Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Відповідальність за порушення правил обігу пального

January 26, 2022

За порушення правил обігу пального законодавством, зокрема п. 117.3, ст. 120-2, 128-1, п. 228.3 Податкового кодексу (далі – ПК), ст. 164 КУпАП, ст. 17 Закону від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва й обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) передбачено фінансові санкції у вигляді штрафів (див. таблицю).

Зверніть увагу: мораторій на штрафи, встановлені п. 52-1 підрозд. 10 розд. ХХ ПК до кінця дії карантину (наразі до 30.03.2022), не поширюються на порушення вимог законодавства в частині:

  • обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
  • цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
  • обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильни­ками;
  • здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
  • здійснення суб’єктами господарювання (далі – СГ) операцій із реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку.

Санкції за недотримання правил обігу пального


з/п

Суть правопорушення

Розмір санкції

Норма законодавства

1

2

3

4

Фінансова відповідальність

1

Виробництво пального без наявності ліцензії

1 млн грн

Ст. 17
Закону
№ 481

2

Оптова торгівля пальним або зберігання пального без ліцензії

500 тис. грн

3

Роздрібна торгівля без наявності ліцензії

250 тис. грн

4

Надання послуг зі зберігання пального та/або реалізація пального іншим СГ на підставі ліцензії на зберігання пального, отриманої за спрощеною процедурою

500 тис. грн

5

Здійснення СГ операцій із реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку

100 % вартості
реалізованого пального

П. 117.3 ПК

6

Порушення платниками акцизного податку граничних строків реєстрації перших примірників акцизних накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – АН, РК, ЄРАН), установлених ст. 231 ПК, або відсутність їх складання чи реєстрації в ЄРАН, що виявлено за результатами проведення документальної перевірки*

У разі порушення строку реєстрації або її відсутності загалом:

– до 15 к. д.** – штраф у розмірі 2 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених в АН/РК, або 2 % суми акцизного податку з обсягів пального, на які не складені чи не зареєстровані АН;

– від 16 до 30 к. д. – 10 % указаної суми;

– від 31 до 60 к. д. – 20 %;

– від 61 до 90 к. д. – 30 %;

– на 91 к. д. та більше – 40 %

П. 120-2.1 ПК

* Для визначення штрафних санкцій за п. 120-2.1 та 120-2.2 ПК слід розрахувати суму акцизного податку. Для цього треба знати ставку, установлену на дату реалізації пального, та курс НБУ, що діє на перший день кварталу, у якому здійснюється реалізація пального.
** Календарні дні.

7

Відсутність із вини платника акцизного податку реєстрації першого примірника АН/РК в ЄРАН після спливу 10 к. д. із дня отримання податкового повідомлення-рішення про застосування штрафу за п. 120-2.1 ПК*

50 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник зобов’язаний скласти таку АН/РК

П. 120-2.2 ПК

8

Відсутність із вини платника акцизного податку реєстрації другого примірника АН/РК в ЄРАН протягом понад 120 к. д. після дати, на яку платник зобов’язаний скласти АН/РК

2 % вказаної вище суми

* У разі реєстрації першого примірника АН/РК в ЄРАН, за відсутність яких до платника було застосовано штраф, передбачений п. 120-2.1 або 120-2.2 ПК, штрафи за порушення граничних строків реєстрації цього примірника, установлені п. 1202.1 ПК, не накладаються.

9

Переміщення та/або зберігання пального з використанням транспортного засобу (далі – ТЗ), не вказаного в АН, зареєстрованих у ЄРАН, складених на операції, під час здійснення яких пальне переміщується та/або зберігається у таких ТЗ, або в заявках на переміщення пального ТЗ, що не є акцизним складом (далі – АС) пересувним, а також реалізація із них пального

Податкова тимчасово, до винесення рішення судом, вилучає з вільного обігу таке пальне, ТЗ, ємності та обладнання, що використовувалися для його зберігання/реалізації, та подає відповідні матеріали до суду
для винесення постанови про їх вилучення у дохід держави (конфіскацію)

П. 228.3 ПК

10

Зберігання або реалізація на митній території України пального на АС, не зареєстрованому в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ)

11

Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарі рівнеміра на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на АС, та/або витратоміра в місці відпуску пального наливом з АС

20 тис. грн за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір, місце відпуску пального наливом з АС.

Штраф за повторне порушення протягом року – 50 тис. грн*

П. 128-1.1 ПК

* Такі штрафи застосовуються до розпорядників АС, на території яких розташовані резервуари (крім розпорядника АС, який до 01.07.2019 не підпадав під визначення платника акцизного податку згідно із п. 212.1 ПК), у порядку, передбаченому п. 18 підрозд. 5 розд. ХХ ПК. А саме: якщо місткість резервуару:
– перевищує 20 тис. м3 – із 01.07.2019;
– становить від 1 тис. м3 до 20 тис. м3 – із 01.10.2019;
– становить до 1 тис. м3 – із 01.04.2020.
Незалежно від загальної місткості резервуару ці штрафи накладаються на розпорядника АС, який до 01.07.2019 не підпадав під визначення платника акцизного податку згідно із п. 212.1 ПК, а також на вітчизняні підприємства, які провадять діяльність із перероблення нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх перероблення в готову продукцію (пальне), із 01.07.2020.

12

Відсутність із вини платника податку реєстрації АС у СЕАРП та СЕ платником податку – розпорядником АС

1 млн грн.

Штраф за повторне порушення протягом року – 2 млн грн

П. 128-1.2 ПК

13

Незабезпечення з вини розпорядника АС своєчасного передання до ДПС електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяги обігу пального

1 тис. грн за кожний не переданий до ДПС електронний документ

П. 128-1.3 ПК

Адміністративна відповідальність

14

Провадження діяльності без отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності, що підлягає обов’язковому ліцензуванню (зокрема, діяльності, пов’язаної із пальним)

Штраф у розмірі від 1 700 до 3 400 грн із конфіскацією пального і грошей, отриманих унаслідок такої діяльності, або без неї

Ст. 164
КУпАП

15

Повторне протягом року порушення, зазначене в п. 14, або отримання особою внаслідок таких дій доходу у великих розмірах (більше 1 700 грн)

Штраф у розмірі від 3 400 до 8 500 грн із конфіскацією пального і грошей, отриманих унаслідок такої діяльності

16

Переміщення пального ТЗ, які не вказано в АН, зареєстрованих у ЄРАН, або в заявках на переміщення пального ТЗ, що не є АС пересувними

Штраф у розмірі від 1 700 до 3 400 грн із конфіскацією пального та ТЗ

17

Зберігання та/або реалізація на митній території України пального на АС, який не зареєстровано в СЕАРП та СЕ

Штраф у розмірі від 1 700 до 3 400 грн із конфіскацією пального, ТЗ, ємностей та обладнання, що використовувалися для зберігання та/або реалізації такого пального, а також грошей, отриманих унаслідок такого правопорушення

Джерело: спецвипуск "Баланс-Агро" № 3 від 17 січня 2022 року «Довідник бухгалтера сільгосппідприємства – 2022».

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!