Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Аномально низька ціна як механізм захисту від демпінгу

December 16, 2019

Одна з підстав для відхилення недобросовісних учасників, передбачена новою редакцією Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), є новацією – це застосування аномально низької ціни. Що таке аномально низька ціна та як вона застосовуватиметься на практиці, пропонуємо розібратися разом.

Аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі – аномально низька ціна) – це ціна (приведена ціна) найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 % або більше від середньоарифметичного значення ціни (приведеної ціни) тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 % або більше від наступної ціни (приведеної ціни) тендерної пропозиції за результатами проведеного елект­ронного аукціону. Аномально низька ціна автоматично визначається електронною системою закупівель, за наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота) (п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного Законом (абзац другий ч. 14 ст. 29 Закону № 922).

ЕСЗ автоматично розраховує аномально низькі ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника (ч. 5 ст. 30 Закону № 922).

Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня із дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції (абзац перший ч. 14 ст. 29 Закону № 922).

Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:

  • досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
  • сприятливі умови, за яких учасник може постачати товари, надавати послуги чи виконувати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника;
  • отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством (абзац третій ч. 14 ст. 29 Закону № 922).

Наведений перелік не є вичерпним.

Замовник зобов’язаний відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, в разі якщо учасник взагалі не надав її обґрунтування. Водночас, якщо таке обґрунтування все ж таки надано, замовник може його прийняти і допустити учасника до подальшої участі в закупівлі, а може й визнати неналежним і відхилити аномально низьку тендерну пропозицію. На жаль, Закон не встановлює порядку визначення обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції належним, а залишає право прийняття рішення щодо такого визначення за замовником, таким чином провокуючи можливість прийняття суб’єктивного рішення.

Джерело: "Баланс-Бюджет" № 49-50, який вийшов з друку 16.12.19 р.

⤷ ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ ⤶

Звертаємо увагу! Це одна з численних консультацій спецвипуску «Закупівлі по-новому: готуємось, вивчаємо закон, аналізуємо». Ознайомитиси с випуском, можна за посиланням.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!