Уряд спростив процедуру отримання дозволів на здійснення експлуатаційного днопоглиблення в морських портах
Відтепер дозвіл на проведення експлуатаційного днопоглиблення в морських портах видаватиметься Мінприроди один раз і буде безстроковим, якщо паспортні технічні характеристики акваторії порту чи каналу, технологічні рішення та умови виконання робіт є незмінними.
Раніше дозвіл на один і той самий вид робіт потрібно було оформлювати щоразу, коли з’являлася потреба підтримки глибини на належному рівні. Погоджувати його мали 6 різних органів влади та держустанов. У більшості випадків на отримання дозволу потрібно було більше часу, ніж на проведення самих робіт.
Надмірна бюрократизація процедури призводила до того, що експлуатаційне днопоглиблення у морських гаванях України проводилося несвоєчасно. Нововведення покликане усунути затримки, а також підвищити конкурентоздатність портів та їх пропускну спроможність.
«Усунення бюрократичних перепон надасть можливість вчасно проводити роботи, аби підтримувати в належному стані акваторії в морських портах і на підхідних каналах. Крім того, запровадження спрощеної процедури днопоглиблення означає суттєву економію державних коштів і часу. Якщо, наприклад, у 2014 році на отримання дозволу потрібно було мінімум 6 місяців, зараз цей термін скоротиться до одного місяця. Ми розраховуємо на те, що нововведення дозволить створити більш привабливі умови для судно- та вантажовласників», - зазначив заступник Міністра інфраструктури Юрій Васьков.
Спрощення порядку отримання документів для виконання днопоглиблювальних робіт було ініційоване Міністерством інфраструктури та підтримане Мінприроди. Відтепер ця процедура визначається постановою КМУ № 574 «Про внесення змін до Порядку видачі дозволів на проведення робіт на землях водного фонду» від 30.07.2015. Постанова набула чинності з дня опублікування, 15.08.2015.
Довідково
Міністерство інфраструктури України запроваджує комплексну реформу галузі морського транспорту. Одне з ключових завдань відомства – залучення інвестицій у портову галузь. Для цього у відомстві склали перелік інвестпроектів у морських портах, який вже продемонстровано потенційним інвесторам в Україні, США та ЄС.
У червні підписано меморандуми про намір французької The Soufflet Group інвестувати в Іллічівськийпорт, у серпні – з АрселорМіттал Кривій Ріг та Cargill. Серед інших завдань Міністерства – підвищення конкурентоспроможності та покращення умов ведення бізнесу в портах, а також мінімізація корупції. Для досягнення цих цілей у відомстві розробили низку заходів з дерегуляції в портах, що вже отримала схвалення Кабміну. Серед запроваджуваних ініціатив – скорочення кількості процедур у портах та задіяних контролюючих органів, запровадження електронного документообігу та автоматизованого радіологічного контролю, скасування обов’язкового контролю ізольованого баласту. З метою залучення транзитних вантажопотоків Міністерство ініціювало експеримент зі зниження портових зборів на 50% для транзитних вантажів. Відповідний проект Наказу проходить погодження з центральними органами влади.