Металобрухт від ліквідації ОЗ: як і коли розподіляти ПДВ?

Що змінилося? З 1 січня 2022 року із п. 199.6 Податкового кодексу (далі – ПК) виключено абзац третій. Тому наразі підлягає розподілу за правилами ст. 199 ПК вхідний ПДВ, сплачений у момент придбання тих товарів (послуг), необоротних активів (далі – НА), які використовуються одночасно в оподатковуваних операціях і в операціях з постачання відходів і брухту чорних та кольорових металів, які утворилися, зокрема, у результаті будівництва, розбирання (демонтажу) ліквідованих ОЗ.
Що ми розглянемо:
- якщо брухт отриманий від ліквідації об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), коли платник ПДВ зобов’язаний розподілити вхідний ПДВ: у момент оприбуткування чи в момент продажу такого брухту;
- як розподілити вхідний ПДВ, оформити податкову накладну (далі – ПН) і відобразити цю операцію в декларації з ПДВ.
Що розподіляємо?
Нагадаємо! Постачання відходів і брухту чорних та кольорових металів звільнене від обкладення ПДВ на підставі п. 23 підрозд. 2 розд. ХХ ПК.
Згідно з п. 199.1 ПК, якщо придбані (виготовлені) товари (послуги), НА частково використовуються в неоподатковуваних операціях, а частково – в оподатковуваних, платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання в сумі ПДВ, сплаченого (нарахованого) у момент придбання (виготовлення) цих товарів (послуг), НА, виходячи з частки їх використання в операціях, що не обкладаються ПДВ.
Простіше кажучи, розподіляти вхідний ПДВ потрібно, якщо ви:
- здійснюєте у звітному періоді як оподатковувані, так і неоподатковувані постачання;
- придбаваєте товари (послуги), НА, які призначені для одночасного використання в оподатковуваних і неоподатковуваних операціях (тобто це придбання подвійного призначення, їх не можна віднести тільки до оподатковуваної або тільки до неоподатковуваної діяльності);
- усі ці товари (послуги), НА були придбані з ПДВ. Якщо ж, наприклад, вони були придбані у неплатника ПДВ, тоді нема чого розподіляти. Або ж платник не зміг включити ПДВ до податкового кредиту, тому що в нього немає зареєстрованої ПН (у цьому випадку підстави для нарахування податкових зобов’язань з’являться в періоді, у якому ПН буде зареєстрована).
До уваги! До придбань подвійного призначення можна віднести, зокрема, витрати на оренду офісу, на комунальні платежі за приміщення, у яких ведеться різна (оподатковувана і неоподатковувана) діяльність, на послуги зв’язку, канцелярське приладдя тощо. |
Застосовуємо на практиці
Розглянемо, як діяти платникові ПДВ, який отримав брухт у результаті ліквідації об’єкта ОЗ.
Повну консультацію читайте у «БАЛАНС» № 7 від 14 лютого 2022 року або на сайті Uteka у безкоштовному доступі для передплатників.
Дізнатись про всі вигідні умови передплати або
Оформити передплату на видання «БАЛАНС» на 2022 рік,
будь-яким зручним для вас способом:
· за номерами ☎️ (056) 370-44-25, (044) 333-91-40, (067) 544-07-31 до редакції;
· написавши на електронну пошту product@balance.ua;
· на сайті у разділі «Магазиин».