Прийнято Закон про аудит фінзвітності та аудиторську діяльність
Прийнято за основу законопроект № 6016-д «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Законопроектом пропонується визначити правові засади аудиту фінансової звітності, здійснення аудиторської діяльності в Україні та врегулювати відносини, що виникають при її здійсненні.
Проектом також пропонується привести норми національного законодавства у сфері аудиторської діяльності у відповідність із законодавством Європейського Союзу, зокрема із положеннями Директиви № 2006/43/ЄС та Регламенту № 537/2014.
Документом, зокрема:
• уточнено механізм фінансування органу суспільного нагляду, Аудиторської палати (перехід на змішану модель фінансування за рахунок фіксованого внеску (3 МЗП (мінімальні заробітні плати) на фінансування ОСН і 0,3 МЗП – АПУ) та змінної складової (не більше 2 % від суми винагороди за договором з обов’язкового аудиту відповідного суб’єкта);
• приведено у відповідність інші закони щодо визначення вимог до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, у тому числі обов’язковий аудит державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 % акцій належать державі, політичних партій (застосування правил і положень, визначених виключно цим Законом);
• відтерміновано накладення стягнень та зменшено розміри в частині відповідальності аудиторів (з 200 МЗП до 200 НМДГ), а також відтерміновано штрафи в частині відповідальності за неоприлюднення фінансової звітності разом з аудиторським висновком;
• уточнено механізм страхування професійної відповідальності аудиторів, а саме: замість обов’язкового страхування запроваджується страхування цивільно-правової відповідальності, як і вимагає Директива № 2006/43/ЄС;
• уточнено перелік неаудиторських послуг (визначено чіткі обмеження щодо одночасного надання послуг з обов’язкового аудиту і неаудиторських послуг);
• імплементовано вимоги Європейського законодавства в частині атестації аудиторів (уточнено механізм зарахування теоретичних знань особі, яка атестується; вимоги щодо атестації встановлені залежно від досвіду роботи претендента тощо).
За матеріалами офіційного веб-порталу Верховної Ради.
Джерело: https://uteka.ua/.