Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Довідки держслужбовців ліквідованих держорганів видаються в установленому порядку

20 липня 2017 р.

Урегульовано питання оформлення довідок про заробіток державних службовців ліквідованих держорганів, а також осіб, посади яких на сьогодні відсутні чи перейменовані. Для цього видано наказ Мінсоцполітики від 10.05.17 р. № 750, яким затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад (далі – Порядок № 750). Форму довідки затверджено постановою правління Пенсійного фонду від 17.01.17 р. № 1-3.
Норми Порядку № 750 стосуються:
• держслужбовців, які на день набрання чинності Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889), тобто на 01.05.16 р., обіймали посади держслужби та мали не менш ніж 10 років стажу на цих посадах. Ідеться про посади, передбачені ст. 25 попереднього Закону від 16.12.93 р. № 3723-ХІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 3723), а також рішеннями Кабміну про віднесення до категорій посад держслужби;
• осіб, які станом на 01.05.16 р. мали не менше 20 років стажу на посадах, віднесених Законом № 3723 та урядовими рішеннями до посад держслужбовців.
Оскільки на сьогодні спеціальний порядок призначення пенсій держслужбовцям скасовано, їх пенсійне забезпечення здійснюється на загальних засадах згідно із Законом від 09.07.03 р. № 1058-ІV «Про загальнообов‘язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон № 1058). А саме: досягнення віку щонайменше 60 років та наявність страхового стажу не менше 15 років. Щоправда, ст. 26 Закону № 1058 містить норму, за якою жінки до досягнення 60 років також мають право на пенсію – ідеться про жінок 1961 року народження і старших після досягнення ними певного віку. Чоловіки набувають права на вищезгадану пенсію при досягненні 62 років (п. 3 постанови КМУ від 14.09.16 р. № 622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб»). До досягнення цього віку вони можуть претендувати на пенсію, якщо народилися в 1955 році та пізніше.
Порядок № 750 передбачає надання довідок про заробіток для призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону № 3723.
У п. 3 Порядку № 750 передбачено, що довідки видаються Мінсоцполітики (особам, останнє місце роботи яких було в держоргані з юрисдикцією, що поширювалась на всю Україну), а також структурними підрозділами соцзахисту населення обласних, районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних рад (іншим особам). Ці самі підрозділи видають довідки тим, хто за останнім місцем роботи служив в органах місцевого самоврядування.
Згадані структури видають довідки за таких обставин:
• держорган ліквідовано без правонаступника;
• останнє місце роботи було в органі, який на час призначення пенсії відсутній або в якому перейменовані (відсутні) посади держслужби.
Звертаємо увагу: при розрахунках до заробітку включаються не всі складові, які отримувала особа в період перебування на посаді держслужби, а лише зазначені в Порядку № 750, а саме:
посадовий оклад і надбавка за ранг у розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого держслужбовця. Ідеться про посади за останнім місцем роботи та обійманою посадою на держслужбі, до яких прирівнюються працівники ліквідованих держорганів (перелік наведено в додатку 1 до Порядку № 750). Так само враховується заробіток осіб, перелік яких міститься в додатку 2 до Порядку № 750 і яким посадові оклади затверджувалися за нормативно-правовими актами, що діяли до набрання чинності Закону № 889 (до 01.05.16 р.);
• надбавка за вислугу років розміром 3 % посадового окладу за прирівняною посадою держслужби за кожен рік стажу, однак не більше 50 % посадового окладу;
премія розміром 10 % посадового окладу за прирівняною посадою;
• грошова допомога до відпустки розміром 1/12 суми розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії;
• надбавка за «таємність» залежно від ступеня секретності інформації (звісно, це стосується осіб, кому така виплата встановлювалася).
Слід підкреслити важливість додатків 1 та 2 Порядку № 750, адже в них, по-перше, міститься відповідне рішення КМУ, за яким свого часу провадилась оплата праці держслужбовців, а по-друге, за їх допомогою можна визначити відповідність посади держоргану до введення в дію Закону № 889 нинішньому стану. Зауважимо, що в додатку 2 до Порядку наведено підстави для визначення заробітку працівників, які з набутям чинності Закону № 889 втратили статус держслужбовця, але мають преференції щодо права на пенсію за Законом № 3723 (з додатком 2 можна ознайомитися на нашому сайті www.balance.ua).
Наприклад, у 1998 році особа обіймала посаду секретаря облдержадміністрації, її заробіток визначався за постановою КМУ від 21.01.93 р. № 35. Згодом посаду було перейменовано спочатку на «керівник апарату держадміністрації», потім на «керівник департаменту, служби».
Нині оплата провадиться за посадою «керівник апарату місцевої держадміністрації» держоргану, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей (див. постанову КМУ від 18.01.17 р. № 15), тому і заробіток для призначення пенсії такому працівникові визначатиметься за цією посадою.
Аналогічні зміни відбулися із посадою начальника підвідділу в складі самостійного відділу управління, департаменту облдержадміністрації, яка відтепер пойменована як завідувач самостійного сектора держоргану, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей.

Джерело: "Баланс-Бюдет" № 30, який виходить з друку 24.07.17 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!