Ваше улюблене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Оформляємо простій на час карантину

1 квітня 2020 р.

Із цієї цієї статті ви дізнаєтеся: яку процедуру повинен виконати роботодавець, щоб грамотно оформити простій на період запровадження карантину.

Що можна зробити на практиці: правильно оформити наказ про оголошення простою на підприємстві, в окремих структурних підрозділах, окремим співробітникам, щоб уникнути спорів із працівниками та органами Держпраці.

Зараз на всій території України запроваджено карантин. У зв'язку із цим у роботодавців виникло багато проблем. Одна з головних проблем – організувати роботу співробітників.

А що ж робити роботодавцеві, якщо жоден із варіантів не підходить або підприємство і зовсім вирішило припинити свою діяльність на період карантину? У такому разі доведеться оформити простій.

У яких випадках на підприємстві запроваджується простій?

Простій – це тимчасове припинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ст. 34 КЗпП).

Наприклад, простій на підприємстві (в окремих структурних підрозділах) може запроваджуватися у зв'язку з поломкою обладнання, на якому виготовляється продукція, або у зв'язку з погодними умовами, якщо йдеться про сільськогосподарське підприємство.

Але зараз у нас підставою для простою є карантин, запроваджений на всій території України у зв'язку з розповсюдженням коронавірусної хвороби.

Важлива інформація! Згідно із Законом від 17.03.20 р. № 530-IX (далі – Закон № 530) карантин віднесено до форс-мажорних обставин.

Які документи необхідно оформити роботодавцеві для запровадження простою на час карантину?

Детальний порядок оформлення простою в законодавстві не розписано.

Порядок дій роботодавця при запровадженні простою роз'яснюється в листі Мінсоцполітики від 04.10.13 р. № 179/06/186-13. Стандарний порядок такий:

  • працівник попереджає власника або керівника підприємства, а також свого безпосереднього керівника про початок простою;
  • комісія, створена роботодавцем, складає акт простою;
  • роботодавець видає наказ про оголошення простою.

Як бачите, цей порядок підходить для ситуації, коли робота на будь-якому підприємстві вже зупинилася і справа залишилася за оформленням простою за фактом. Проте у нас ситуація нестандартна, адже карантинні заходи закріплено на державному рівні. Тому ми вважаємо, що перші два пункти роботодавець може пропустити. Головне видати наказ про простій у зв'язку з карантином, оголошеним у країні, та ознайомити з ним тих співробітників, яких він стосується.

На замітку! Якщо роботодавець хоче перестрахуватися, він може оформити акт простою. В акті необхідно зазначити причину припинення роботи (запровадження карантину постановою КМУ від 17.03.20 р. № 211, далі – Постанова № 211), а також дату і час початку простою і час його прогнозованого закінчення.

 

Поний текст консультації див. у "Баланс" № 13 або на сайті.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!