Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

У податкової запит – у платника запитання

September 22, 2014

Державна податкова інспекція (далі – ДПІ) може надіслати суб`єктові господарювання запит про подання інформації та її документального підтвердження (далі – запит). Про те, як треба діяти, якщо ви отримали запит із ДПІ, ми вже розповідали (див. «БАЛАНС», 2013, № 74, с. 30 і № 84, с. 36). Але реальні ситуації породжують нові запитання, які вимагають відповіді.

1) Ми отримали запит, у якому ДПІ вимагає подати інформацію з підтвердними документами про відносини з контрагентом і надалі без запиту подавати таку інформацію щомісячно. Чи правомірні дії податкової?

Ні, неправомірні. У цьому випадку ДПІ вимагає від вас періодичного подання інформації. Але відомості про контрагента – це не та інформація, яку платник податків зобов`язаний подавати періодично. Пояснимо детальніше.

ДПІ має право отримувати від суб`єктів господарювання інформацію періодично або у відповідь на окремий письмовий запит. При цьому періодично подається та інформація, яка:

- зазначена в податкових деклараціях, розрахунках та інших звітних документах;

- міститься в копіях документів, поданих в електронній формі великими платниками податків, з обліку доходів і витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань); у первинних документах, що ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, у фінансовій звітності та в інших документах, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків;

- відображена у звітності, пов`язаній із застосуванням РРО та розрахункових книжок.

Така інформація, як ми знаємо, подається не на запит ДПІ, а згідно із законодавством: у встановлені строки за кожен звітний період.

А для направлення платникові письмового запиту про подання інформації у ДПІ повинні бути конкретні підстави. Проте ці норми не дають ДПІ права одним запитом вимагати від платника податків подання щомісячної інформації.

Тобто за наявності підстав ДПІ має право кожного місяця звертатися до вас з окремим запитом про подання необхідних відомостей і документів.

2) На запит ДПІ ми подали потрібну інформацію з підтвердними документами. Через деякий час співробітник ДПІ телефоном повідомив, що треба повторно подати цю інформацію та документи, причому без направлення нового запиту. Він пояснив, що вони не можуть використовувати раніше подані нами відомості. На запитання: «Чому?» було надано відповідь: «Із різних причин». Чи зобов`язаний суб`єкт господарювання подавати інформацію та документи повторно без отримання нового запиту?

Ні, не зобов`язаний. Пунктом 73.3 ПК не передбачено:

- подавати інформацію та документи за телефонним дзвінком співробітника ДПІ;

- подавати повторно одну й ту саму інформацію та документи, якщо з будь-яких причин ДПІ не може використовувати вже отриману інформацію та документи.

Звісно, із власної волі ви можете надати ДПІ таку «люб`язність», ніхто вам не забороняє. Але при цьому краще попросіть їх надіслати повторний запит.

Більше відповідей на запитання див. у журналі „БАЛАНС„ від 22.09.14 р. №77-78.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!