В ЗАГСі: читаємо, за що розписуємось!
Внесено зміни до деяких наказів Мін’юсту з питань державної реєстрації актів цивільного стану, зокрема до:
- Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні;
- Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
- Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.
Державна реєстрація акту цивільного стану (далі – ДРАЦС) проводиться відділом ДРАЦС шляхом складання актового запису цивільного стану в електронному вигляді у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та на паперових носіях.
Орган ДРАЦС повинен ознайомити заявника з даними, унесеними до актового запису, що засвідчується його підписом у відповідній графі паперового носія актового запису. Лише після цього актовий запис засвідчується підписами керівника органу ДРАЦС та посадової особи, яка провела ДРАЦС, і скріплюється печаткою. На підставі складеного актового запису у повній відповідності до нього видається свідоцтво про ДРАЦС.
Крім того, визначено, що у разі неявки подружжя для проведення держреєстрації розірвання шлюбу без повідомлення причин протягом 3 місяців з дня подання відповідної заяви, така заява втрачає чинність.
Втратив чинність наказ Мін’юсту від 01.12.03 р. № 148/5, яким було затверджено правила заповнення бланків актових записів цивільного стану та свідоцтв, що видаються на підставі вчинених актових записів, у державних органах реєстрації актів цивільного стану в Україні.
Наказ Мін’юсту від 02.08.13 р. № 1607/5 набув чинності з 23.08.13 р. («Офіційний вісник України» від 23.08.13 р. № 62).