Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Оскарження результатів перевірки щодо ЄСВ

February 26, 2018

Вам донарахували суму ЄСВ, нарахували штраф і пеню за цим внеском і ви не згодні з таким рішенням? Тоді можете його оскаржити. Як це зробити, розповімо в даній консультації.

Які документи та якими способами можна оскаржити

Якщо в ході перевірки виявлено порушення, то про це складається акт, на підставі якого виносяться:

·  вимога про сплату недоїмки (форми вимог наведено в додатках 6 і 7 до Інструкції № 449);

·  рішення про застосування штрафних санкцій і нарахування пені (форми рішень наведено в додатках 11–18 до Інструкції № 449).

Саме ці документи, а не акт перевірки необхідно оскаржити.

Якщо ви не збираєтеся оскаржити нараховані суми, то сплатити їх потрібно протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) із дня отримання вимоги (ч. 4 ст. 25 Закону № 2464). Урахуйте, що якщо протягом цього строку ви не сплатите зазначену суму і не оскаржите винесені рішення (вимоги), то вони будуть виконуватися в примусовому порядку через виконавчу службу.

У випадку оскарження винесеного рішення (вимоги) установлені строки сплати донарахованих сум призупиняються (ч. 14 ст. 25 Закону № 2464).

Оскаржити рішення і вимогу можна двома способами: в адміністративному та судовому порядку. Розглянемо кожний із способів докладніше.

Адміністративне оскарження

Згідно із ч. 14 ст. 25 Закону № 2464 оскарження в адміністративному порядку здійснюється шляхом подання скарги до вищого органу ДФС. Процедурні моменти оскарження рішень, пов'язаних з ЄСВ, регулюються Порядком № 1124.

Одночасно з поданням скарги необхідно повідомити територіальний орган ДФС, який виніс вимогу або рішення, про оскарження останнього. Завичай для цих цілей до територіального органу ДФС направляють копію скарги.

Строк подання скарги – 10 к. д., які обчислюються із дня, що настає за днем отримання платником податків вимоги або рішення, а при поданні повторної скарги – із дня, що настає за днем отримання відповіді на первинну скаргу (п. 3 розд. II і п. 1 розд. III Порядку № 1124).

Щоб мати докази дати отримання відповідного документа від контролюючого органу (від неї ведеться відлік 10-денного строку), рекомендуємо зберігати поштовий конверт, у якому він був отриманий, а також робити копії повідомлень про вручення, на яких ви розписуєтеся. У цьому випадку дату можна визначити за поштовим штемпелем.

У скарзі повинні бути зазначені (п. 5 розд. I Порядку № 1124):

· повне найменування юрособи, код ЄДРПОУ, П. І. Б. посадової особи, яка подала скаргу; П. І. Б. громадянина або фізособи-підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізосіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);

· найменування контролюючого органу, який виніс оспорювану вимогу або рішення, дата та номер такої вимоги або рішення;

· суть розглянутого питання, прохання або вимога (з обґрунтуванням причин незгоди з винесеним рішенням і підкріпленням своїх заперечень нормами законодавства);

· інформація про оскарження вимоги або рішення в суді.

Особа, яка подає скаргу, має право бути присутньою при її розгляді. Це бажання слід відобразити в скарзі (п. 3 розд. VI Порядку № 1124).

Скарга повинна бути підписана керівником підприємства (або уповноваженою на це посадовою особою), фізособою-підприємцем, а також скріплена печаткою (при наявності). Якщо скарга в інтересах скаржника подається його представником, то до неї треба додати документ, що засвідчує повноваження останнього (довіреність).

До скарги додаються документи, що підтверджують неправильність винесених органом ДФС вимог або рішень, а саме:

· акт перевірки;

· оскаржувані вимоги та рішення;

· зауваження і пояснення, якщо вони були подані платником податків під час перевірки та прийняття рішення;

· інші документи (розрахунки), на підставі яких було визначено суму ЄСВ, застосовано штраф, нараховано пеню.

Рекомендуємо додавати до скарги засвідчені копії, а не оригінали документів.

Скарга направляється поштою (бажано з повідомленням про вручення та описом вкладення) або подається до контролюючого органу особисто або через представника. Якщо ви використовуєте перший варіант, то датою подання скарги вважається дата її передачі на пошту (п. 3 розд. ІІ Порядку № 1124). Тому зберігайте поштові квитанції та отримані повідомлення про вручення поштових відправлень.

Рішення за скаргою повинне бути прийняте органом ДФС протягом 30 к. д., що настають за днем її подання, і направлене платнику податків поштою з повідомленням про вручення або вручене під підпис.

Зверніть увагу: якщо у встановлений строк рішення за скаргою не прийняте, уважається, що вона повністю задоволена на користь платника податків (п. 1 розд. IV Порядку № 1124).

Памятайте, що в будь-який момент оскарження ви можете його припинити, скориставшись своїм правом на судове оскарження. Про своє рішення ви також повинні повідомити територіальний орган ДФС, чиє рішення оскаржуєте. Правом на судове оскарження можна також скористатися після завершення процедури адміністративного оскарження (після винесення рішення ДФС).

Повний текст консультації див. у Практичному керівництві № 4, 2018.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!