Мінфін удосконалив процедури адміністративного оскарження для платників податків
25 листопада вступив в силу наказ Міністерства фінансів № 849 щодо Порядку оформлення і подання скарг платників податків та їх розгляду органами ДФС.
Головна мета Мінфіну - зробити співпрацю ДФС та платників податків максимально відкритою та ефективною. Саме тому Мінфін ініціював розробку відповідного наказу. При цьому процес створення документу був максимально відкритим. Кожен бажаючий міг надіслати свої пропозиції та безпосередньо вплинути на процес.
В чому суть?
Для того щоб підвищити прозорість та ефективність процесу розгляду скарг, Мінфін запропонував удосконалити процедуру оскарження платниками податків рішень органів ДФС.
Що це дає?
Функціонування цього механізму підвищить довіру платників до процедури апеляційного оскарження, зменшить кількість судових спорів, а відповідно, витрати платників та держави в судовому процесі. Це також підвищить прозорість розгляду скарг, а також гарантуватиме реалізацію прав платників податків.
Додаткова інформація:
Прозорість процесу гарантується правом платника податків:
• заявляти клопотання про:
- відкритий розгляд скарги;
- присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації;
• здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, відеозйомки, звукозапису;
• ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів.
При цьому контролюючий орган нижчого рівня зобов'язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня (що розглядає скаргу), в електронній або письмовій формі всі документи, що стосуються розгляду скарги. Це позбавить платників необхідності “шукати” матеріали справи по різним інстанціям розгляду скарги в ДФС.
Важливим є запровадження додаткових інструментів гарантування об’єктивності розгляду скарги:
- у розгляді скарги тепер мають право приймати участь представники Мінфіну, Державної регуляторної служби та представники Ради бізнес-омбудсм ена;
- крім того, позиція таких осіб та мотиви не врахування такої позиції (якщо вона не була врахована) повинні бути вказані у рішенні за результатами розгляду скарги.