена наказом Держстату від 21.07.17 р. № 195.

Відповідно до роз’яснень Держстату від 21.07.17 р. № 17.4-12/15 (далі – Роз’яснення № 17.4-12/15) під час заповнення форми № 2-інвестиції слід узяти до уваги такі важливі моменти:

  • значення показників форми (одиниці вимірювання – тис. грн.) відображаються у цілих числах;
  • за відсутності даних у відповідних рядках (графах) форми ставляться прочерки;
  • показники розділів 1–4 форми не включають дані про ПДВ;
  • інформація ґрунтується на даних первинної облікової документації та бухобліку з дотриманням норм Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219, а саме:
    1) щодо капітальних інвестицій: рахунки 13 «Капітальні інвестиції» та 16 «Виробництво» (у частині витрат на будівництво житла для подальшого продажу або передачі);
    2) вибуття активів за рік: рахунки 10 «Основні засоби», 11 «Інші необоротні матеріальні активи» та 12 «Нематеріальні активи»;
    3) амортизації активів за рік: рахунок 14 «Знос (амортизація) необоротних активів»;
  • у формі наводиться інформація про фактично освоєні (використані) у звітному періоді обсяги капітальних інвестицій у матеріальні та нематеріальні активи за рахунок передбачених чинним законодавством джерел фінансування та витрати на будівництво житла для подальшого продажу (передачі), які за обліком витрат не належать до капітальних інвестицій респондента;
  • форма містить дані про вибуття основних засобів та нематеріальних активів (далі – ОЗ, НА), які перебували на балансі респондента, суми нарахованої амортизації (зносу) за звітний рік, а також суми ПДВ, сплаченого (у ціні придбання товарів, робіт, послуг) у зв’язку з витратами на капітальні інвестиції.

Форма складається із п’яти розділів:

  • розд. 1 «Розподіл капітальних інвестицій за видами активів у звітному році»;
  • розд. 2 «Розподіл капітальних інвестицій за джерелами фінансування у звітному році»;
  • розд. 3 «Вибуття й амортизація за окремими видами активів у звітному році»;
  • розд. 4 «Витрати на будівельні та монтажні роботи за окремими видами будівель і споруд у звітному році»;
  • розд. 5 «Податок на додану вартість за видами активів у звітному році».

Перший розділ складається із 7 граф, які заповнюються за даними бухобліку. Інформацію, що підлягає відображенню в розд. 1, наведемо в табл. 2.

Таблиця 2.
Порядок заповнення розд. 1 форми № 2-інвестиції

№ графи

Найменування

Що відображається

1

2

3

1

Обсяг капітальних інвестицій, освоєних у звітному році

Фактично освоєні (використані) обсяги капінвестицій у нефінансові активи, до яких належать інвестиції у нові та існуючі матеріальні активи та НА, що були придбані, у т. ч. за договором фінансового лізингу, або створені для власного використання зі строком служби понад один рік, включаючи невироблені активи (земля, авторські права, ліцензії, патенти, гудвіли тощо), витрати, пов’язані з поліпшенням об’єкта, що призводять до збільшення його строку служби або виробничої потужності, а також витрати на будівництво житла для подальшого продажу (передачі). Показник гр. 1 дорівнює сумі показників граф 2, 4, 5, 6 цього розділу.

 

 

Інформація щодо придбаних активів містить дані про фактично сплачену вартість з урахуванням витрат на транспортування та монтаж, плати за митне оформлення товарів і транспортних засобів (далі – ТЗ), податків, оплати послуг юристів, оцінювачів, агентів із нерухомості. Витрати на придбання активів за договором фінлізингу відображаються у звіті лізингоодержувача та можуть уважатися складовою обсягів капінвестицій. При цьому до них включена повна ринкова вартість активу, зазначена в договорі, без урахування частини внесків, що відповідає платежам за відсотками. Вартість зазначених активів міститься у формі за той рік, у якому їх залучили до виробничого процесу.Увага! Не включаються до цього рядка:
– витрати на придбання матеріальних активів та НА із метою їх подальшого перепродажу, крім витрат на будівництво житла для подальшого продажу (передачі);
– вартість безплатно отриманих матеріальних активів та НА;
– авансові платежі для фінансування будівництва та придбання обладнання;
– витрати на технічне обслуговування та поточні ремонти;
– витрати на придбання обладнання та устаткування, яке потребує монтажу, що міститься на складі та у звітному періоді не передане в монтаж;
– витрати на придбання обладнання й устаткування, яке не потребує монтажу, що не введено в експлуатацію у звітному періоді

2

Витрати на придбання та створення нових активів

Обсяг інвестицій у придбання та створення нових активів, у т. ч. на нове будівництво, придбання та виготовлення власними силами (господарським способом) нових машин, обладнання, ТЗ, придбання об'єктів незавершеного будівництва, довгострокових біологічних активів, НА. Ця графа містить дані про витрати на придбання активів, що були у використанні в інших країнах та вперше використовуються на території України

3

З гр. 2 – витрати на створення нових активів власними силами (господарським способом)

Витрати на створення нових активів господарським способом, до якого належать роботи, виконані власними силами респондента

4

Витрати на придбання активів, які були у використанні

Обсяг інвестицій у придбання активів, що використовувалися іншими суб'єктами господарювання, за винятком активів, що були у використанні в інших країнах і вперше використовуються в Україні

5

Витрати на капітальний ремонт

Обсяг інвестицій у капремонт, тобто витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкта, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід, первинно очікуваних від використання об'єкта, на суму яких збільшується первісна вартість ОЗ (будівель, споруд, машин і обладнання, ТЗ тощо). Цей показник не включає витрати на техобслуговування та поточні ремонти активів

6

Витрати на поліпшення, вдосконалення, реконструкцію, модернізацію

Витрати на розширення, реконструкцію, модернізацію, удосконалення активів та поліпшення земель

7

З гр. 1 – вартість активів, придбаних за договором фінансового лізингу

Вартість активів, що використовуються на умовах договору фінлізингу за повною ринковою вартістю активу, зазначеною в договорі (без частини внесків, що відповідає платежам за відсотками), та які залучені до виробничого процесу у звітному періоді

Інформацію, що підлягає відображенню в розд. 2, наведемо в табл. 3.

Таблиця 3.
Порядок заповнення розд. 2 форми № 2-інвестиції

№ рядка

Що відображається

1

2

210

Обсяг інвестицій, фактично освоєних (використаних) за рахунок коштів держбюджету

220

Обсяг інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок коштів бюджету АР Крим, коштів місцевих бюджетів, включаючи субвенції із держбюджету

230

Обсяг інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок власних коштів підприємств усіх форм господарювання, коштів, отриманих підприємством у процесі звичайної госпдіяльності, а також амортизаційних відрахувань із матеріальних та нематеріальних необоротних активів, нарахованих протягом звітного періоду

231

Обсяг з ряд. 230 щодо інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок використаних амортизаційних відрахувань

240

Обсяг інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок кредитів банків (іноземних і вітчизняних), інших позик

241

Обсяг із ряд. 240 щодо інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок кредитів іноземних банків

250

Обсяг інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок коштів інвестиційних компаній, фондів, крім тих, через які фінансується будівництво житла населенням

260

Обсяг інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок коштів іноземних інвесторів

270

Обсяг інвестицій, освоєних (використаних) за рахунок коштів населення на будівництво житла, у тому числі через фонди фінансування будівництва та фонди операцій із нерухомістю. Цей рядок не включає обсяг інвестицій, освоєних за рахунок іпотечного кредитування

280

Обсяг інвестицій, освоєних за рахунок інших джерел фінансування, не перелічених у рядках 210, 220, 230, 240, 250, 260, 270, зокрема надходження від релігійних організацій, що спрямовані на придбання та/або створення для власного використання матеріальних активів та НА

Розд. 3 форми включає інформацію про вартість ОЗ та НА, що перебували на балансі респондента, який звітує за розд. 1, та вибули у звітному році внаслідок продажу, передачі у лізинг, безплатної передачі та ліквідації, а також про суми нарахованої амортизації (зносу) за звітний рік.

Цей розділ містить 6 граф. Інформацію, що підлягає відображенню в розд. 3, наведемо в табл. 4.

Таблиця 4.
Порядок заповнення розд. 3 форми № 2-інвестиції

№ графи

Найменування

Що відображається

1

2

3

1

Вартість проданих активів за рік

Дані про вибуття активів унаслідок продажу за фактичною ціною продажу, що підлягає оплаті покупцем. Ця графа не містить даних щодо продажу (передачі) активів у фінлізинг

2

Вартість активів, переданих у фінансовий лізинг за рік

Інформація щодо вибуття активів унаслідок передачі у фінлізинг за вартістю активів, зазначеною в договорі фінлізингу. Ця графа не містить даних про частини внесків, що відповідають платежам за відсотками

3

Вартість активів, переданих безоплатно за рік

Дані щодо вибуття активів унаслідок безплатної передачі за справедливою вартістю з урахуванням переоцінки на момент здійснення операції за окремими видами активів

4

Вартість ліквідованих активів за рік

Ліквідаційна вартість активів, ліквідованих у звітному році: морально застарілих, зношених, пошкоджених унаслідок аварії, стихійного лиха (за умови, що їх відновлення та реалізація неможливі або економічно недоцільні), а також ліквідованих у зв'язку з новим будівництвом та реконструкцією

5

З гр. 4 – вартість активів, ліквідованих унаслідок аварії, стихійного лиха

Дані про ліквідацію активів унаслідок аварії, стихійного лиха (за умови, що їх відновлення та реалізація неможливі або економічно недоцільні)

6

Амортизація за звітний рік

Сума нарахованої амортизації (зносу) за звітний рік за окремими видами активів

У розд. 4 форми відображаються витрати на будівельно-монтажні роботи, які виділяються із загального обсягу капінвестицій на будівництво будівель (житлових та нежитлових), інженерних споруд та житла з метою подальшого продажу (передачі) (розд. 1 рядки 111–114 гр. 1) та розподіляються за окремими видами будівель та споруд відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17.08.2000 р. № 507.

Інформацію, що підлягає відображенню в розд. 4, наведемо в табл. 5.

Таблиця 5.
Порядок заповнення розд. 4 форми № 2-інвестиції

№ рядка

Що відображається

1

2

410

Витрати на будівельні та монтажні роботи в разі будівництва житлових будівель, у т. ч. гуртожитків. Рядки 411–413 містять показники витрат із ряд. 410 за окремими видами житлових будівель

420

Витрати на будівельні та монтажні роботи під час будівництва нежитлових будівель, у т. ч. готелів, ресторанів; будівель офісних, торговельних; будівель транспорту та зв'язку, промислових та складів; будівель для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення; інших нежитлових будівель. Рядки 421–432 містять дані про витрати з ряд. 420 за окремими видами нежитлових будівель

440

Витрати на будівельні та монтажні роботи під час будівництва інженерних споруд. Показник рядка дорівнює сумі показників рядків 441, 444, 450 та 454

441

Витрати на будівельні та монтажні роботи під час будівництва транспортних споруд. Рядки 442, 443 містять дані щодо витрат із ряд. 441 за окремими видами інженерних споруд

444

Витрати на будівельні та монтажні роботи під час будівництва трубопроводів, комунікацій та ліній електропередачі. Рядки 446, 447, 448, 449 містять дані про витрати з ряд. 444 за окремими видами інженерних споруд

450

Витрати на будівельні та монтажні роботи під час будівництва комплексних промислових споруд. Рядки 451, 452 містять дані щодо витрат із рядка 450 за окремими видами інженерних споруд

454

Витрати на будівельні та монтажні роботи під час будівництва інших інженерних споруд. Рядок 455 містить дані про витрати з ряд. 454 на будівельні та монтажні роботи під час будівництва стадіонів та майданчиків для занять спортом на відкритому повітрі

У розд. 5 форми наводиться сума ПДВ, сплачена респондентом у зв’язку з витратами на капінвестиції (незалежно від того, чи є організація платником цього податку відповідно до чинного законодавства).

Цей розділ містить дві графи:

  • у графі 1 відображається сума ПДВ, сплачена (включена до ціни придбання активів) у зв’язку з витратами на капінвестиції;
  • графі 2 – показник із графи 1 щодо суми податкового кредиту з ПДВ, понесеного у зв’язку з витратами на капінвестиції.

У рядку 500 наводиться загальна сума ПДВ, сплачена (урахована в ціні придбання активів) у зв’язку з витратами на капінвестиції.

Рядки 511–517, 534 містять дані щодо розподілу ПДВ за окремими видами активів.

Правильність даних щодо капінвестицій, наведених у формі № 2-інвестиції (річна), можна перевірити шляхом арифметичного контролю, а також скориставшись рекомендаціями, наведеними в таблиці розд. VII «Опис контролів показників форм» Роз’яснень № 17.4-12/15.

Важливо: цей звіт також можна подати в електронному вигляді, код шаблону: S1002008.

У наступних публікаціях розглянемо порядок складання:

Джерело: "Баланс-Бюджет" № 4, який виходить з друку 28.01.19 г.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!