Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

ДФС про заповнення податкової накладної за щоденним підсумком

30 листопада 2015 р.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг за готівку особам, що не зареєстровані платниками ПДВ, розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), такий постачальник може складати податкові накладні за щоденними підсумковими операціями (якщо попередньо не були складені податкові накладні на ці операції).

У відповідних графах при заповненні податкової накладної дотримання вимог Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96 є обов'язковим.

У разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у рядку "Особа (платник податку) - покупець" зазначається "Неплатник", а у рядку "Індивідуальний податковий номер покупця" відображається умовний ІПН "100000000000".

Заповнення граф 5.1 та 5.2 податкової накладної.

У разі якщо вартість послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, то у графах 5.1 та 5.2 податкової накладної зазначаються одиниці виміру (умовне позначення і код) згідно з КСПОВО.

У разі якщо послуга, що надається, не має одиниці обліку, у графі 5.1 зазначається "послуга", а графа 5.2 не заповнюється.

Заповнення граф 3 та 4 податкової накладної.

До розділу I податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

- до графи 3 - номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця);

- до графи 4 - код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Графа 4 заповнюється у разі постачання підакцизних товарів та товарів ввезених на митну територію України, на всіх етапах постачання таких товарів.

Код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається суцільним порядком без будь-яких розділових знаків (пробілів, крапок тощо).

В графі 3 "Номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця)" вказується та номенклатура товарів, яка була реалізована.

Можливості вказати у графі 3 "Товари в асортименті" не передбачено.

Заповнення граф 6 та 7 податкової накладної.

До розділу I податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

- до графи 6 - кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;

- до графи 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість.

Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

У разі складення податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається "1".

У разі складення податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число "0,5".

Коригування при поверненні товарів покупцями.

При поверненні покупцем (кінцевим споживачем) товарів, повернуті такому покупцю кошти з урахуванням ПДВ враховуються у щоденних загальних підсумках, які фіксуються у Z-звітах (касових звітах), податкових накладних, складених на підставі таких звітів.

Тому, до податкової накладної, складеної за щоденним підсумком операцій з постачання товарі за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), з урахуванням повернення покупцю (кінцевому споживачу) коштів, якщо таким покупцем товар повернуто, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників не складається.

Якщо до моменту складання продавцем зведеної податкової накладної відбулась зміна податкових зобов'язань продавця у зв'язку з повернення покупцю коштів за непоставлені товари (послуги) або повернення покупцем товарів, суми ПДВ в зведеній податковій накладній таким продавцем зазначаються загальною сумую, що відповідає фактичній сумі поставлених покупцю товарів (послуг).

При цьому розрахунок коригування до такої податкової накладної не складається.

Зменшення суми податкових зобов'язань платника податку - постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов'язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.

Отже, якщо товари/послуги не платнику ПДВ поставлені не були, то у разі зміни номенклатури таких товарів/послуг постачальник розрахунок коригування не складає.

Оскільки у разі здійснення операцій з поставки товарів/послуг неплатнику податку на додану вартість у полі "Особа (платник податку) - покупець" податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної (у разі повернення товарів) вказується вираз "Неплатник", то і в графі 2 таблиці 1 додатка 1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)" до податкової декларації з ПДВ слід також зазначити вираз "Неплатник".

При цьому у графі 3 такої таблиці вказується умовний ІПН "100000000000".

Враховуючи вище викладене, чинним законодавством не передбачено у графі 3 "Номенклатура постачання товарів/послуг продавця" вказувати вираз "Товари/послуги в асортименті".

Лист ДФС від 26.11.15 р. № 26014/10/28-10-06-11.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!