Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Огляд податкового законодавства за 14-20 грудня 2015 року

22 грудня 2015 р.

Законопроект на підтримку вітчизняної нафтохімічної галузі

11 грудня 2015 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з імпорту сировини для виробництва етилену» за № 3633.

Законопроектом пропонується:

  1. Доповнити перелік операцій, звільнених від оподаткування ПДВ, операціями із ввезення на митну територію України важких та легких дистилятів, скраплених газів, які в подальшому мають використовуватися для виробництва етилену;
  2. Встановити, що у випадку нецільового використання ввезених дистилятів та скрапленого газу, платник зобов’язаний буде збільшити грошове зобов’язання на суму несплаченого ПДВ при їх ввезенні, а також сплатити пеню;
  3. Для реалізації вищезазначеного положення, тобто для здійснення контролю за цільовим використання ввезених дистилятів та скрапленого газу, встановити податкові пости на підприємствах, що здійснюють виробництво етилену.

Необхідність вказаного законопроекту обумовлена слабкістю вітчизняної нафтохімічної галузі, зокрема з виробництва полімерів, сировина для якого є переважно імпортною.

 

Нардепи дали поштовх для запровадження нульової декларації

17 грудня 2015 року у Верховній Раді України народними депутатами Луценко Ю.В. та Кірш О.В. був зареєстрований Проект Закону «Про нульову декларацію» за № 3661. Законопроектом пропонується фактично оголосити податкову амністію для осіб, що добровільно задекларували свої доходи, майно та майнові права, одержані в наслідок порушення податкового, валютного законодавства, та сплатили грошові зобов’язання з них. У випадку їх декларування, ці доходи визнаються такими, що одержані без порушення відповідного законодавства.

Даний законопроект був зареєстрований в пакеті з іншими супроводжуючими проектами, зокрема «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо нульової декларації» та «Про внесення зміни до статті 29 Бюджетного кодексу України щодо податку за декларування доходів, майна, майнових прав суб’єктами подання нульової декларації» за № 3662 та 3663 відповідно.

Розглянемо більш детально зміни, що пропонуються зазначеним пакетом законопроектів.

Внесення змін до Податкового кодексу України.

Пропонується терміном на 2 роки з дня набрання чинності Законом «Про нульову декларацію» запровадити новий податок за декларування доходів, майна та майнових прав у нульовій декларації.

Платники податку

Суб’єкти подання нульової декларації, , які відповідно до Закону «Про нульову декларацію» задекларували доходи, інше майно, майнові права.

Об’єкт оподаткування

Доходи, майно, майнові права, зазначені у нульовій декларації платника податку. Зазначені об'єкти звільняються від оподаткування іншими податками на строк протягом 2 років з дня набрання чинності Законом «Про нульову декларацію»

Ставки податку

Залежать від розміру задекларованого доходу, вартості майна, майнових прав і встановлюють в наступних розмірах:

Вартість об’єкта оподаткування

Ставка податку

До 25 млн. грн

1%

Від 25 до 50 млн. грн

2%

Від 50 до 75 млн. грн

3%

Від 75 до 100 млн. грн

4%

Від 100 млн. грн

5%

Порядок обчислення та сплати податку

Нарахування та сплата податку здійснюється платниками самостійно протягом 2 років з дня набрання чинності Законом «Про нульову декларацію»

Внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Пропонується звільнити від адміністративної відповідальності суб’єкта подання нульової декларації за наступні правопорушення:

  1. порушення правил про валютні операції;
  2. ухилення від повернення виручки в іноземній валюті;
  3. незаконне відкриття або використання за межами України валютних рахунків;
  4. порушення порядку подання декларації про доходи та введення обліку доходів та витрат;
  5. порушення законодавства з фінансових питань;
  6. порушення законодавства про ЄСВ.

При цьому за вищезазначені правопорушення пропонується звільняти лише за умови, що вони вчинені стосовно об’єктів, зазначених у нульовій декларації платника податку.

Відповідальність до платника за вищезазначені правопорушення може бути застосована протягом 1 року з дня завершення строку дії податку за декларування доходів, майна та майнових прав у нульовій декларації.

Внесення змін до Кримінального кодексу України.

Встановити що дії особи, яка подала нульову декларацію та на яку, відповідно до приписів Закону «Про нульову декларацію» поширюється режим звільнення від юридичної відповідальності, не можуть розглядатися як ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) та єдиного соціального внеску.

Проектом Закону передбачено також внесення відповідних змін до Кримінального процесуального, Цивільного процесуального кодексів України, Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю».

Запровадження вказаного законопроекту має сприяти детінізації значної частини доходів, що в свою чергу призведе до поліпшення умов розвитку держави. Варто зазначити, що дана ініціатива знайшла свою підтримку не лише у нардепів, а й у голови Нацбанку Валерії Гонтарєвої:

«Весь наш бизнес в оффшорах – так страна была построена… Если мы хотим сделать либерализацию нашего валютного законодательства, то нам нужны какая-то амнистия капитала, нулевые декларации…», - зазначила вона.  

Пропозиції щодо покращення інвестиційного клімату в Україні

11 грудня 2015 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону «Про внесення змін до статті 141 Податкового кодексу України щодо сприяння інвестиціям» за № 3641.

Законопроект спрямований на збільшення обсягу інвестицій у розвиток новостворених підприємств, шляхом часткового звільнення від сплати податку на прибуток підприємств, що запроваджують та втілюють в життя інвестиційні проекти. Для реалізації зазначеної мети, пропонується доповнити статтю 141 Податкового кодексу України окремим пунктом, що визначатиме особливості оподаткування інвестиційних проектів.

Зупинимося детальніше на запропонованих змінах:

1. Інвестиційний проект, що запроваджується підприємством має відповідати наступним критеріям:

Запроваджується у галузі

Загальна вартість проекту

К-сть створених робочих місць

Середня заробітна плата

Термін запровадження

Визначеній відповідним органом місцевого самоврядування як пріоритетна

Більше 10 000 мін. зар. п.

Більше 30

Не менше 3 мін. зар. п.

Більше 5 років

2. Звільнення від сплати податку на прибуток здійснюється в таких розмірах:

Стадія реалізації інвестиційного проекту

Сума податку, що підлягає сплаті (у відсотках до всієї суми нарахованого податку)

1 рік реалізації

10 % 

2 рік реалізації

15 %

3 рік реалізації

20 %

4 рік реалізації

30 %

5 рік реалізації

40 %

після 5 років реалізації

100 %

 

3. Право на часткове звільнення від сплати податку підприємства – платника надається органу місцевого самоврядування.

Прийняття вказаного законопроекту обумовлюється гострою необхідністю покращення інвестиційного клімату в Україні та створення нових робочих місць. Звичайно, це має бути здійснено за участі держави у створенні сприятливих умов для інвестицій. Одним із невід’ємних елементів такої участі і є податкова підтримка різноманітних інвестиційних проектів, в першу чергу спрямованих на створення нових робочих місць.

Цей законопроект пов’язаний з іншим – «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування місцевих бюджетів та сприяння інвестиціям» за № 3640 від 11 грудня 2015 року. Ним пропонується збільшити обсяг надходжень з податку на прибуток до складу загального фонду бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад з 10 % до 30 %.

 

Роз’яснення Державної фіскальної служби України

Стосовно якого податку

Позиція податківців

Назва листа

Оподаткування ПДВ

Сплата реорганізованим державним підприємством морського транспорту земельного податку та отримання компенсації від платника податку Б за понесені витрати зі сплати земельного податку не може розцінюватись як операція з постачання послуг для цілей оподаткування податком на додану вартість. Кошти, які надійшли платнику податку А у вигляді компенсації з оплати земельного податку, до бази оподаткування не включаються та податком на додану вартість не оподатковуються.

Лист ДФСУ № 25679/6/99-99-19-03-02-15 від 01.12.2015 р. щодо включення до бази оподаткування ПДВ отриманої від платника податку компенсації земельного податку

Якщо перша подія (отримання від нерезидента попередньої оплати) відбулася до реєстрації підприємства – постачальника платником ПДВ, то податкове зобов'язання з ПДВ за такою операцією (у частині отримання попередньої оплати) не нараховується. У разі якщо підприємство – постачальник після отримання попередньої оплати вартості послуг зареєструвалось платником ПДВ і фактичне постачання послуг відбувається після дати реєстрації такої особи платником ПДВ, то податкові зобов’язання з ПДВ за фактом постачання таких послуг не виникають, оскільки факт постачання таких послуг є другою подією для цілей оподаткування ПДВ.

Лист ДФСУ № 25674/6/99-99-19-03-02-15 від 01.12.2015 р. щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг на митній території України нерезиденту у разі, коли перша подія (отримання попередньої оплати) відбулася до реєстрації підприємства - постачальника платником ПДВ, а фактичне надання послуг (дата підпису акта виконаних робіт) нерезиденту – після реєстрації платником ПДВ підприємства – постачальника

Платник податку – замовник об’єкта житлової нерухомості має право на коригування первісної вартості такого об’єкта на суму сплаченого підряднику податку на додану вартість за умови належного коригування (зменшення) податкового кредиту на суму податку на додану вартість, нарахованого при здійсненні зазначених операцій.

Лист ДФСУ № 25585/6/99-99-19-03-02-15 від 30.11.2015 р. щодо нарахування податкових зобов’язань з ПДВ у разі, якщо новозбудоване житло починає використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування ПДВ, включення таких сум ПДВ до первісної вартості готового новозбудованого житла

Якщо після здійснення операції з постачання товарів/послуг покупець таких товарів послуг втрачає статус платника податку на додану вартість, така особа втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його реєстрації платником податку, а тому відсутні підстави для складання розрахунку коригування на такого покупця.

Лист ДФСУ № 11145/Б/99-99-19-03-02-14 від 27.11.2015 р. щодо порядку складання розрахунку коригування до податкової накладної, якщо на дату повернення товарів покупець таких товарів втрачає статус платника податку на додану вартість

Сплата платником Б екологічного податку та отримання компенсації від платника А за понесені витрати зі сплати екологічного податку не є операцією з постачання послуг для цілей оподаткування податком на додану вартість. Таким чином, кошти, які надійшли платнику Б у вигляді компенсації з оплати екологічного податку, до бази оподаткування не включаються та податком на додану вартість не оподатковуються.

Лист ДФСУ № 25294/6/99-99-19-03-02-15 від 27.11.2015 р. щодо оподаткування податком на додану вартість сум екологічного податку

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за той звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.

Лист ДФСУ № 25331/6/99-99-19-03-02-15 від 27.11.2015 р. щодо періоду включення сум ПДВ до складу податкового кредиту при отриманні на митній території України послуг від нерезидента

Діючим законодавством не передбачено перенесення від’ємного значення до системи електронного адміністрування ПДВ по уточнюючих розрахунках.

 

Лист ГУ ДФС у Миколаївській області № 3130/10/14-29-15-01-10 від 14.12.2015  щодо перенесення від’ємного значення до системи електронного адміністрування ПДВ по уточнюючому розрахунку

Оподаткування ПДФО

Дохід, отриманий від продажу (обміну) житлового будинку або його частини, включаючи земельну ділянку, на якій розташовано такий об'єкт, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці, за умови перебування таких об’єктів у власності більше трьох років, оподаткуванню не підлягає. Водночас, при здійсненні протягом звітного податкового року продажу інших земельних ділянок, які перебувають у власності понад три роки, отриманий дохід підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною пунктом 167.2 статті 167 Кодексу, виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче експертної грошової оцінки такої земельної ділянки.

Лист ДФСУ № 11402/Ц/99-99-17-02-03-14 від 04.12.2015 р. щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб операцій з відчуження нерухомого майна

Оподаткування податком на прибуток

З 01 січня 2015 року після внесення змін до Кодексу Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» відокремлені підрозділи юридичної особи не є платниками податку на прибуток. Починаючи з податкових звітних періодів 2015 року, головне підприємство (юридична особа), яке має у складі відокремлені структурні підрозділи, визначає податкове зобов’язання з податку на прибуток у податковій декларації в цілому по платнику податку – юридичній особі з урахуванням показників діяльності структурних підрозділів. При цьому податок на прибуток сплачується головним підприємством за його місцезнаходженням.

Лист ДФСУ № 26438/6/99-95-42-03-15 від 11.12.2015 р. щодо сплати податку на прибуток структурними підрозділами юридичних осіб

Оподаткування акцизним податком

Якщо Товариство сплатило до бюджету акцизний податок з реалізації та ПДВ у завищених розмірах, то відповідно до пункту 50.1 Кодексу воно має право або надіслати уточнюючий розрахунок та відкоригувати податкові зобов’язання за періоди, у яких виявлено факт помилки, або відкоригувати податкові зобов’язання у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено помилки. При цьому штрафна санкція не застосовується, оскільки факту заниження податкового зобов’язання не відбулося.

Лист ДФСУ № 26231/6/99-99-19-03-03-15 від 08.12.2015 р. стосовно розрахунку акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами

Платниками акцизного податку з роздрібних продажів є суб’єкти господарювання, які фактично здійснюють операції з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, зокрема нафтопродуктами.

Лист ДФСУ № 26229/6/99-99-19-03-03-15 від 08.12.2015 р. щодо оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу операцій з реалізації підакцизних товарів, зокрема нафтопродуктів

Відповідно до пункту 6 розділу V Порядку заповнення декларації акцизного податку, додаток 6 заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів із обов’язковим зазначенням відповідного коду за КОАТУУ. Отже, якщо реалізація підакцизних товарів здійснюється товариством на території двох адміністративно-територіальних одиниць (м. Буча та м. Ірпінь), то до декларації акцизного податку подаються два додатки 6 для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів із обов’язковим зазначенням відповідного коду за КОАТУУ.

Лист ДФСУ № 26228/6/99-99-19-03-03-15 від 08.12.2015 р. щодо порядку декларування акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів

З метою отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, призначеного в якості сировини для виробництва алкогольних напоїв (крім виноматеріалів), суб'єкт господарювання – виробник зобов'язаний сплатити податок або подати контролюючому органу за своїм місцезнаходженням податковий вексель, який є забезпеченням виконання зобов'язання такого платника у строк до 90 календарних днів, починаючи з дня видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції. Сума податку, на яку погашається вексель, визначається виходячи з фактично отриманої кількості спирту (згідно з Актом) та ставок податку на готову продукцію, зменшується на суму податку, розраховану виходячи з фактично втраченої кількості спирту етилового при транспортуванні та зберіганні, у процесі виробництва готової продукції в межах норм, затверджених у встановленому порядку, а також фактично повернутого невиправного браку. Розрахунок суми зменшення податку проводиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Лист МГУ ДФС – Центрального офісу з ОВП від 01.12.2015 №26238/10/28-10-06-11 щодо порядку сплати та нарахування акцизного податку з виробництва алкогольних напоїв

Оподаткування платою за землю

До моменту укладання та реєстрації договору оренди земельних ділянок, на яких розташовано придбане нерухоме майно, нарахування та сплата орендної плати здійснюється орендарем земельних ділянок відповідно до діючого укладеного договору оренди цих земельних ділянок.

Лист ДФСУ № 25178/6/99-99-15-03-02-15 від 25.11.2015 р. «Щодо справляння орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, на яких розташовано придбане нерухоме майно»

Нормами Кодексу не передбачено пільг зі сплати орендної плати за землю.

 

Лист ДФСУ № 25565/6/99-99-15-03-02-15 від 30.11.2015 р. «Щодо звільнення банку від сплати орендної плати за земельні ділянки на період проведення антитерористичної операції»

Адміністрування податків та зборів

З моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи, державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття, та проведення контролюючими органами відповідних заходів, визначених зазначеними Порядками, новоутворена юридична особа набуває цивільну правоздатність і цивільну дієздатність щодо виконання функцій, пов’язаних з нарахуванням, сплатою податків та погашенням податкового боргу.

Лист ДФСУ № 11597/Х/99-99-23-05-15 від 11.12.2015 р. щодо практичного використання окремих норм чинного законодавства

Єдиного податку

  1. Якщо при здійсненні операції з продажу основного засобу юридична особа – платник єдиного податку третьої групи у звітному періоді (кварталі) отримує частину договірної вартості проданого основного засобу, то до складу доходу такого платника включається фактично отримана сума коштів на дату її отримання, якщо основний засіб використовувався платником менше року. Якщо основний засіб використовувався платником більше року, то до складу доходу включається позитивна різниця між отриманою сумою (частиною договірної вартості) та добутком залишкової балансової вартості основного засобу і результатом ділення цієї частини на договірну вартість.
  2. Укладення договору переуступки прав вимоги боргу юридичними особами – платниками єдиного податку третьої групи є механізмом розрахунку по правочину купівлі-продажу товарів (робіт, послуг) не у грошовій формі, а отже не дає права суб’єкту господарювання застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку і звітності.

Лист ДФСУ № 25434/6/99-99-15-03-01-15 від 27.11.2015 р. «Щодо неоднозначного тлумачення законодавства при застосуванні спрощеної системи оподаткування (оподаткування операції продажу основних фондів, право на застосування спрощеної системи оподаткування)»

 

Джерело: http://uteka.ua/channels_store/publication/Oglyad-podatkovogo-zakonodavstva-za-14-20-grudnya-2015-roku-12277

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!