Про повноваження комісії (уповноваженого) із соцстрахування підприємства при призначенні матеріального забезпечення
Згідно ч. 3 ст. 30 Закону України Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 року № 1105 рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації.
Відповідно до п. 3.1.1 Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації від 23.06.2008 № 25 (далі - Положення № 25) комісія (уповноважений) із соціального страхування приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення - допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), вагітності та пологах, на поховання і передає його роботодавцю для проведення виплат, здійснення розрахунків тощо. Приймає рішення про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково). Перевіряє правильність видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.
Поряд з цим, комісія із соціального страхування має право звертатися за необхідності до Фонду щодо перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам відповідно до абз. 3 п. 2.1 Положення № 25.
Згідно з абз. 4 п. 2.1 Положення № 25 комісія перевіряє дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності.