Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Первинка сільгосппідприємства: складаємо без помилок. Читайте у свіжому номері!

20 лютого 2017 р.

Пропонуємо до уваги анонс публікацій «БАЛАНС-АГРО», 2017, № 7. Наш спецвипуск присвячено актуальним аспектам документування найпоширеніших господарських операцій на сільськогосподарських підприємствах. При цьому акцент зроблено на специфіку саме аграрної галузі.

Первинні документи: правила оформлення
Як відомо, документування є першим етапом бухгалтерського обліку. Без належно оформленого документа не може бути бухгалтерського запису, а, власне, від цього залежать повнота та достовірність облікової інформації. Щоб зрозуміти, як правильно складати первинні документи, які підтверджують факт здійснення госпоперації, ми систематизували основні вимоги до їх складу та оформлення відповідно до діючого законодавства.

Застосування типових та спеціалізованих форм первинних документів на сільгосппідприємстві
У своїй діяльності сільгосппідприємства мають право застосовувати як типові, так і спеціалізовані форми первинних документів. Або ж можна розробити бланки самостійно. Для того щоб ви могли визначитися, які форми доцільніше застосовувати та в яких випадках, у цій статті висвітлено їх особливості та наведено порівняльну характеристику. Це допоможе сформувати оптимальний графік документообороту відповідно до специфіки діяльності кожного сільгосппідприємства.

ТТН для сільгосппідприємств
ТТН – обов'язковий первинний документ, на підставі якого здійснюють автоперевезення вантажів. Однак у практичній діяльності аграрних підприємств, які здійснюють перевезення тварин та птиці, виникає запитання, як правильно заповнити цей документ (зокрема, у частині опису відправленого та прийнятого вантажу). Із цієї статті ви дізнаєтесь про основні вимоги та правила складання товарно-транспортних документів сільгосппідприємствами, форми та порядок застосування спеціалізованих товарно-транспортних накладних при перевезенні тварин, а також відповідальність за складання транспортної документації.

Закупівля тварин у фізосіб: документуємо коректно
Купуючи ВРХ, свиней та ін. у населення (фізосіб), сільськогосподарське підприємство має подбати про наявність відповідних документів, які б підтверджували ветеринарний стан тварин, а також на підставі яких можна відобразити операції з придбання в обліку. Про документування закупівлі тварин у фізосіб розповімо в цій консультації.

Акти наданих послуг: способи складання
Кожний бухгалтер оформляв сам або отримував від контрагентів підприємства документи, які підтверджували факт надання/отримання тих чи інших послуг. Єдиної (типової) форми первинного документа для таких випадків немає. Це призвело до того, що варіантів його складання на практиці придумано безліч. Але чи всі вони відповідають нормам діючого законодавства? Про вимоги до актів здавання-приймання наданих послуг та правила їх заповнення в різних господарських ситуаціях читайте в цій консультації.

Відрядження: документальне оформлення
Затрати на відрядження працівника включаються до складу податкових витрат підприємства на підставі первинних документів, якщо їх оформлено правильно. У цій статті розглянемо порядок оформлення наказу про відрядження, кошторису витрат, граничні строки видачі/повернення підзвітних сум, а також строки та особливості складання та подання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.

Касова первинка в окремих сільгоспопераціях
Касова первинка традиційно є об’єктом пильної уваги з боку контролюючих органів. А для підприємства це означає, що в питаннях документування касових операцій дрібниць бути не може. Основні правила формування касової документації викладено в Положенні про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженому постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637. Тому в цій консультації зупинимося на актуальних і дискусійних моментах заповнення касових документів сільгосппідприємствами в окремих практичних ситуаціях.

Бухгалтерська довідка: форми та випадки оформлення
Найчастіше за допомогою бухгалтерської довідки здійснюють виправлення бухгалтерських помилок, хоча це не єдиний випадок, коли використовують такий документ. Тож з'ясуймо, у яких випадках потрібно складати бухгалтерську довідку та як правильно її оформити.

Довіреність на отримання ТМЦ
Довіреність складається для отримання ТМЦ від іншого підприємства через підзвітну особу. Також за нею здійснюють повернення цінностей з відповідального зберігання або після ремонту. Незважаючи на те що Інструкція, затверджена наказом Мінфіну від 16.05.96 р. № 99, втратила чинність, оформлення довіреності залишається актуальним і сьогодні. Із цієї статті ви дізнаєтеся про вимоги до довіреності на отримання ТМЦ, а також порядок її складання та посвідчення.

Зберігання первинних документів
Первинні документи є основою бухобліку, тому дуже важливо їх правильно зберігати, здавати в архів і знищувати. Законодавство покладає на підприємство обов'язок із забезпечення належного зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку протягом установлених строків. За недотримання цих правил передбачено заходи відповідальності. Про організаційні аспекти процесу зберігання первинних документів підприємства, строки зберігання первинної документації та правила архівування читайте в цій консультації.

Знищення документів: як правильно здійснити
Здавалося б, знищення документів, строк зберігання яких вичерпався, – справа нескладна. Однак, наскільки законним є алгоритм? Пам'ятайте: кожен документ підлягає зберіганню та знищенню в чітко визначеному порядку. Про те, коли та як правильно знищувати первинні документи, а також як відобразити витрати на знищення документації в бухобліку, поговоримо в цій консультації.

Ви ще не передплатили видання «БАЛАНС-АГРО» на 2017 рік?
Зробіть це зараз!

•    за телефонами: (044) 521-03-95, (056) 370-44-25, (067) 544-19-29;
•    електронною поштою product@balance.ua

З нами завжди є рішення!

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!